Meerlingen groepje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Trassi, 18 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danie1989

    Danie1989 Fanatiek lid

    22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Aah super fijn dat alles goed was! En fijn dat ze nu toen de baarmoedermond hebben opgemeten! Weet je ook dat dat gewoon goed is. Die harde buiken kunnen ook gewoon door de groei van de baby’s komen hè. Wel vervelend dat je ze al zo snel krijgt!
     
    Trassi vindt dit leuk.
  2. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Dag dames,

    Op uitnodiging van @Fennec kom ik even een kijkje nemen in jullie groepje en misschien ook meeschrijven?

    Wij zijn er begin oktober achter gekomen dat we zwanger zijn na de 8e terugplaatsing. We hebben een zwaar traject achter de rug met ook 2 vroege miskramen.
    Met 6+5 in de kliniek een echo gehad en gelukkig een mooi kloppend hartje en embryootje goede grootte voor de termijn.
    Mijlpaal: ontslagen uit de kliniek en met 8+3 een afspraak bij de verloskundige. Eindelijk niet meer 'medisch'.

    De echo met 8+3 was afgelopen woensdag. De vk zet de echo op mn buik (externe echo joehoe!) en binnen een seconde zien we dat het er twee zijn! Mega verassing natuurlijk. Dat heeft de gyn echt gemist.

    Beide kindjes op termijn 8+2 en 8+3 en mooi kloppende hartjes. Eentje bewoog zelfs al.
    Eigenlijk kregen we meteen te horen wat we verwezen worden naar het ziekenhuis. Maar gisteren werd ik gebeld dat ik tot de termijnecho met 11+3 bij de vk mag blijven, dan ook intake. En met 11+5 is dan de eerste afspraak in het ziekenhuis.

    Na de eerste shock zijn we erg blij. Maar we hebben ook verl vragen en ik maak me ook zorgen. We hebben al verel teleurstelling en verdriet meegemaskt in het traject en ik ben t vertrouwen in mn lichaam behoorlijk kwijt. Zo'n tweeling zwangerschap maakt t nu wel extra spannend.
    Heb dat gisteren bij de vk gemeld en nu mogen we a.s. maandag opnieuw komen (9+1) voor echo en gesprekje, nu get een beetje is ingedaald. Erg lief.

    Ik vind het mega onwerkelijk dat ik zwanger ben en van 2! Echt bizar.
    Ook omdat we maar 1 embryo teruggeplastst hebben gekregen. Dus de blastocyste (5daags) heeft zich nog laatst gesplitst of ik ben tegelijk batuurlijk zwanger geraakt (was tp in natuurlijke cyclus).
    We weten dus niet of het 1- of 2-eiig is. Wel zijn er 2 vruchtzakjes gezien. Hopelijk straks ook 2 placenta's.

    Dat is ook mn eerste vraag. Weten jullie dat? Wanneer je dat kunt zien? En vamaf wanneer weten ze op het 1- of 2-eiig is?

    Daarnaast werd op de echo ook flink wat vocht/bloed gezien naast de vruchtzakjes. Wat ik erg spannend vind. Tot nu toe geen bloedverlies gehad. Hoop dat ze daar maandag wat beter naar kijken.

    Wel heel misselijk geweest vanaf eind week 5. Veel overgegeven en kilo's eraf. Heb nu emefasene en zolang ik dat 2x per dag neem gaat dat nu goed. Heb voor t eerst in weken normaal kunnen eten en heb opeens weer wat energie!

    Ik heb al wat terug gelezen van jullie, maar nog niet alles :) hopelijk kan ik een hoop van jullue leren.

    Liefs!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    nizzie86 en Fennec vinden dit leuk.
  3. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    @Gliss Welkom en gefeliciteerd! Als het een tweeling is met beiden een eigen vruchtzak en placenta kan het zowel 1 als 2-eiig zijn, je komt er dan pas achter als de babys geboren zijn of als ze beide een ander geslacht blijken te hebben. Het bloed naast de vruchtjes heb ik ook gehad. Bij mij zat het voor en in de baarmoedermond en dat heeft voor wekelijkse bloedingen gezorgd tot ik bijna 12 weken was. Elke keer een echo gehad en elke keer ging het met de babys gelukkig goed. Zijn je babys ontstaan in een ivf of icsi traject? Want bij icsi heb je recht op een vruchtwaterpunctie en GUO en die moeten al vroeg ingepland worden (bij mij was het al te laat omdat ik pas met 15 weken naar het ziekenhuis kon ivm drukte op de afdeling).
    Het is allemaal een hoop info, en je hebt ook het gevoel dat je 2x zo veel te verliezen hebt maar langzaamaan wen je toch steeds meer aan het idee dat het er 2 zullen zijn ❤
     
    Fennec en Gliss vinden dit leuk.
  4. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ik verwacht dat we dat nog gaan horen met uitleg over de testen. We doen iig nipt en 13 weken echo ook.
    Maar ik zat te denken, bij nipt doen ze chromosoom onderzoek. Zouden ze dan niet kunnen zien of de twins genetisch identiek zijn of verschillend? Want ze kunnen het ook onderscheiden van de moeder.. dan zou je in theorie ook moeten kunnen onderscheiden of er nog 1 of 2 paar andere chromsomen/dna zijn toch?
     
  5. Danie1989

    Danie1989 Fanatiek lid

    22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Heyhey!
    Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik kan me voorstellen dat het extra spannend is door je ervaring met miskramen en zo’n lang traject!

    qua 1 of 2 eiig blijft lastig. Bij mij zeiden ze de eerste echo’s tot de termijnecho dat ze het niet konden zien ondanks dat ze al wel wisten dat ik twee vruchtzakjes en twee placenta’s heb. Bij de termijnecho zijn de echoscopiste wel dat ze 2 eiig zijn op basis van een bepaalde vorm van de vlies die er tussen zit ofzo. De kans is opzich ook wel wat groter omdat ik een IUI met 3 eitjes heb gehad, maar aangezien ik twee jongens krijg kan het uiteindelijk toch 1-eiig zijn.

    Hoe gaat het nu verder met je? Begint de buik al zichtbaar te worden? En heb je het al gedeeld met familie en vrienden?
     
    Gliss vindt dit leuk.
  6. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Nee ze kunnen bij de nipt namelijk ook niet weten welke baby b.v. een afwijking heeft als dat wordt geconstateerd. Dan zou je weer een vruchtwaterpunctie moeten laten doen om er achter te komen welke baby het heeft. Het enige dat de nipt bij een meerling verteld is of er wel of geen afwijking is gevonden. Stel je krijgt 2 jongens met eigen vruchtzak en eigen placenta dan weet je pas 100% zeker dat ze eeneiig zijn als je een dna test laat doen na de geboorte
     
    Gliss vindt dit leuk.
  7. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Bij mij hebben de babys een eigen vruchtzak maar een doorlopende placenta dus het had beide kanten op kunnen gaan. Maar ik krijg een jongen en een meid dus zoiezo 2-eiig. De placenta's liggen gewoon echt precies tegen elkaar aan
     
    Gliss vindt dit leuk.
  8. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ja ik heb me nu iets meer ingelezen en begrijp nu dat t ondanks echo's dus onduidelijk kan blijven. Nooit over nagedacht! Wij weten tot nu toe dat ze een eigen binnenvlies (amnion) hebben, maar buitenvlies ga ik maandag vragen of ze dat al kunnen zien.

    Heb maandag extra echo bij de vk omdat we zo overvallen waren. Nog een keertje kijken en de vragen die we inmiddels hebben stellen. En ook een beetje vanwege mijn aanhoudende angst dat t weer mis zal gaan.
    We mogen in principe bij vk blijven tot termijnecho/intake 11+3 (24e) en hebben bij 11+5 de eerste afspraak in zoekenhuis.

    Ik gebruik nu 2x per dag emesafene en daarmee is de misselijkheid ietsje beter (maar nog wel fors) en het overgeven onder controle. Heb afgelopen 2 dagen voor t eerst weer beetje normaal kunnen eten, waardoor ik me een stuk minder slap voel (ben bijna 5kg afgevallen in 3/4 weken). Dus dat is positief.

    We hebben het gedeeld met de mensen die ook wisten van de zwangerschap (ivm traject betrokken en meteen verteld). Dus grofweg mn moeder en man, schoonouders, een van mn zusjes, broertje van mijn man, mn twee beste vriendinnen, beste vriend van mn man en mijn werkgever (ivm 1 dag ziek gemeld vanwege t kotsen). Dus stiekem al best wat.
    Volgend weekend weten nog 7 vriendinnen het want we gaan weekendje weg (doen we 1x per jaar, zien elkaar als groep 2x per jaar). Dan lukt t me echt niet verborgen te houden met drinken, eten en kotsen haha.

    Buik nog niet zichtbaar volgens mij, hoewel ie s avinds wel erg bol staat, denk mn darmen.

    Wanneer begon jij en jullie te tonen?
    En vanaf wanneer zwanger-broek enz nodig?
     
  9. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ja precies, duidelijk, dankjewel
     
  10. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Oja wat bijzonder! En wat leuk jongen en meisje :) dan weet je het ook meteen zeker.
    Ik hoop daar ook erg op, maar de kans op zelfde geslacht is groter (als je niet weet of het 1 of 2-eeiig is) 66% vs 33% las ik.
    En als je zeker weet 2-eiig dan 50-50.
     
