Meerlingen groepje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Trassi, 18 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chanan82

Chanan82 Bekend lid

21 okt 2021
    607
    464
    63
    Vrouw
    Dank je wel.

2. Danie1989

Danie1989 Fanatiek lid

22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Ooh wat een onzeker zeg! Ik heb helaas niet dezelfde ervaring. Bij mij was het iets duidelijker zichtbaar bij 6 weken en 6 dagen. Maar het is nog steeds wel een termijn dat het er om spant hoe duidelijk je het kan zien.

Chanan82 vindt dit leuk.
  3. Trassi

Trassi Fanatiek lid

7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Het zou ook best aan het apparatuur van je vk kunnen liggen. De echo ziet er van slechte kwaliteit uit in mijn ogen. Was hij inwendig of uitwendig? Dit was mijn echo met 5+4 en toen klopte er nog geen hartjes

Bijgevoegde bestanden:

4. Chanan82

Chanan82 Bekend lid

21 okt 2021
    607
    464
    63
    Vrouw
    Inwendig en uitwendig. Op mijn verzoek deed ze het ook uitwendig en toen zag ze dus de twee zakken. Daarvoor was dat niet eens duidelijk. Kan idd best aan het apparatuur liggen.

5. Chanan82

Chanan82 Bekend lid

21 okt 2021
    607
    464
    63
    Vrouw
    Bij mij was dit de echo bij 5 + 5. Inwendig… toen nog geen vraagteken of het er 1 of 2 waren. Ze gaf toen aan meer te verwachten. Later zag ik pas dat er toch echt wel een ring zichtbaar was.

Bijgevoegde bestanden:

6. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    @Chanan82 het is lastig met deze vroege termijn, vervelend dat je nu zo onzeker bent geworden :(

Mijn ervaring:
    Ik had een echo bij 6+5 en daarop was 1 vruchtzakje mer embryootje met hartje duidelijk te zien. Verder was er nog een heel kleine 2e holte, waar de gyn vrij snel overheen ging 'is niks' en een wat grotere schil met vocht / bloed (ook rechts op de echo zoals op jouw filmpje)
    Bij de vk met 8+3 uitwendig direct een vitale tweeling zichtbaar in de eerste seconde.

In ieder geval is een kloppend hartje goed nieuws en hopelijk krijg je 11 januari uitsluitsel. Ze kunnen dan al zoveel meer zien!

Chanan82 en Danie1989 vinden dit leuk.
  7. Danie1989

Danie1989 Fanatiek lid

22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Heey wat leuk ik zie dat je twee meisjes krijgt!! De eerste met 2 meisjes in de groep :D Gefeliciteerd!

Gliss vindt dit leuk.
  8. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Dankjewel! Erg leuk!

We hadden echt geluk, op die zaterdag dat de lockdown werd afgekondigd hadden we de pretecho gepland, pfiew. Net op tijd, want we wilden het graag met kerst aan de familie vertellen:)
    Was erg leuk alle reacties.

Morgen 16+4. Misselijkheid 90% verbeterd. Merk wel dat ik minder energie heb (in 1e trimester viel dat niet zo op bij al dat overgeven, overlevingsstandje en te blij ofzo).
    Maar! Zit weer op mn startgewicht dus bijna weer 6kg aangekomen afgelopen weken en dat zit echt in mm buik, die is al flink, lijk denk al week of 22..
    Morgen controle ziekenhuis, eerste meting baarmoedermond en hoop weer echo ook :) volgens mij doen ze dat elke keer wel toch? Heb maandelijks controles nu in principe vanwege di-di twins. Dit is 2e keer in ziekenhuis.

Danie1989 en Fennec vinden dit leuk.
  9. Danie1989

Danie1989 Fanatiek lid

22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Fijn dat je je ook al beter begint te voelen! Volgens mij doen ze in het ziekenhuis inderdaad bij elke controle ook een echo. Tenminste.. ik heb wel elke keer een echo gehad en aansluitend controle. Bij ons wordt dat apart van elkaar gepland. Spannend!:) en heb je ook al een datum voor de 20 weken echo?

10. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ja bij ons is het eerst bloeddruk meten en dan controle, vorige keer deed de gyn zelf daarbij ook de echo.
    20 weken echo is op 21 jan!

