Meerijdplankje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door D4YC, 24 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D4YC

    D4YC Actief lid

    11 aug 2022
    128
    97
    28
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Ik ben opzoek naar ervaringen met een meerijdplankje. Wanneer ik beval is mijn oudste 4 en zal ik veel wandelend op pad gaan met de kinderwagen. Een tijd geleden zag je veel wagens met een meerijdplankje waar de oudste op kon staan of zelfs zitten maar ik heb het idee dat ik dat steeds minder zie. Ik heb een stokke xplory v6 en zou daar dus het meerijdplankje aan willen bevestigen. Is het echt handig? Gebruiken jullie het veel in de praktijk of loop je je schenen kapot en staat je kind er nooit op :p

    bedankt alvast!
     
  2. CroqueMadame

    CroqueMadame Bekend lid

    7 sep 2022
    887
    1.289
    93
    Ik vond het een noodzakelijk kwaad haha want het loopt echt beduidend minder fijn. Maar mijn oudste was nog geen 2 toen de jongste kwam. Dus het was of een plankje of een nieuwe duowagen aanschaffen. Met 4 jaar zou ik echt nooit zo’n plankje overwegen. Dan kunnen ze toch prima lopen? Vraag me ook af of de plankjes wel bestand zijn tegen een 4jarige.
     
    D4YC vindt dit leuk.
  3. Frun

    Frun Bekend lid

    13 mei 2011
    847
    1.064
    93
    Ik ben erg blij met het meerijdplankje, inclusief zitje! Dochter vindt het geweldig.

    Het loopt wel wat rot, ik moet soort van naast de wagen lopen, maar ik heb dan ook geen verstelbare duwstang. Dat zou al schelen:roflmao:
     
    D4YC vindt dit leuk.
  4. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.442
    939
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Ik lees dat je oudste dan 4 is. Die kan dan prima meelopen lijkt me?
    Wij hadden er eentje aangeschaft mijn zoon was toen 2 toen de jongste kwam maar voor ons bleek het een miskoop want hij wilde er niet op.
     
    D4YC en Sado vinden dit leuk.
  5. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.604
    6.567
    113
    Vrouw
    Mijn zoon was ruim 3,5 jaar toen zijn broertje werd geboren en ik heb ook een meerijdplankje. Hij kon toen ook prima lopen maar toch is het handig als hij even wil rusten, of als we wat sneller moeten lopen. Of als we op een drukke plek zijn. Hij blijft beter op het plankje staan dan dat hij bij me blijft lopen. Zelfs nu hij 4,5 jaar is staat hij er nog wel eens op. Als het plankje niet gebruik wordt klap ik hem naar voren. Ik haal het plankje er voorlopig nog niet van af, ben er blij mee!
     
    D4YC vindt dit leuk.
  6. WWJD

    WWJD Niet meer actief

    Hier wel gehad maar inderdaad met 1,5 of 2. Met 3 jaar liepen ze hier altijd al mee en stonden ze er nooit meer op. Een ander idee is mee laten gaan op een loopfietsje dat werkte hier ook goed.

    Ik vond het heel onhandig lopen met zo'n plankje voor je voeten:cool:
     
    D4YC en Sado vinden dit leuk.
  7. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.915
    15.362
    113
    Ik heb er 1 gekocht toen we uit de duowagen groeiden en over gingen op een monowagen - de middelste was toen een ruime 1,5 jaar oud.
    Hij was 2,5 jaar toen de jongste werd geboren en we hebben het plankje toen nog maar een handjevol keren gebruikt.

    Als je oudste al 4 jaar is, lijkt het me echt zonde van het geld. Een 4-jarige loopt doorgaans zelf goed grotere stukken :)
     
    D4YC vindt dit leuk.
  8. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Ik heb het bij de 2e nooit gehad, de oudste ging met 3 jaar prima mee op de loopfiets. Bij de 3e had ik het wel maar mijn dochter was nog 2.5 en niet bedreven op de loopfiets. Ik vond het een onding, het liep niet fijn maar ja toch noodzakelijk kwaad. Toen ze 3,5 was heb ik hem eraf gehaald, kon ze prima mee lopen of op de loopfiets.
    Het rijdt zwaarder en stuurt gewoon wat lastiger ook.
     
    D4YC vindt dit leuk.
  9. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.848
    3.624
    113
    voor een 4 jarige zou ik het niet meer kopen.

    Ik heb er een gekocht toen de middelste 1,5 was, die heeft er tot een jaar of 3 wel regelmatig opgestaan.

    Nu komt nr 4 en is de jongste straks pas 1,5 als ze geboren wordt, dus ik wil liefste dan wel eentje met een zitje en riempjes. Scheelt weer een duo wagen (en voor dagjes weg hebben we dan een losse buggy)

    Maar het zijn wel ondingen. Je stuurt moeilijker, loopt minder comfortabel. Dus zeker met een 4 jarige, niet doen en mee op de (loop) fiets en zelf lopen.
     
    D4YC vindt dit leuk.
  10. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.886
    4.157
    113
    Ik heb een meerijdplankje gehad toen mijn oudste 1,5 was en de jongste baby en die heb ik een maand of 8 gebruikt. Daarna kon de oudste goed op zijn loopfiets mee. Het duwt namelijk best zwaar als er ook nog een peuter op zo'n plankje staat.
    Nu is mijn jongste net 3 en ga ik dat plankje echt niet gebruiken. Hij fietst gewoon mee.
     
    D4YC vindt dit leuk.
  11. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Ik zou 'm met 4 jaar ook niet meer aanschaffen, toen fietsten ze hier ook gewoon, loopfiets of gewone fiets kan allebei.
    Wij hebben hem even geleend van een vriendin toen de 2e werd geboren, oudste was toen net 3, maar eigenlijk maar minimaal gebruikt.
     
  12. D4YC

    D4YC Actief lid

    11 aug 2022
    128
    97
    28
    Vrouw
    Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ik kreeg er geen melding van dus was in de veronderstelling dat er nooit gereageerd was Haha!

    jullie bevestigen inderdaad mijn twijfels die ik er aan had. Mijn zoontje zit nu ook nooit in een buggy of iets. Ik dacht misschien bij grote stukken of als je wat haast hebt toch misschien nog handig. Maar nee :) ik schaf hem niet aan. Heel erg bedankt voor jullie meningen!
     
    2jongensmama en Frun vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina