aaargh! zit er ff doorheen!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by guppekop, Mar 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    Maandagochtend, zo rond 8u was Lydia wakker, dus ik er naar toe: heel dr bed onder de spuug waar ze lekker in heeft liggen rollen. Was ook al opgedroogd dus denk dat het van zo ong 1u snachts was, toen lag ze ff te miepen maar ben niet wezen kijken omdat ze vrij snel weer sliep. Lekker, dat was dus het 3de bed op mn nuchtere maag:( Daniels bed kon ik om 4u gaan doen en die dacht om 6.45: laat ik maar niet in de emmer spugen maar in papa/mamas bed. Afijn, lydia gebadderd, bed verschoont, opgeruimt etc. Niet erg, kan gebeuren he dat ze keer allebei tegelijk ziek zijn. Omdat wij er zelf geen last van hadden dacht ik dat de bloemkool uit de vriezer die hun zondag op hadden niet meer goed was. Met het overgeven kwam ook de diarree, nog fijner, 2 kindjes die van boven èn onder het eten eruitgooien. Daniel was dinsdagavond weer redelijk de ouwe, wilde weer eten en had nog maar klein beetje diarree.
    Lydia hield nog steeds haast niks binnen, was echt een lappenpop terwijl ze normaal heel actief is en al gaat staan enzo. Maar nu, niks! ze kon amper dr koppie omhoog houden als ze op dr buik lag. Savonds de hap gebeld, moesten even langskomen. Arts vraagt hoeveel koorts ze heeft, kijkt of buikplooi nog terugveert: o ze is nog niet uitgedroogt. Wat eet ze? dus ik zeg: normaal naast de flessen babymelk gewoon met de pot mee. *geen antw arts* Mag dr weer aankleden en naar huis gaan, diarree moet vanzelf overgaan en binnen 24u na laatste plasluier nog plassen anders terugkomen. Woensdagochtend heel minimaal plasluiertje, maar oke, tis plas en ze wilde weer drinken. Nu, zaterdag, dus de 6de dag, heb ik dr al weer 4x kunnen verkleden omdat de diarree de luier uitloopt! Ze heeft al alleen maar een romper aan na de eerste verschoning, tis gelukkig warm zat, maar zodra het wasmachien klaar is moet de volgende weer aan wil ik rompers genoeg in de kast blijven houden om ze weer op tijd droog te hebben. Voor de rest is ze wel koortsvrij, redelijk actief als ze wakker is maar ze slaapt ook weer heelveel.
    Vind het eigenlijk niet normaal, 6dagen diarree waarvan eerste 2dagen ook overgeven. Of het nu echt aan de bloemkool ligt? Wim is ook ziek geweest (eer)gister en die heeft het nog geeneens aangeraakt (en ook geen kinderen verschoond). Zit er wel ff doorheen nu

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

kan me goed voorstellen dat je er door heen zit! Zou eerder denken aan een buikvirus dan aan een bloemkoolhapje uit de vriezer. Is ook wel erg hardnekkig voor een voedselvergiftiging want dat is na 24 of 48 uur (een van de twee in elk geval) weer over.

Zou het maar goed in de gaten houden, duurt al best lang vind ik! Hoe is het met Daniel? En eet Lydia wel weer goed? En drinken? Want bij diarree is goed drinken wel belangrijk natuurlijk.

3. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    bloemkool geloof ik ook niet meer in, want dan had wim het (mijn inziens) niet gekregen.
    Daniel is weer gezond, slaapt nog wel veel, maar dat kan ook komen omdat hij nu veel buiten is.
    Lydia drinkt wel veel, vooral limonade, dat is het enige wat ze echt goed pakt nu, en savonds voor ze gaat slapen wil ze nog wel fles melk (180+5 maak ik nu klaar).
    Eten: brood en vla pakt ze wel, de rest wil ze niet.

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ze drinkt in elk geval goed en ook het eten klinkt al beter. Maar dat je een sik krijgt van het wassen kan me voorstellen. Wordt de hoeveelheid/aantal diarree luiers wel minder of komt alles er nog steeds uit? HA is voor jullie lastig of liggen jullie nu ergens?

5. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    nou, net zat ze erg verlekkerd te kijken naar daniel zn fruit, paar happen op en pfffffffffrrrrrrrrt, kwartier later weer:( en zo gaat het met al het eten, binnen halfuur kan ik weer gaan verschonen. Eerst een hele volle luier die overloopt en als ze leeg is een natte scheet zeg maar:(

Nou, kan morgen wel naar een arts gaan, liggen dan stil in mainz en daar zal vast wel een arts zijn waar we heen kunnen. Maar voel me zo'n zeikerd omdat er dinsdag werd gezegt dat er niks aan te doen is aan die diarree

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik ben niet zo van de huisarts plat lopen en kijk het meestal wel even aan, maar al 6 dagen diarree en het wordt niet minder en het komt er nog steeds net zo snel uit als er iets ingaat zou ik sowieso even bellen voor overleg. Ze is ook nog maar 7 mnd oud.

7. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ORS gegeven?

8. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    of sportdrank (verdund) als ze de ors niet wil, helpt de darmflora herstellen..

9. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    sportdrank? die had ik nog nooit gehoord! wim er straks maar ff op uit sturen dan

10. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Soprtdrank (bijv aquarius of aa-drink) heeft dezelfde werking als ORS. Het is alleen superzoet!

Ik wist het ook niet totdat de huisarts me het een paar weken terug vertelde :D

Succes en sterkte!

11. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    dan mag wim zo eerst naar de winkel als we stilliggen. Als diarree dan morgen nog niet over is ga ik wel bellen

12. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Klinkt inderdaad als een (hardnekkige) buikgriep...
    Belangrijkste is inderdaad dat ze goed blijft drinken!
    Van die sportdrank had ik ook nog niet gehoord, maar nu ik er over na denk is het eigenlijk wel logisch... Hopelijk wil ze dag drinken!
    Verder kijk ik in zo'n geval altijd naar fruit/groenten/ brood wat een beetje stopt: banaan (geen overrijpe), wit brood, rijst etc.

Kan me ook voorstellen dat je baalt van al die was... je bent er de hele dag zoet mee en het eind is (nog) niet in zicht. Beterschap!
    (Heeft ze trouwens wel nog voldoende plasluiers?)

13. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ik zou geen sportdrank nemen maar druivensuiker en dit oplossen. Lijkt me iets beter dan een AAtje.

Maar..mijn dochter is ook zo'n 2 weken geleden aan de hardnekkige schijterij gegaan. Heeft dit een week geduurd en jaa daarvoor ook al aan de kots. Is een hele hardnekkige buikgriep jammer genoeg :(

14. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Heb je dat weleens geproefd? scheelt qua smaak niet veel met de ors..

Ik verdunde sportdrank trouwens wel, 50/50.. Ze gaan niet dood van een keertje sportdrank..

15. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

May 12, 2011
    1,318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Roosvicee stop is dat niets? Dat is tegen diaree....

16. Mommy83

Mommy83 Actief lid

Aug 20, 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    Klinkt hetzelfde als wat mijn zoontjes 2 wkn geleden hadden: het was rota virus. Erg vieze buikgriep! Allebei aan de sonde gelegen in het ziekenhuis! Hou goed in de gaten dat ze niet uitdrogen...! Laat je niet wegsturen door de arts, als je als moeder bezorgd bent... das mijn tip!!!

17. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Ik zou toch echt nog eens naar de hap bellen, want als het eten zo door haar lichaam heen zoeft, vraag ik me af hoeveel vocht ze binnen kan houden. Dan maar een keer te vaak bellen; 6 dagen is voor een volwassene al een reden om bv ors te gaan nemen, dus bij zo'n jong kindje zou ik al helemaal verwachten dat ze iets van ors nodig heeft!

18. romygizmo

romygizmo Actief lid

Feb 19, 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Verschillende virussen ( bij kleine kinderen gaat het vaak om het rotavirus) gaan gepaard met langdurige diarree. Dat kan tot wel 10 dagen duren. Gedurende die dagen is het darmslijmvlies druk bezig met herstelwerkzaamheden.
    Erg vervelend die langdurige diarree, maar er valt verder weinig aan te doen. Het is idd wel belangrijk dat je in de gaten houdt dat je kindje niet gaat uitdrogen.

19. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    sportdrank zag wim niet in de winkel, maar wel yakult en heeft dat meegenomen (lang leve de reclames:D). Waarschijnlijk niet het beste/gezondste "medicijn" maar voor 1x wel het proberen waard vond ik. Dus zaterdag voor ze naar bed ging 1 flesje en zondagochtend ook 1 ennnnn...........gister poepvrij! Ze is weer dr vrolijke actieve ik en eet en drinkt alles weer wat los en vast staat! Jammer dat dat spul niet lang houdbaar is, anders zorgde ik ervoor dat ik dat altijd in huis had.
    roosvicee stop, die kan ik natuurlijk wel halen en laten staan! En dan ook maar gelij kde laxo aangezien ze normaal moeilijk poept.
    Maar goed, mn meisje is weer aan het stappen in de box en aan het knagen:D

20. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    Ik lees nu jou verhaal guppekop, klinkt echt precies hetzelfde als dat van onze dochter...

Share This Page