Meerlingen groepje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Trassi, 18 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Wat ontzettend bijzonder. En knap dat je het vrijwel alleen hebt gedaan! Ik ben benieuwd hoe het hier gaat met al 3 rondrennende kids en dan 2 babys :roflmao:
     
    Natasjee vindt dit leuk.
  2. Natasjee

    Natasjee Fanatiek lid

    13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Je rolt er denk ik vanzelf in al zal het wel even goed plannen worden met nog 3 kinderen.
    Ik ben nu weer zwanger (eergisteren achter gekomen, dinsdag is officieel pas mijn nod) en ben ook heel benieuwd hoe dat zal gaan! Nou zijn m'n jongens ruim 7 als deze zwangerschap goed mag gaan en de baby (of baby's :roflmao::roflmao:) geboren wordt.
     
    Fennec en Trassi vinden dit leuk.
  3. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Ik kom meekletsen dames! 7 weken echo was goed. Twee kloppende hartjes en goede groei. We zijn zo blij!

    (En nu komt de klap pas dat het er echt twee zijn en blijven :eek::eek:)
     
    Clueless01 en Trassi vinden dit leuk.
  4. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Yeey wat fijn! Gefeliciteerd!
     
    Fennec vindt dit leuk.
  5. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Yes wat fijn!! Heb je nog een mooie echo foto?
     
    Fennec vindt dit leuk.
  6. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Ik heb de uitslag van m’n suiker test, helemaal goed gelukkig!

    vanmiddag wilde ik even slapen maar de baby’s dachten daar duidelijk anders over. 1 lekker op m’n blaas, andere tegen m’n ribben. Heerlijk :roflmao:
     
    Fennec en Trassi vinden dit leuk.
  7. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Foto's zijn niet zo top, want mijn man stond een eindje verderop, haha. Maar heb deze eventueel.
    IMG-20210723-WA0000~2.jpg
     
    Trassi en Clueless01 vinden dit leuk.
  8. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Wat fijn dat je suiker goed was! Oh, ik kijk zo niet uit naar het moeten slapen met twee beebz in je buik ook (moest ik aan denken over de ribben en de blaas). Ik had met eentje al dat ze constant tegen mijn ribben liep af te zetten met dr pootjes als ik wilde slapen.
     
  9. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Ik ben even benieuwd: wat zijn nou dingen die super handig zijn om te doen/kopen als je een tweeling krijgt?

    En ik las ergens dat je extra folaat en ijzer moest slikken bij een tweelingzwangerschap, maar de gyn heeft daar niks over gezegd?
     
  10. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Ja dat klopt! Het advies is om meteen te starten met ijzer tabletten en met een dubbele dosis foliumzuur. Zo kan je bloedarmoede voorkomen.

    over 1,5 week moet ik daarop bloed prikken, dus dan weet ik of t hier gewerkt heeft :roflmao:.

    qua spullen die handig zijn moet ik t ook nog allemaal uitvinden.. ik heb iig zo’n super grote bugaboo donkey twin gekocht (tweedehands anders bizar duur). En we hebben een extra grote commode om alle spullen in te doen.
    Alles wat we van dochterlief nog hadden, hebben we nu keer 3 :D. Dus 2 wipstoelen, 2 maxi cosi etc. Wij moeten binnen kort nog op zoek naar een smalle autostoel voor dochter zodat zij in t midden kan zitten.

    ik heb gehoord dat het tweeling voedingskussen van twin things ook echt een musthave is. Moet er zelf nog een aanschaffen.
     
    Fennec en Trassi vinden dit leuk.
  11. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Ik moet nog doorgestuurd worden naar de gynecoloog dus dan zal ik alles wel horen. Ik heb officieel nog geen 1e echo gehad want die andere 2 waren spoed :roflmao: Dus ik zal het van de week allemaal wel horen denk ik
     
  12. Danie1989

    Danie1989 Fanatiek lid

    22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Hoihoi allemaal,

    Ik kom ook meekletsen :)
    Afgelopen donderdag een echo gehad bij 6+2 dagen ivm bloedingen en toen kreeg ik te horen dat er twee kloppende hartjes zijn. Ik ben nog steeds niet helemaal bijgekomen van het bericht eerlijk gezegd haha

    Maar ik ben echt even heel nieuwsgierig .. zijn (of waren) jullie zo vroeg ik de zwangerschap ook al zo dik? Of Naja dik… ik kan het echt al niet meer verbergen. Voel me nog dikker dan bij 12 weken van mijn dochter… hoe ga ik dit nog een aantal weken voor me houden.
     
    Clueless01 en Trassi vinden dit leuk.
  13. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Welkom en (nogmaals ;)) gefeliciteerd! Ja ik ben ook "dik" je ziet echt overduidelijk dat ik zwanger ben ookal ben ik pas 6+3 (maar goed, het is ook al mijn 4e zwangerschap :roflmao:)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Fennec vindt dit leuk.
  14. Teapot

    Teapot Actief lid

    3 sep 2014
    166
    40
    28
    NULL
    NULL
    @Fennec wat fijn dat je echo goed was zeg! Nu kan het lekker gaan landen bij je :) Yay, het zijn er twee!!

