Groter gezin

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Zonnestralen, Apr 12, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,605
    8,357
    113
    Female
    Is er animo voor een zwangerschapsclubje voor dames die al 3 of meer kinderen hebben?

2. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,605
    8,357
    113
    Female
    Niemand?

3. Nummer4

Nummer4 VIP lid

Dec 14, 2019
    6,666
    6,561
    113
    Female
    Hee, waarom heb jij nog geen antwoorden gekregen in dit topic?

Ik heb er 3 en nummer 4 is (eindelijk) onderweg. Daar blijft het ook bij helaas, nog eens 4 jaar op een zwangerschap wachten gaat 'm niet meer worden want hierna wordt er wat doorgeknipt :p

Lies1611 and Zonnestralen like this.
  4. 3musketierseneengirl

3musketierseneengirl Fanatiek lid

Jan 6, 2021
    2,369
    1,760
    113
    Female
    Wij hebben bijna 5 kinderen. Wel leuk om samen over te kletsen.

5. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

Jan 17, 2020
    4,008
    3,857
    113
    Ik heb er ook 3 en nr 4 is onderweg!

Zonnestralen likes this.
  6. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

Mar 28, 2020
    9,458
    8,610
    113
    Female
    Hier ook 3 kids en de 4e is pril onderweg ;)

Zonnestralen likes this.
  7. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

Oct 12, 2014
    3,483
    2,599
    113
    Female
    Friesland
    Leuk! Hier 4 kinderen en een grote wens voor een 5e, maar helaas nog niet mee bezig.

Zonnestralen likes this.
  8. JupitR

JupitR VIP lid

May 13, 2020
    6,708
    7,187
    113
    Female
    #8 JupitR, Apr 29, 2023
    Last edited: Apr 29, 2023
    Hier ook een 4e onderweg! :D

Ik merk echt met elke zwangerschap dat het wat meer tussendoor moet/gaat. Alle spullen zijn er al, alles komt praktisch gezien wel goed, en naar de afspraken bij de verloskundige ga ik veelal alleen. De beweging blijft wel leuk en bijzonder om te voelen, maar het gebrek aan energie vind ik echt vervelend af en toe.

9. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

Apr 1, 2014
    3,660
    2,008
    113
    Female
    Hier is de 4e onderweg. Voor mij voelt het nog niet echt als 'groot' gezin. Maar als ik in de omgeving kijk zijn wij straks wel 1 vd weinige met 4 kindjes.

Zonnestralen likes this.
  10. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,605
    8,357
    113
    Female
    Leuk dames :) Ik vond het al zo stil.

@Nummer4 Wat gaaf dat het jullie toch nog gegund is. Ben je inmiddels van de schrik bekomen?

@3musketierseneengirl De laatste loodjes al. Is het nog een beetje te doen?

@2jongensmama Wat leuk een meisje met 3 grote broers om haar te beschermen. Hoe oud zijn de jongens?

@Bloempjelief Gefeliciteerd. Hoe oud zijn jouw kids en wat is de samenstelling?

@Mamavanvier95 Had jij niet een andere naam? Is het nog geen gezamenlijke wens?

@JupitR Herkenbaar hoor. De checklistjes zijn snel af. Nou stellen de meeste afspraken ook niet echt iets voor. Mijn dochter is er meer mee bezig dan ik ben. Mijn buik heeft al heel wat kusjes gekregen :) Wanneer ben je uitgerekend?

@ciprilla Het is wat mij betreft vooral de mening van anderen dat het groot is. Vandaar ook de voorzichtige naam :p Bij 3 kreeg ik al de opmerkingen dat mijn gezin groot was. Zijn ze niet gewend in de randstad.

JupitR likes this.
  11. Mamavanvier95

Oct 12, 2014
    3,483
    2,599
    113
    Female
    Friesland
    Ik doe het even zo, m'n eigen berichtje alleen uit de quote halen lukt niet haha. Ja dat klopt, ik heb gisteren m'n naam laten wijzigen. Ik was eerst mijn voornaam met 01 er achter. Om die reden dus ook laten veranderen in de hoop iets minder herkenbaar te zijn :roflmao:

Het is gelukkig wel een gezamenlijke wens, nou ja, voor mij een grote wens en voor man staat de deur wel open, maar die heeft een aantal praktische bezwaren nog. We komen bijvoorbeeld nu al een kamer te kort, dus zijn druk op zoek naar een andere (huur)woning. De inschrijftijd is er wel, maar we zijn de juiste woning nog niet tegengekomen helaas. En daarnaast zijn we nog steeds op zoek naar een grotere auto, al is dat natuurlijk geen wereldproblemen wat lang hoeft te duren. Dus tot het zover is droom ik lekker verder. :)

12. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

Mar 28, 2020
    9,458
    8,610
    113
    Female
    Hee leuk! Ik zat met jou in t groepje van april/mei 2019:)

ciprilla likes this.
  13. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

Apr 1, 2014
    3,660
    2,008
    113
    Female
    Oh wat leuk! Heb jij er ook nog eentje tussen deze zwangerschap en je kleuter?

@Zonnestralen ja ik twijfel soms of we niet beter op ons plek zijn ergens waar er meer grote gezinnen wonen. Ik wil ook geen kermisattractie worden als ik straks met mn viertal rondloop. :roflmao:

@Mamavanvier95 wij hebben nu nog niet genoeg slaapkamers voor iedereen. Tot nu toe vinden ze samen slapen erg leuk, zo leuk dat ze zelfs bij elkaar in bed kruipen. Maar voor de toekomst lijkt het me inderdaad wel handig als iedereen een eigen plekje heeft. Maar dat wordt wel lastig.. een huis met 5+ slaapkamers.

