Hoi ik zit in mijn eerste cryo ronde, maar heb al wel een aantal iui en een verse tp achter de rug. Ik heb altijd alleen utro gehad ter ondersteuning van de lf na de iui of punctie. Nu las ik hier dat sommige meiden pregnyl spuiten na hun tp. Ik heb mijn gyn hier naar gevraagd en die zegt dat pregnyl en utro geen verschil maken qua resultaat. Nou vroeg ik me af of andere gyns dat ook zeggen en wat jullie ervaringen zijn hierin. Ik heb laatst namelijk een artikel gelezen over de bruutheid van het vrouwelijk lichaam en de strenge eisen waar een embryo aan moet voldoen om te mogen blijven plakken. Volgens dat artikel wordt de eerste keuring door ons lijf gedaan op basis van HCG en hoeveel er aangemaakt wordt door het embryo. Dus je lijf stelt een drempel waarde in waar het embryootje aan moet voldoen. stel je hebt een wat trager embryootje, dan ookal is die verder helemaal goed is hij toch exit, omdat je lijf zo streng is. Zou dan pregnyl injecties na tp al dan niet in combinatie met utro de kans op zwangerschap vergroten? omdat je je lijf dan voor de gek houd, of zou het niets uitmaken?
hey meid, Ik heb hetzelfde gevraagd in UMCG en daar gaven ze mij als antwoord, dat utro beter voor mij is dan pregnyl snap er niks van maar goed.. Ik heb 3 december Cryp tp gehad en mag woensdag bloedprikken en last van de Utro en progynova! Waarom er verschil is, heb ik nog nooit een antwoord op gehad van alle artsen die ik gezien heb!
Maar waarom is het beter dan? Ik weet wel dat het bij een verse ronde en veel follikels (>10) het niet wordt gebruikt ivm overstimmulatie Spannend morgen bloed prikken...laat je even weten hoe het gegaan is?
Ik kan je daar echt geen antwoord op geven hahaha omdat ik het al zo vaak gevraagd heb maar de artsen mij geen duidelijk antwoord kunnen geven.. Ik zou ook heel graag pregnyl willen maar misschien de derde poging als deze niet lukt... Nog twee nachtjes slapen en dan weten we het.. Duimen duimen duimen