Meerlingen groepje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Trassi, 18 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Wauw ik vind ze echt zwaar voor 37 weken! Ik ging er al vanuit dat ik maat 44 nodig zou hebben voor ze maar zo te horen zitten die van jou al in 50 en heb ik al die 44 waarschijnlijk voor niets gehaald :roflmao:
     
  2. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Ja idd maat 50 hier, ik had een paar setjes 44 gekocht voor de zekerheid via vinted. Maar dus totaal niet nodig :roflmao:.
     
    Danie1989 en Trassi vinden dit leuk.
  3. Danie1989

    Danie1989 Fanatiek lid

    22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Heyhey dames!
    Hoe gaat het met jullie? :) tijd gaat best snel vind ik!
    Ik vroeg me af hoe het gaat met jullie klachten in de zwangerschap! Hebben jullie veel of weinig klachten? Ik start zelf de dag altijd best wel prima maar of ik nou veel of weinig doe, ik krijg dagelijks vrij snel last van verschillende pijnen in mijn buik (druk helemaal onderin de buik, harde buiken, steken en soms menstruatiekrampen). Merk dat ik er best onzeker van wordt en ook wel angstig ben voor vroeggeboorte. Aan de andere kant snap ik ook wel dat bepaalde klachten bij een tweelingzwangerschap gewoon meer aanwezig zijn:oops:

    Ben benieuwd naar jullie ervaring :)
     
  4. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Hier ook veel harde buiken en echt een druk op mijn vagina. Het ziekenhuis meet de bmm niet op want dat is niet nodig zeggen ze dus nu weet ik alsnog niet waar ik aan toe ben. Kan voor geen meter meer lopen ook door bandenpijn dus dit worden nog een leuke 3,5 maand..
     
  5. Danie1989

    Danie1989 Fanatiek lid

    22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Ooh stom is dat hè! Bij mij zeiden ze bij de spoedcontrole met 18 weken dat opmeten geen zin had want daar deden ze nu toch niks mee. Een week later bij de gynaecoloog kon het wel want vanaf 19 weken was dat prima. Ik heb vandaag ook echt een slechte dag met veel rugpijn, buikpijn en misselijkheid. Lig nu ook echt plat in de hoop dat het beter wordt. Zucht
     
  6. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Bleh das ook niks. Scheelt wel dat je dochtertje al naar school gaat dan heb je tenminste nog een beetje rust af en toe
     
  7. Danie1989

    Danie1989 Fanatiek lid

    22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Ja dat is zeker waar! Ze is elke dag tot 14.15 op school en 2 dagen na school ook nog naar de BSO. Kan haar ook prima thuis hebben hoor want ze kan toch wel veel zelf :)
    Ben alleen nog helemaal niet misselijk geweest dus vind dit wel heftig en onverwachts icm de pijn. Even wat extra rust pakken, hopelijk lost dat het op.
     
    Trassi vindt dit leuk.
  8. Danie1989

    Danie1989 Fanatiek lid

    22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Nou ik heb gisteravond weer een paar uur bij de spoedpost doorgebracht. De pijn en misselijkheid werden zo heftig dat ik toch voor de zekerheid gebeld heb. Bleek al vrij snel dat ik inmiddels voor de 3e keer in de zwangerschap een blaasontsteking heb, alleen omdat ik in het ziekenhuis 4 keer heb overgegeven, hebben ze me verder toch helemaal gecheckt. Zowel een inwendige als uitwendige echo en ze hebben met een eendenbek onderzocht of ik geen vruchtwater verlies. Alles was gelukkig goed. Nu wederom antibiotica :confused: en hopen dat ik vandaag mijn eten wel binnen kan houden.
     
  9. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Jeetje wat naar @Danie1989 ! Hopelijk knap je gauw op. Beterschap!
     
  10. Danie1989

    Danie1989 Fanatiek lid

    22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Dankjewel! Hoe gaat het nu met jou? Heb je nu meer controles gezien je angsten en je kortere baarmoederhals? Of heb je er inmiddels niet meer zoveel last van? Nog 2 weekjes en je bent weer een belangrijke mijlpaal verder!
     
