Hoi meiden, ik vroeg me af of de Winter Efteling een aanrader is. Is het wel leuk voor een jochie van nog geen 2,5 jaar?? Groetjes, Monique
wij zijn vorig jaar geweest.. toen was anne 2 jaar en 3 maanden.. ze vond het echt helemaal geweldig!! maar wel goed aankleden hoor.. het is echt heel koud als je heel de dag buiten bent.
efteling is altijd leuk, ook in de winter. Alles is mooi versierd, en de attracties die gesloten zijn, is toch niks voor die kleintjes. gewoon doen hoor! maar idd wel op de kou kleden
Mja wij zijn een groot deel van de dag in het sprookjesbos geweest. Dat is sowieso super voor die ukkies! en ook leuk voor de ouders. omdat het helemaal aangekleed is met winterdingetjes. Dus bijv. de muizen in de paddenstoel met kerstmutsjes getooid enzo Verder was er vorige jaren altijd een grote ijshal waar je kon schaatsen plus een mini ijsbaantje voor de kleintjes. En waar je verder dus ook vanalles kon doen. Vorig jaar heeft Anne gedanst met TiTa Tovenaar Niet dat ze tita tovenaar kent natuurlijk... maar dat liedje (en dan klap ik in mijn handen en alles staat stil!) had ze natuurlijk heel snel door Plus overal en nergens zijn shows te zien die ook voor de kleintjes gewoon heel indrukwekkend zijn. verder als je de kans krijgt en het geld wil uitgeven.. het diner in het eftelinghotel is geniaal Lopend buffet met entertainment voor de ukken (aan tafel en in het midden van de zaal) pardoes/pardijn, kabouters en bij ons ook de kok van doornroosje die met de kinderen taart ging maken. Lees ze mochten eierkoeken versieren met fruit en slagroom maar ze moesten wel steeds in hun handen klappen want van 100 jaar slapen werd je zo moe! En wat wij ook super vonden was de eindshow die savonds in een paviljoen werd gedaan. Het was KOUD maar we hebben een geweldige dag gehad Dit jaar niet het eftelinghotel voor ons helaas.. maar wel de eftelingcamping een heel weekend. Kijk er nu al naar uit! Maar Anne dr skipak gaat gewoon lekker weer mee in de tas Al vermoed ik dat ze dit jaar misschien wel gewoon heel de dag kan lopen.. en we evt. terug kunnen naar de bungalow ook natuurlijk. 2 dagen camping = inclusief 2 dagen entree van de efteling.
Wij zijn net terug van een paar dagen Bosrijk en winterefteling, was leuk! Genoeg kraampjes met warme worst, glühwein etc. en je hoeft echt bij geen enkele attractie te wachten. Mijn kindjes zijn bijna anderhalf en bijna 3,5 jaar en voor beide kinderen was er genoeg te doen. Ze hebben nu ook kinderwinterwonderland of weet ik hoe ze het noemen. Een grote hal waar ze allemaal springkussens neer hebben gezet. Een groot succes voor allebei. Verder is er natuurlijk genoeg voor kleintjes als Carnavalland, Monsieur Canibale vonden ze leuk, het treintje, in die kleine bootjes/Polka Marina, Sprookjesbos, draaimolens etc. We hebben ons geen moment verveeld. Lekker de kinderen ingepakt, skipakjes aan, want het was erg koud. Had zo'n aanbieding uit de Kinderen (dat blad ) en daar bovenop nog extra korting van de Efteling voor overnachtingen in Bosrijk en al met al viel het dan reuze mee met de prijzen. Volgend jaar gaan we weer!
@jo: kun je op het park zelf ook nog dingen doen eigenlijk? niet dat ik verwacht dat we veel tijd buiten de efteling doorbrengen hoor.. maar toch hier vond anne alle attracties waar we in gingen echt leuk alleen de fata morgana vond ze wel een beetje eng ze is nogal bang voor krokodillen en die komen dan ineens uit het water. de droomvlucht is ze ook in geweest en dat vond ze wel erg leuk
Meiden, ontzettend bedankt voor jullie reacties! Wij gaan binnenkort naar de winter efteling! Ik heb wel lang ondergoed en een skibroek voor Silvan, dus dat moet wel goed komen
@Saskia, bedoel je in Bosrijk? Daar hebben ze een zwembad en ook daar hadden we het rijk voor ons alleen, niemand gezien, alleen de badjuffen. Verder komt 's avond Klaas vaak onder de poort voorlezen en vertellen, dat is ook heel leuk gedaan! Er is nog een restaurantje en in het water is het zandkasteel van Klaas Vaak. Wij zaten in het Poorthuysappartement, wat groter was dan we hadden verwacht en prima ging met 2 kinderen. Dat was ook leuk ingericht met slaapmutsjes die je mee mocht nemen en Klaas Vaak dekbedovertrekken. Verder is er niet zoveel te doen in Bosrijk, maar ik vond het wel makkelijk om niet de hele dag met de kinderen door de Efteling te lopen. Zo kond de jongste even slapen 's ochtends en het is 5 minuten lopen naar de Efteling zelf.
Ahja.. wij hebben vorig jaar voor het eerst overnacht... Maar wel in het eftelinghotel dus. Dat was echt superleuk Kwamen aan ruim voor etenstijd zodat we Het Diner konden doen. (zoals ik zei.. met entertainment voor de kids erbij) Daarna lekker spelletje gespeeld en niet te laat naar bed. Volgende dag hele dag in het park gehuppeld. Konden eventueel terug naar het hotel maar Anne vond het zo leuk allemaal dat ze eigenlijk alleen af en toe een hazenslaapje in de buggy heeft gedaan. Dit jaar dus wederom daar slapen.. maar dan 2 nachtjes op de camping.. geen idee in wat voor iets we daar slapen... Schoonouders hebben geboekt Anne vond vorig jaar de aankleding van de hotelkamer trouwens ook helemaal leuk. dus dat komt vast in een bungalow (denk dat we daar in zitten althans) ook ongetwijfeld goed En anders.. tja... dan heeft ze nog 2 dagen efteling Mama heeft er nu al zin in. Dit jaar niet op vakantie geweest.. dus kan niet wachten om er even tussenuit te gaan! Zelfs al is het met schoonouders en maar een weekend
Wij zijn eftelingen freaken en gaan al sinds ie 8 maanden is. Wij zijn vorig jaar ook naar de winterefteling geweest. Lekker rond een uur of 15.00 in het park aankomen en dan de kleine kinderen atracties langs. effe eten en dan pas laat eruit. De avond is namelijk ook erg leuk, met alle mooie lichtjes. Die van ons ging helemaal uit zn dak, zo mooi vond ie het. En afgelopen zomer vond ie het ook helemaal fantastisch, we zijn al 3x geweest. En ik heb hem gezegt dat we volgende week weer gaan, en hij loopt nu al weer het carnaval liedje te zingen. (minder leuk voor mama en papa) en we gaan nu ook weer rond een uur of drie zodat we ook zien hoe de avond versierd is. En hij krijgt zn skipak weer aan en mama en papa doen ook hun lange ondergoed aan, want het is wel koud.