Trassi en Danie1989 vinden dit leuk.
  11. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Controle + echo was goed.
    Moet alleen morgen zo'n verrekte OGTT doen, zie er flink tegenop, wordt al misselijk bij t idee.

Trassi vindt dit leuk.
  12. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Het is inderdaad geen pretje, maar wel belangrijk. Ik had nergens last van, maar moet ondertussen dagelijks meer dan 24 eenheden insuline spuiten en op mijn eten letten voor de babies.

Hopelijk bij jou geen diabetes en gewoon een goeie uitslag!

13. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ja, is ook belangrijk en hopelijk gewoon goed.
    Zie beetje op tegen zo lang nuchter blijven, heb nog behoorlijk last van ochtend misselijkheid als ik niet eet. Hopelijk blijft alles binnen tot laatste prik 11.00

Fennec vindt dit leuk.
  14. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Dat is wel laat. Ik moest om 8 uur de eerste prik. Dus was 10.00 klaar gelukkig.

Succes!

Gliss vindt dit leuk.
  15. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Dames, hebben jullie je al verdiept in het onderwerp kinderwagen? Zo lastig vind ik dat! We hadden voor onze eerste tweeling een icandy peach tweedehands gekocht, maar nooit als tweelingwagen gebruikt helaas. Het was ook een heel ingewikkeld ding om in elkaar te zetten, en achteraf vonden we allerlei dingen er niet zo fijn aan (zo konden de zitjes alleen maar van je af)
    Goed, nu zitten we te loeren op de bugaboo donkey, maar dat kost een vermogen, ook tweedehands, dus daar wil ik goed over nadenken. Als ze echt zo goed verkopen tweedehands dan is het wel zijn geld waard (ik zie de echt nette wagens die niet 1000 jaar oud lijken voor €1100-1200 aangeboden worden, de wat oudere die dat duidelijk betere dagen hebben gekend rond €700-900)
    twijfwl twijfel dus, wat hebben jullie gekozen?

16. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Wij gaan voor de Bugaboo Donkey 3 Twin. Gezien in de winkel en een tweeling moeder gesproken die hem had.
    Via marktplaats worden ze regelmatig aangeboden, maar er zijn ook winkels die ze 'refurbished' aanbieden. Ik was me op dat laatste aan het oriënteren toen die zaak toevallig een tweedehands binnenkreeg die nog nieuw in de verpakking zat. Dus die voor +/- 40% minder kunnen kopen, met 2 buggyzakken en adapters voor maxicosi erbij. We zijn er dus vroeg bij, maar dit was te mooi om te laten schieten, t zijn nogal bedragen pff.

Fijnste aan deze wagen vind ik dat de kindjes naast elkaar zitten, de wagen desondanks smal genoeg is door deur/gangpad, de stoeltjes 2 kanten op kunnen en je kunt hem heel makkelijk draaien (in de winkel mee gelopen).

Denk dat ze ook 3e hands nog goed door te verkopen zijn gezien het feit dat er maar weinig goede tweelingwagens zijn en de prijs idd.

Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  17. Trassi

Trassi Fanatiek lid

7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Wij hebben bij onze 2e de easywalker harvey gekocht (zat net een jaar tussen de kids) en die gebruiken we nogsteeds. Heb alleen een extra set maxi cosi houders moeten kopen ervoor

18. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Ik weet de naam niet uit mijn hoofd, maar wij hebben er een besteld waar ze achter elkaar zitten ipv naast elkaar. Werd ons aangeraden door tweelingouders in onze vriendenkring.

19. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Mooi, iedereen vindt wat anders dus :roflmao:;)
    Ik denk dat we voor een bugaboo gaan, goede aanbieding gezien voor een donkey 3, de nieuwste dus, hopelijk goed door te verkopen

Gliss vindt dit leuk.
  20. Danie1989

Danie1989 Fanatiek lid

22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Wij zijn voor een Joolz Geo gegaan. Ook met de zitjes en wiegjes achter elkaar. Wij hebben de bugaboo ook overwogen maar dit zou bij ons alleen maar frustratie opleveren haha wij hebben de auto namelijk achter ons huis tussen een schutting en een schuur en daar zou de kinderwagen niet tussen passen. En in huis vinden we het ook nog wel een object. De Joolz past in onze trapkast :roflmao:

Deel Deze Pagina