Zonnestralen likes this.
  14. 3musketierseneengirl

Jan 6, 2021
    2,369
    1,760
    113
    Female
    Ja het is gelukkig nog te doen. Baby ligt overdwars in buik dus moet maandag voor intake en plan van aanpak naar ziekenhuis.
    Ons huis heeft 6 slaapkamers maar we doen jongste twee straks bij elkaar op zodat we nog chillruimte voor oudste 3 hebben. Als oudste 20 is is jongste 6 dus gooien we dan boel wel om.

JupitR likes this.
  15. Mamavanvier95

Oct 12, 2014
    3,483
    2,599
    113
    Female
    Friesland
    @ Ciprilla; ja inderdaad! Wij wonen nu dan in een prima tussenwoning van 112 m2 met 3 slaapkamers (2 grotere en 1 kleine) en een zolder met vaste trap. We hadden eerst de jongens met z'n 3en samen op een van de grote kamers en dochter alleen, nu slapen de jongste 2 samen en de oudste 2 ook. Zolder is in principe vrij, is gewoon wasruimte, maar heeft maar 1 raam en de cv installatie etc hangt daar ook.. in praktijk zou het kunnen maar hebben toch liever een huis met dan 4 slaapkamers en een zolder met vaste trap.

Dan hebben alle kids een eigen kamer en kunnen wij zelf of eventueel een van de jongens op de zolder. Mocht er een 5e komen die kan dan wel ergens bij. :roflmao:

ciprilla likes this.
  16. JupitR

JupitR VIP lid

May 13, 2020
    6,708
    7,187
    113
    Female
    Aha @Mamavanvier95, dan weet ik ook welke naam je eerst had. Ik heb wel meer naamswijziging voorbij zien komen de laatste tijd volgens mij. Als 95 je geboortejaar is heb je iig nog even de tijd om een definitieve beslissing te nemen over een 5e.

@3musketierseneengirl, vervelend dat de baby overdwars ligt zeg! Is de bedoeling nog een versie oid te doen? Hoe kijk je tegen een evt. Keizersnede aan?

@Zonnestralen, ik ben 2 augustus uitgerekend en nu dus ruim 26 weken zwanger. Maar ik verwacht dit kindje al wel half juli, want m'n drie jongens zijn ook niet later dan 38+3 geboren. Zou echt een vreemde gewaarwording zijn als ik nu de 40 weken aantik.

Wij wonen ook in een rijtjeshuis. De jongste twee gaan samen slapen en de oudste heeft zijn eigen kamer en de baby straks ook. Man en ik slapen op zolder, die ook functioneert als werkruimte en er staat een logeerbed. Het grootste struikelblok van straks geen kamer over hebben is dat ik niet makkelijk kan wegvluchten als man snurkt ;)

In mijn omgeving zijn eigenlijk ook geen gezinnen van 4 kinderen, veelal 2 en soms 3. Maar dat maakt mij niet zoveel uit. Alle reacties zijn heel positief geweest en sommigen zeggen wel iets als: respect/hoe doe je dat? Het lijkt mij gewoon heel gezellig :cool:

Wij krijgen een meisje, na 3 jongens (van 7, bijna 5 en 2,5 jaar). Best bijzonder en eigenlijk denk ik dat ik het pas echt besef als ze geboren is en er daadwerkelijk geen piemeltje aan zit, haha. De naam zijn we nog niet uit. De beperkte tijd om dingen te bespreken met man helpt niet mee. Regelmatig zijn we pas om 20.00 klaar met alle jongens in bed te leggen en dan ga ik om 21.00 alweer :rolleyes:

17. Mamavanvier95

Oct 12, 2014
    3,483
    2,599
    113
    Female
    Friesland
    @JupitR; Ja gelukkig wel, ik word dit jaar 28 en man 34 dus we hebben gelukkig nog even. :D

JupitR likes this.
  18. 3musketierseneengirl

Jan 6, 2021
    2,369
    1,760
    113
    Female
    @JupitR nee wil liefst geen keizersnede dus ik hoop dat ziekenhuis een inleiding met een versie wil doen dat raad mijn vk aan.

leuk hè na 3jongens een meisje. Hier was dat twee jaar geleden. Zo bijzonder wij nu zelf nog een meisje nooit van durven dromen.

JupitR likes this.
  19. 2jongensmama

Jan 17, 2020
    4,008
    3,857
    113
    Hier heb ik nu 3 jongens, van 6, 3,5 en bijna 1,5. En nu een meisje onderweg!

Hier krijgen ze allemaal een eigen slaapkamer, mocht er ooit een 5de komen moeten we de zolder verbouwen , maar ikmben 40 en afhankelijk van icsi, dus die kans is niet.groot. ik ga zelf geen nieuwe punctie meer doen en we hebben nog 2 cryos liggen. We weten nog niet wat we willen.

Eerst maar eens nr 4 gezond en wel op de wereld krijgen

Hier in de omgeving de meeste.gezinnen met 3 kinderen en ook enkele 4. Wij zijn niet zo een uitzondering straks :roflmao:

20. 2jongensmama

Jan 17, 2020
    4,008
    3,857
    113
    Dit is wel herkenbaar. Voordat alles slaapt, zijn we zelf ook te moe :roflmao: en mijn man moet dan vaak tussen 20-22 ook nog werken of ik doe de avondspits alleen en dan is hij wel rond 20 klaar. Maar tis goed gekomen, we hebben een naam en geboortekaartje! En de rest had ik toch veto op (en zoveel was er niet nodig , kamertje moeten we nog maken, maar dat doen we nadat ze er is, dan zijn we nl allebei 15 weken vrij).

JupitR likes this.

Share This Page