Meerlingen groepje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Trassi, 18 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danie1989

    Danie1989 Fanatiek lid

    22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Wauw wat bijzonder! Wat voel je dan? Ik voel ook genoeg maar dat zijn volgens mij echt m’n darmen die wat spastisch zijn ofzo haha bij mij zouden ook de placenta’s aan de voorkant liggen, dus dat zal ook nog wel even duren voordat ik wat voel.

    Buikpijn gaat hier wat op en af. We zijn sinds zondag naar Duinrell en ene dag gaat heel goed en vandaag toch weer meer buikpijn. Denk dat het bij mij voornamelijk een opgeblazen buik is.
     
    Trassi vindt dit leuk.
  2. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Het zijn kleinere plopjes dan mijn darmen echt heel zacht en altijd op dezelfde plaats, baby A voel ik zeker 1x per dag en B heb ik pas 2x gevoeld maar ik voel ook echt helemaal wie het is die beweegt en dat had ik echt niet verwacht.

    Ja kan best dat je buik gezwollen is hoor. Zeker als je een hoop doet op een dag. Hopelijk heb je er snel minder last van.
     
    Danie1989 vindt dit leuk.
  3. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Hoe gaat het bij iedereen?? Ik heb morgen de nipt, ben benieuwd hoe lang het duurt voor de uitslag binnen is..
     
  4. Ourlittlemiracles89

    Ourlittlemiracles89 Actief lid

    7 apr 2021
    170
    325
    63
    Vrouw
    Niet zo best.. lig de hele dag op de bank of in bed. Zó moe en onwijs beroerd. Volgende week termijnecho maar we gaan vrijdag even extra spieken. Maandag gaan de kids het uiteraard vertellen op school en ik wil zeker weten dat alles goed is. Deze weken mogen snel voorbij gaan! Hopelijk vanaf week 15 even wat weken met meer energie.. want zo is er niks aan :(
     
    Trassi vindt dit leuk.
  5. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Pff ik weet precies hoe je je voelt. Ik ben ook zooooooo moe, velen malen erger dan bij mijn eenling zwangerschappen. Ben ook halve dagen gaan werken nu omdat ik het gewoon niet volhoud.
    Hopelijk heb je vrijdag een mooie echo en kunnen je kindjes het op school gaan vertellen. Mijn oudste heeft het ook nergens anders over dan dat hij het op school wil vertellen :roflmao:
     
  6. Ourlittlemiracles89

    Ourlittlemiracles89 Actief lid

    7 apr 2021
    170
    325
    63
    Vrouw
    Haha ja en dat gun ik ze ook! Maar wil wel zeker weten dat het voor nu goed zit. Voel me af en toe al net zo’n kermisattractie met al die aandacht.

    Ik was de vorige 2x ook misselijk en moe maar heel anders dan nu. Even de was ophangen en ik ben al buiten adem en moet echt bijkomen. Zou graag meer kunnen maar het lukt echt niet. Waar we vrijdag de echo hebben heeft ze echt mega mooie apparatuur dus hopelijk kan ze mooie foto’s maken ook!

    Jij dus al de NIPT! Zo flauw dat ze niet ook het geslacht onderzoeken hè, haha.
     
    Trassi vindt dit leuk.
  7. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Is bij een tweeling toch niet 100% betrouwbaar dus ik wacht nog wel even. Hopelijk kunnen ze bij de 13 weken echo gelijk ff langs de nub gaan want bij mijn jongste zag ik met 13 weken al gelijk dat het een knul was :roflmao:
     
  8. Danie1989

    Danie1989 Fanatiek lid

    22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Heyhey

    Hier de eerste werkdag na de vakantie weer gehad pfff wel wat zwaarder dan gedacht. Collega’s zijn inmiddels op de hoogte, echt super leuke reacties gehad. En mijn dochter heeft het vast al op school verteld haha ze vroeg vanochtend of ze mocht vertellen dat ze twee baby’s krijgt. Zo schattig.

    Verder heb ik echt nog steeds dagelijks veel buikpijn. Had vanochtend de gynaecoloog gebeld omdat we pas volgende week de termijnecho hebben en die heeft alleen wat tips gegeven. Een extra echo doen ze echt niet zomaar hè. Balen. En de VK doet hier ook niks want die zegt dat ik met klachten naar de gynaecoloog moet. Hartjes luisteren of echo wagen ze zich niet aan.

    Zit nu voor m’n eigen geruststelling te bedenken of ik dan toch ergens anders een echo zal laten maken ..
     
