Hadden of hebben jullie een wiegje op jullie kamer staan waar de kleine de eerste tijd de nachten in slaapt? Waarom wel of waarom niet? Zit erg in twijfel. Ga flesvoeding geven maar ik dacht dat het misschien handig is? Je bent er direct bij? Misschien met mijn andere zoon ook makkelijk? Ben benieuwd naar jullie ervaringen voordat ik er 1 aanschaf.
had je ook een wieg bij je andere zoon ??? en vondt je dat makkelijk ? hier hadden we wel 1, vondt het ideaal en gezellig... maar omdat wij verhuist zijn naar een andere kamer, zonder kachel... en ben pas in mei uitgerekend weet ik niet of het deze wel kan op onze kamer ... maar het wiegje staat iedergeval al wel al klaar in zijn eigen kamer... samen met het ledikantje...
Wij zetten het ledikant gewoon op onze kamer, maar daar hebben we ook de ruimte voor. Ik weet niet of jullie dat ook hebben.. Soms mag je ook het kindje ook in de wagen laten slapen.
Ik heb het wel gedaan. Met BV trouwens, maar met FV zou ik het ook doen. In het begin moet je nog echt aan de geluidjes en gewoontes van je kleintje wennen. Mijn jochie spuugde wat, en dan is het fijn dat je even snel in de wieg kunt spieken, zonder steeds heen en weer te moeten lopen. Nu na 4 weken ligt hij lekker op zijn eigen kamertje, en herken ik de geluidjes wel. En weet ik wel wanneer ik moet lopen, of wanneer hij wel rustig verder gaat slapen.
Wij hebben wel een wiegje op onze slaapkamer neergezet. Of het handiger is weet ik niet en moet ik nog ervaren maar als het uiteindelijk niks is dan is de wieg zo weer weg en dan slaapt ons kind in bed op eigen slaapkamer. De een vind het prettig zover ik kan lezen en de ander kan niet wennen aan de geluidjes. Wij gaan het zien over 2 a 3 maanden.
Als je zoekt op "rooming in" (zo heet het) vind je veel informatie. Zo blijkt o.a. dat het de kans op wiegedood verkleint.
Ik gaf dan wel borstvoeding maar ook als die niet gelukt zou zijn had ze toch echt een tijd bij ons op de kamer gelegen!!
ik geef wel bv maar ik vind het heerlijk ze hoeft niet te huilen voordat ik haar hoor want ik ben er gelijk bij etc etc. ze ligd hier trouwens nog steeds naast ons
Ik hoop over ongeveer 2 weekjes weer bv te kunnen geven. En de baby slaapt dan echt wel op onze kamer. Heerlijk! Als ik er 's nachts uit moet, hoef ik maar 1m te lopen ipv 7 Ik vond het bij m'n dochters ook fijn om ze op de kamer te hebben. Je kunt het toch een tijdje aankijken en als je het niet fijn vindt, gaat de beeb alsnog naar het eigen kamertje.
Wij gaan ook een wiegje op onze slaapkamer zetten. Voor mij handig ivm BV. Maar voor de baby lijkt het me ook fijn. Heeft 9 maanden onder mijn hart geleefd en vindt het tegenstrijdig om het kindje dan gelijk in een groot ledikantje (met spijltjes dus heel open) in een eigen kamertje te leggen zonder ons in de buurt. Bovendien vind ik het voor zo'n heel kleintje niet nodig dat ze helemaal overstuur raken en doordat ze strakjes naast me slaapt zal ik haar eerder horen en zal het haar ook een veilig gevoel geven. Bovendien vind ik het zelf prettig dat ik haar ook beter leer kennen op zo'n manier. Haar geluidjes enzo die ze 's nachts maakt, of het nodig is om te gaan kijken ja of nee
Wij gaan geen wiegje wegzetten, maar wel de reiswieg van de kinderwagen. Bij de eerste ook gedaan en dat is goed bevallen. Je kunt het toch gewoon proberen? Bevalt het niet dan is de wieg/reiswieg/het ledikant zo verplaatst!