  11. Tulpenbol

    Tulpenbol Actief lid

    28 mrt 2015
    452
    6
    18
    Vrouw
    Hallo dames! Ik kom me hier gezellig aansluiten :)
    Gisteren erachter gekomen dat ik zwanger ben van een tweeling, zo spannend!
     
    Trassi, Gliss, Fennec en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Danie1989

    Danie1989 Fanatiek lid

    22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Wat leuk! Gefeliciteerd :)
     
  13. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
  14. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Welkom en gefeliciteerd! Zo wordt het nog druk hier joh :roflmao:
     
  15. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!
    Enorm spannend he, ik weet het ook pas sinds woensdag. Enorme verassing ♡
     
  16. Danie1989

    Danie1989 Fanatiek lid

    22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Oooh dat zijn er inderdaad al wel veel, maar als je je zo slecht voelt snap ik dat ook wel! Ik heb geen last van misselijkheid gehad maar wel veel last van m’n darmen en opgeblazen buik.
    Ik droeg al vrij snel, rond 10weken, een zwangerschapsbroek daardoor want had echt al snel zichtbaar een buik. En aangezien ik al eens zwanger ben geweest had ik de broeken ook gewoon al thuis haha
     
  17. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Oja dat is al best snel idd. Nog tips voor fijne / goede spijkerbroeken? Ik draag normaal meestal levi's, die zitten zo heerlijk en blijven mooi.

    Ik ga iig vanmiddag even naar de hema om een zwanger panty te kopen, want ik heb normaal van die licht corrigerende en die verdraag ik nu echt niet op mn buik. Kan ik nog even snel wat leuke jurkjes aan voordat ze niet meer passen !

    T gaat wel duur worden ben ik bang allemaal. Het zou voor ons ook het eerste kindje zijn dus heb nog helemaal niks.
    Zwangerschapskleding, dubbele wagen, 2x zoveel luiers/flesjes/kleertjes, maxicosi/autostoeltjes en kinderopvang en weet niet al. Ik denk nu al, hoe gaan we dat ooit redden zo alles in 1x, dat is toch anders dan gespreid kinderen krijgen waarbij je spulletjes kan hergebruiken en niet alle kosten in 1x komen.
    Omg !
     
  18. Danie1989

    Danie1989 Fanatiek lid

    22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    De broeken die ik heb zijn van Mamalicious. Vind ze prima hoor! Zijn alleen niet vergelijkbaar met hele comfortabele normale jeans haha de leggings van dit merk vind ik overigens wel super fijn! Die draag ik het liefst met een jurkje.

    qua aankopen snap ik wel wat je bedoelt! Wij hebben inderdaad de hele uitzet van m’n dochter nog dus 1 bedje en 1 maxicosi was voldoende. Wel moesten we een andere kinderwagen, maar voordeel is dat we ook nog genoeg van haar te verkopen hebben.
     
    Gliss vindt dit leuk.
  19. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Dank voor de tip!
    Ik hoop dat familieleden nog wat dingetjes hebben liggen die we kunnen lenen of overnemen. Dat is misschien het enige voordeel dat t bij ons zolang geduurd heeft, iedereen van mijn generatie in de familie heeft al kinderen :)
     
  20. Tulpenbol

    Tulpenbol Actief lid

    28 mrt 2015
    452
    6
    18
    Vrouw
    Gisteren enorme huilbuien gehad Hoort er ook bij zeker.. Heb helemaal geen rekening gehouden met een tweeling en voelde me schuldig tegenover mijn andere kinderen, want wat als ik straks misschien wel weken in het ziekenhuis lig als er wat fout gaat, dat soort dingen spoken door mijn hoofd. Heb even lekker alles eruit kunnen gooien bij mijn vriend die houdt zich groot maar maakt zich natuurlijk ook wel druk. Hij is verantwoordelijk voor 5 kinderen straks, ook financieel. Maar dat gaat ons allemaal wel lukken.
    Ook denk ik ineens wat als ik bij mijn afspraak bij de gynaecoloog een echo krijg en eentje niet is gegroeid..
    Het heeft natuurlijk weinig zin om zo te denken, gelukkig heb ik dat ook wel door.
    En gisteren was de druppel dat mijn schoonmoeder op Facebook zet dat ze oma word van een tweeling. Pardon??!! Dat schoot zo in het verkeerde keelgat! Heb gezegd dat ze het er meteen af moest halen, hoe kom je erbij? Dat is toch niet aan haar.. en ben verdorie nog maar 7 weken.
     

Deel Deze Pagina