    Trassi vindt dit leuk.
  9. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Als je je zorgen maakt zal ik altijd een extra echo plannen. Stress is ook niet goed voor de baby's
     
    Danie1989 vindt dit leuk.
  10. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Wat vervelend dat ze geen extra echo’s maken.. ik heb best wel (teveel) geld uit gegeven aan extra echo’s. werd echt gek van die onzekerheid.

    hier gaat t z’n gangetje. Vrijdag met controle nog steeds twee hele grote baby’s, nog steeds slecht slapen, nog steeds veel rug en bekken pijn :roflmao:. Donderdag is mijn laatste werkdag en dan ga ik met verlof. Ik werk sinds 22 weken halve dagen, ben nu echt enorm toe aan verlof.
     
    Trassi vindt dit leuk.
  11. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Ohh fijn dat je verlof hebt! Knap dat je het hebt gered joh!
     
    Clueless01 vindt dit leuk.
  12. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Nou ik had weer een bloeding hoor :rolleyes: 2 weken niets en ineens weer wel. Had baby B ook al een paar dagen niet meer gevoeld dus maakte me best zorgen. Gelukkig was alles goed en liepen ze goed op schema, B lag heel de tijd te slapen. Dit was de eerste keer in het ziekenhuis en ze konden zien dat het definitief en 2 eiige tweeling is. Zelf dacht ik al 1 jongetje te spotten dus ik ben benieuwd...
     
    Fennec vindt dit leuk.
  13. Danie1989

    Danie1989 Fanatiek lid

    22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Wat een onzekerheid steeds!! Pff gelukkig kon je meteen terecht! Op basis waarvan konden ze nu zien dat het tweeeig is? Dat kon toch pas op basis van verschillende geslachten of naderhand via DNA? Ben wel benieuwd. Bij mij zei ze ook 80% tweeeig, maar niet met zekerheid. Miss volgende week bij de termijnecho.
     
  14. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Geen idee, technisch gezien zei ze het ook niet tegen mij maar in medische termen tegen haar collega (kijk dit is een heel duidelijke dichoriaal dizygotische tweeling) en ze wees naar het vlies. Als ik niet had geweten waar ze over praatte qua medische termen had ik zoiezo de helft van het gesprek niet gesnapt want ze lulde alleen tegen elkaar en amper tegen mij. Maar wat ik er van begrijp is als het vlies een bepaalde vorm heeft bovenaan is het twee eiig
     
    Danie1989 vindt dit leuk.
  15. Danie1989

    Danie1989 Fanatiek lid

    22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Ja dat praten in medische termen is wel herkenbaar .. deden ze bij mij met de 9 weken echo ook. Benieuwd of je gelijk hebt dat er een jongetje bij zit! Die zou jij toch moeten herkennen met je jongenshuishouden haha
     
    Trassi vindt dit leuk.
  16. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Mijn gyn zei het ook aan de vruchtzakjes te zien dat ze twee eiig zijn. Ben benieuwd!
     
    Trassi vindt dit leuk.
  17. Ourlittlemiracles89

    Ourlittlemiracles89 Actief lid

    7 apr 2021
    170
    325
    63
    Vrouw
    Onze pretecho vandaag liep helaas niet zoals gehoopt.. bij een van de kindjes was een verdikte nekplooi te zien. Ik ben volgens mijn eigen berekeningen vandaag precies 10 weken. Volgens de metingen van vandaag 10.4. Te vroeg om officieel een nekplooi meting te doen maar het viel dusdanig op dat ze wel ‘moesten’.

    Ben nu in afwachting van een telefoontje van de verloskundige die door de echo dames zou worden gebeld. Google me suf en lees vooral dat de meting een week te vroeg is gedaan en daardoor eigenlijk niet betrouwbaar. Maar die verdikking (4.8 en mag maximaal 3.5 zijn) zit er nou eenmaal wel..

    Wat een onzekerheid..
     

    Bijgevoegde bestanden:

  18. Danie1989

    Danie1989 Fanatiek lid

    22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Ooh jeetje wat spannend zeg!! Hopelijk heb je snel meer zekerheid. Ik duim voor je!
     
  19. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Ik heb dat vaker gehoord en over het algemeen hersteld zich dat nog voor dr nekplooi meting. Er is een reden dat het niet voor een bepaald termijn gemeten wordt dus ik zou me er nu nog niet al te veel zorgen over maken. Plus een niet midisch echobureau mag hier eigenlijk nieteens een uitspraak over doen
     
    Fennec en Danie1989 vinden dit leuk.
  20. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Wat vervelend dit! Denk je een leuke extra echo te krijgen.

    Maar eens met wat @Ritoy zegt: ze doen dat niet voor niets pas met X aantal weken.
     

Deel Deze Pagina