Wij hebben een wiegje naast ons bed gehad, en uiteindelijk heeft dochterlief daar bijna 6 maanden geslapen. Makkelijk met bv (eerste 3 maanden) en wij hoefde nieteens volledig uit bed te komen om bij haar te komen als ze onrustig werd. Daarnaast had ze ook flinke reflux, en spuugde veel en ook tijdens het slapen.. zo konden wij dr goed in de gaten houden en droog houden
Ons zoontje sliep de eerste tijd wel bij ons op de kamer, in de reiswieg. Ik gaf borstvoeding en daarnaast vond ik het fijn om hem dicht bij me te hebben. Later hebben we het ledikantje bij ons op de kamer gezet, en met 3 maanden ging hij naar zijn eigen kamertje.
De eerste maanden heb ik een wiegje naast m'n bed gehad. lekker dichtbij. makkelijk voor bijv. voedingen en als ze huilen. toen ze daar niet meer in paste heb ik een co-sleeper naast mn bed gezet. daar ligt ze nog steeds in. (9 maanden oud). vindt het wel gezellig zo en heb d'r al een paar x overeind gesleurd omdat ze half in d'r spuug stikte. dus voor mij ook rustiger dat ze naast me ligt.
Wij hebben het bij allebei gedaan, vond het erg prettig. Zou het zo weer doen! Onze 1e ging met 9 weken naar dr eigen kamertje.
Dochter heeft hier 3 maanden naast ons bed geslapen, de eerste week in de kinderwagen, daarna in een familiewiegje. Baby twee zal ook weer een paar maanden naast ons bed in het wiegje liggen. Vind het zelf fijn, mede voor de bv, maar ook gewoon goed in de gaten kunnen houden enzo. Wil eigenlijk een co-sleeper hebben, maar we zien wel of dat er komt.
Wij hebben ook een wiegje op onze slaapkamer gehad. Eerst het wiegje en toen zelfs het ledikantje. Aiden heeft bijna 6 maanden bij ons geslapen. Toen hielden wij elkaar wakker (hij werd wakker van ons en wij van hem) en is hij naar zijn eigen slaapkamer verhuisd. Ik geef overigens borstvoeding en vond het met de voedingen ideaal dat hij naast ons bed stond. Het was toen een kwestie van uit de wieg pakken, aanleggen, drinken en weer in bedje terugleggen en verder slapen. Mocht een volgend kindje ons gegund zijn, dan zal die ook zeker de eerste maanden weer bij ons op de kamer slapen.
Toen ik nog zwanger was waren we eigenlijk allebei van plan om de kleine meteen op haar eigen kamertje te laten slapen. Op aanraden van o.a. de intake van de kraamzorg toch maar een wiegje naast ons bed gezet. Dat is inderdaad met de borstvoeding een stuk handiger en ik vond het ook wel geruststellend dat ik alle geluidjes van de kleine meteen hoorde. Inmiddels zijn we bijna 5 maanden verder en ze ligt nog steeds naast ons. Ik vind het zo gezellig!! Het wiegje wordt nu eigenlijk wel wat krap, dus één dezer dagen gaat ze naar haar eigen kamertje, maar ik had er ook absoluut geen bezwaar tegen gehad als ze nog langer bij ons op de kamer zou slapen. Dus vooraf was ik het helemaal niet van plan, maar nu ben ik toch helemaal om!
Hier ook een groot voorstander. Rooming-in wordt de eerste 6 maanden geadviseerd en verkleind het risico op wiegendood. En ik vind dat het aansluit bij de behoefte van een baby. Zelf vond ik het ook een veilig idee dat ik haar direct hoorde als er wat was en hier in het begin ook een paar keer omhoog moeten houden ivm spugen wat ze niet kwijt kon. Ik denk dat we nu voor een co-sleeper gaan. Vond het nadeel van de wieg dat ik nog steeds mn bed uit moest. Ook met het oog op de oudste lijkt het me erg handig dat die er niet van wakker hoeft te worden.
Ik wilde dit eerst niet doen... Had geen zin om ook nog een wiegje aan te schaffen... Maar toen kwam mn tante een tijdje terug dat ze een wiegje helemaal aan het opknappen is voor ons Die komt dus alsnog bij ons op de slaapkamer.. Zoals al door meerdere gezegd.. Het lijkt me zo lekker makkelijk..