  11. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Nou ik kan zo ook naar de triage hoor :thumup: Maar moeilijk moeilijk was het. Heb al 2 dagen als ik loop dat ik direct harde buiken krijg, met of zonder bekkenband. Moet mijn buik echt vasthouden en het voelt alsof ik heel de tijd sit ups heb gedaan. De arts zei de vorige keer dat ik dan moest bellen dus dat heb ik maar gedaan maar ze begonnen gelijk al te zuchten en te steunen dat ze met dit termijn toch nog niets zouden kunnen doen. Nu mag ik uiteindelijk komen voor urine controle en even kijken met het speculum (hopelijk ook even de baarmoedermond opmeten want daar heb ik geen goed gevoel over) maar ze geven me elke keer zo'n slecht gevoel als ik daarheen moet bellen.. het zorgt er alleenmaar voor dat ik straks niet bel terwijl het wel nodig zou zijn :(
     
  12. Danie1989

    Danie1989 Fanatiek lid

    22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Ohnee wat stom!! Hier in het ziekenhuis zijn ze juist heel laagdrempelig. Bij mij zeiden ze dat de harde buiken kunnen komen door de blaasontsteking dus ben benieuwd wat er bij jou uitkomt! En dat opmeten van de baarmoederhals zou ik gewoon afdwingen. Hebben ze bij mij gisteren ook wel gedaan. En daarnaast nog met een speculum gecontroleerd of ik vruchtwater verlies. Ctg ofzo kon overigens niet ivm het termijn maar ze kunnen nog zoveel wel, dus waarom zo moeilijk doen bij een zwangerschap die vanaf dag 2 al wordt aangemerkt als high risk. Snap dat nooit zo goed. Welk ziekenhuis moet jij altijd naar toe?
     
  13. Danie1989

    Danie1989 Fanatiek lid

    22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Vanaf dag 1 haha
     
  14. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Ik ga naar het Maasstad omdat mijn neuroloog daar ook zit maar ze deden vanaf de kinderwens voor baby #3 al moeilijk dus ik had er liever niet heen gegaan maar goed.. heb ook geen zin om heen en weer te moeten tussen ziekenhuizen elke keer want als ik naar de gyn ga moet ik ook bloedprikken voor de neuroloog elke keer
     
  15. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Wat naar @Danie1989 en @Fennec dat jullie je niet lekker voelen en zorgen maken…
    Ik hoop dat alles goed komt!
     
  16. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Sorry, @Ritoy niet @Fennec!
    (Maar fennec had ook zorgen om vroeggeboorte dacht ik?)
     
  17. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    @Ritoy wat een gedoe met die ziekenhuizen he? Echt niet normaal dat ze zo moeilijk doen.

    Met mij gaat het op zich goed. Last van bekkenpijn, maar verder pak ik zoveel mogelijk rust. Vanaf gisteren werk ik halve dagen en op mijn vrije dag helpt mijn moeder met mijn dochter, zodat ik niet zoveel hoef te tillen en bukken.

    Helaas is mijn dochter nu snipverkouden. Ik ben als de dood om ook verkouden te worden door haar nu. Ik heb bronchitis, dus als ik verkouden ben dan hoest ik mijzelf regelmatig gekneusde ribben en moet ik overgeven. Dat is al vervelend, maar ik ben bang dat ik door de druk van het constant hoesten op mijn lijf een vroeggeboorte ga uitlokken. Dus als ik tekenen van verkoudheid krijg hang ik meteen aan de telefoon voor iets van codeïne.

    Die angst met deze termijn is echt waardeloos. Zo dichtbij de 24 weken, maar ook nog zo ver weg van minder zorgen :|:confused:
     
  18. Danie1989

    Danie1989 Fanatiek lid

    22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Dankjewel! Dat komt het ook vast wel :) hoe gaat het met jou?
     
  19. Danie1989

    Danie1989 Fanatiek lid

    22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Fijn dat het goed met je gaat, op die vervelende kwaaltjes na! En verstandig halve dagen werken! Doe ik ook sinds deze week, dus hopelijk levert het ook snel wat op.
    Ik snap je angst wel om verkouden te worden of veel te moeten hoesten. Het is ook echt niet het beste seizoen om hoogzwanger in te gaan. Enige wat je zelf zou kunnen doen is genoeg vitamines binnenkrijgen zodat je hopelijk wat minder vatbaar wordt maar met die kleintjes is dat toch wel lastig! Hoop voor je dat de verkoudheid jou overslaat!
    En wat betreft die angst… ik denk dat we daar pas vanaf komen als de kinderen gezond geboren zijn. Ik probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken als ik weer een dipje heb. Het blijft gewoon een spannende zwangerschap.
     
    Fennec vindt dit leuk.
  20. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Alles was goed. Baarmoedermond was nog lang (tussen de 3cm en 4cm zag ik op het scherm), urine was schoon, babys waren super pissig en zo druk dat het vlies helemaal heen en weer wapperde tussen ze in :roflmao: Het enige nadeel is dus dat er totaal geen reden is voor die harde buiken elke keer :rolleyes:
     

Deel Deze Pagina