    @Clueless01 fijn dat de uitslag van de suikertest goed was, scheelt weer!

    Qua spullen zijn wij heel erg van de praktische aanpak, we hebben weinig nieuw gekocht of speciaal voor een tweeling omdat we al twee kinderen hebben. We hebben wel een speciale kinderwagen gekozen (Mountain buggy duet) en een nieuwe auto :). Ohja en dat tweeling Voedingskussen. Zodat je uiteindelijk toch in je eentje twee kinderen tegelijk kan voeden. Mochten de kinderen het fijn vinden om gedragen te worden wil ik nog een tweeling draagdoek kopen. Ik heb nu een fijne voor een eenling, dus die wil ik eerst even proberen met ze. Als ze het fijn vinden kunnen we er een bestellen.

    Verder moesten we sommige dingen wel dubbel aanschaffen natuurlijk, Maxicosi, ledikantje en een extra cosleeper. En natuurlijk wat kleertjes voor ze leuk :) Wij hebben al twee jongens en de baby’s zijn ook jongens :)

    Het is zo makkelijk om spullen online te bestellen als het nodig is, vaak is het er de volgende dag al.

    Wat we nog moeten kopen zijn twee stokke stoelen met de new Born set. Daar hebben we bij onze oudste jongens ook heel veel plezier van gehad. En ze zitten nog steeds aan de eettafel met de stokke stoelen.

    Wat betreft de groei van de buik…. ik ben enorm. Ik krijg ook opmerkingen van mensen die ik niet eens ken. Door bekken klachten kom ik niet meer buiten alleen wanneer ik naar het ziekenhuis ga. En bij elk bezoek zijn er mensen die er opmerkingen over maken. Dat vind ik niet prettig, ik voel me een beetje een kermisattractie. Ik draag alles naar voren en de kinderen zijn ook redelijk aan de maat dus het valt wel op. Maar om daar nou hardop opmerkingen over te maken zou ik zelf niet doen….

    @Danie1989 wij hebben het dit keer ook eerder vertelt omdat het wel op ging vallen. Maar ook omdat we zelf zo geschokt waren :D We wilden er graag over praten.
     
    Fennec en Trassi vinden dit leuk.
  15. Danie1989

    Danie1989 Fanatiek lid

    22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Jaa snap ik! Ik heb het gisteren ook aan mijn ouders, broer en schoonzus verteld. Eerst een echo met 1. Toen waren ze al in shock omdat ze geen 2e bij ons meer verwachtte aangezien mijn dochter bijna 5 is. In shock maar wel heel erg blij. En toen zeiden we .. oh wacht we hebben nog een echo. En toen waren met name mijn ouders van slag haha maar ik vind het zelf echt mega spannend en had het ook echt niet zien aankomen dus bij mij duurt het denk ik nog even voordat ik echt blij kan zijn en kan genieten. :)
     
    Trassi vindt dit leuk.
  16. Danie1989

    Danie1989 Fanatiek lid

    22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Haha dankje! Van mij is het de tweede zwangerschap. Bij mij kan je het echt ook al wel goed zien, al trek ik nog wel wat wijdere kleding aan. Spijkerbroeken krijg ik niet meer dicht. Heb twee broeken die nog dicht kunnen. Top haha
     
    Trassi vindt dit leuk.
  17. Teapot

    Teapot Actief lid

    3 sep 2014
    166
    40
    28
    NULL
    NULL
    Wel fijn dat je oudste al wat ouder is, of in ieder geval, ik merk tijdens de zwangerschap dat het heel fijn is dat hij zelf drinken kan pakken, zelf naar de wc kan gaan en ook zichzelf goed kan vermaken. Onze jongste is 3, daar moet je vaker verzorgende dingen voor doen en dat is nu voor mij fysiek bijna niet te doen.

    Succes met het laten landen :)
     
  18. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    :D
    gefeliciteerd en welkom!


    mijn buik begon ook al snel te groeien en hij is nu al enorm. Ik weet niet waar dit eindigt. maar vooral die opmerkingen wat @Teapot ook al zegt zijn langzaam niet leuk meer. Ik hoor meerdere keren per dag “Hoelang moet je nog?” “Jij hoeft zeker ook niet lang meer?” Etc. Heel vermoeiend. Hier een foto van 25 weken :D
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Trassi, Danie1989 en Fennec vinden dit leuk.
  19. Danie1989

    Danie1989 Fanatiek lid

    22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    wauw je bent echt prachtig zwanger! Maar wel heftig dat dit nog maar 25 weken is! Kan je nog wel fatsoenlijk slapen? En heb je wel pijnklachten? Ik had al bedacht om vroeg te gaan starten met fysio om m’n lichaam wat sterker te maken en voor te bereiden. En wss ook wel Osteopathie ofzo. Als er nog andere tips zijn, hoor ik dat graag.
     
  20. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Weten jullie al of je vaginaal wilt bevallen of een keizersnee? Ik vind het erg moeilijk. Keizersnee is een grote operatie met langer herstel. Vaginaal vond ik van 1 baby al zwaar, laat staan 2...
     

Deel Deze Pagina