Meerlingen groepje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Trassi, 18 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Rennie helpt bij mij ook niet. Ziekenhuis wil niks voorschrijven want "hoort erbij"...

2. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Misschien de huisarts vragen? Voor dit soort 'kwaaltjes' zoals ze het idd vaak noemen vraag ik meestal de huisarts. Ook omdat ik maar 1x in de maand bij gyn kom tot nu toe. De HA doet tot nu toe niet moeilijk, alleen adviseert wel zo min mogelijk gebruik, alleen als echt nodig

Danie1989 en Fennec vinden dit leuk.
  3. Danie1989

Danie1989 Fanatiek lid

22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Vind ik heel gek. Mijn gynaecoloog heeft juist de magnesium hydroxide tabletten geadviseerd. Is overigens ook niet op recept hoor maar gewoon bij drogist te verkrijgen. Ik slik ze ook niet standaard met alleen als ik weer last krijg. Is een tablet die je een uur na elke maaltijd slikt. Heb ik tussendoor of voor slapen nog wat last dan neem ik een Rennie.

4. Danie1989

Danie1989 Fanatiek lid

22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Nog maximaal 4 weken voor je:) denk dat die weken zo voorbij zijn! Hoe liggen de baby’s? Wil en kan je natuurlijk bevallen?

5. Danie1989

Danie1989 Fanatiek lid

22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Wat goed dat je het gesprek opnieuw bent aangegaan! Denk dat een paar uurtjes minder inderdaad echt al wel een verschil maakt. Zeker met een onderbreking. Hoeveel uren werk je normaal dan? Fulltime?

Qua buik is wel herkenbaar haha dat gaat gewoon echt een stuk harder dan bij een eenling. Al moet ik zeggen dat ik ook wel tijdje heb stil gestaan qua groei. Vind me zelf al behoorlijk dik maar de gynaecoloog zei gisteren dat ze m’n buik voor 33,5 week nog helemaal niet groot vond.. euhmm.. :roflmao:

Hier gaat verder wel goed. Gisteren de laatste bloedtransfusie gehad. Was echt zwaar en moeizamer dan de eerste twee maar we hebben het gehad. Ik hoef pas over 2 weken terug naar Leiden voor controle en dan wordt meteen een datum besproken voor het inleiden. Ik zit dan op 35,5 week en ik zou tussen 36 en 37 weken gaan bevallen. Als het in de komende twee weken spontaan gebeurd dan mag ik gewoon in Enschede bevallen en kunnen de jongens hier goed behandeld worden, omdat ze nu weer vers bloed hebben en hun hb goed op peil is. dus sinds weken best goed nieuws. Hopelijk hebben we hiermee het ergste achter de rug :rolleyes:

6. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    De babies liggen goed gelukkig. Ik moet zelfs natuurlijk bevallen. Ze doen alleen een keizersnede als het niet anders kan.

Wat fijn dat je nu even lekker twee weken van het heen en weer crossen af bent!

Trassi, Danie1989 en Gliss vinden dit leuk.
  7. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ja denk dat t gaat helpen, normaal 4x9. Na verlof 4x8 en dan 4 uur ouderschapsverlof tot kindjes 1 jaar zijn. Tenminste dat is t plan tot nu toe.

Haha ik kan me er weinig bij voorstellen dat je buik klein zou zijn. Het is zo'n enorm en zwaar uitsteeksel op je lichaam haha

Wat een goed nieuws dat je even niet terug hoeft en mocht het eerder gebeuren je gewoon dichterbij huis kunt bevallen:)

8. Danie1989

Danie1989 Fanatiek lid

22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Niet klein hihi klein voor 33,5 week zwangerschap van een tweeling zei ze :roflmao: nee heb alles behalve een klein buikje maar ik denk dat het erger had gekund. Heb ook nog geen striae (even afkloppen) maar wel heel veel zichtbare blauwe aderen, blauwe plekken van de transfusies en heel veel rode puntjes van al die naalden die ze in m’n buik hebben geprikt :|

Bijgevoegde bestanden:

Trassi en Gliss vinden dit leuk.
  9. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    He ik kreeg geen meldingen meer :-/
    Wat fijn om te lezen dat het met iedereen goed gaat en dat alle baby’s nog veilig in de buiken zitten!

Trassi en Fennec vinden dit leuk.
  10. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Vandaag controle gehad. Babies liggen nu beiden met koppie naar beneden. Eentje ligt al helemaal vast, dus die gaat niet meer draaien. Geen keizersnede dus.

Fijn gesprek gehad over de bevalling. Ze raden hier echt aan een ruggenprik te nemen, dus dat ga ik doen. Met name omdat ze bij LUMC als baby 2 dwars gaat liggen niet meteen een keizersnede doen, maar gaan proberen de baby te draaien. Daar knap je zonder pijnstilling niet echt van op. En ze zijn er niet vies van als de tweede niet op wil schieten een vacuumpomp te gebruiken of aan de voetjes eruit te sleuren zei de gyn :roflmao::eek:o_O.

Ze laten hier de ruggenprik ook gewoon de hele bevalling aan staan. Ook als ze weeenopwekkers gaan gebruiken. Dus dat is ook fijn. En ik mag tot aan de ruggenprik staan, hoef niet perse te gaan liggen. Dat wil ik ook graag. Daarnaast hebben ze draadloze CTG (yes!) Dus dan kan ik zelfs nog douchen als ik zou willen.

Ben wel erg blij dat we voor dit ziekenhuis hebben gekozen. Hoop dat ik de gyn van vandaag krijg bij de bevalling. Echt een fijne man met veel ervaring met tweelingen had ik het idee.

Ze willen dan waarschijnlijk gaan inleiden met 37-4 als ik zo ver kom. Ben benieuwd. Spannende tijden!

Trassi en Gliss vinden dit leuk.
  11. Danie1989

Danie1989 Fanatiek lid

22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Wat fijn zeg! Ik heb dit gesprek nog niet gehad maar als we het redden zal dit 8 februari besproken besproken worden. Ik wordt dan ingeleid in het lumc tussen week 36 en 37. Mijn baby’s hebben echt weken lang beide met het hoofd naar beneden gelegen tot en met vorige week donderdag en maandag bij de controle lag baby 2 ineens met z’n hoofd boven :roflmao: snap er niks van. Baby 1 ligt wel echt al heel laag dus kan mij niet voorstellen dat die nog de mogelijkheid heeft om te draaien haha

spannende weken! Duurt allemaal niet lang meer :D Misschien bevallen we wel tegelijk in het Lumc :rolleyes::rolleyes:

Trassi, Fennec en Gliss vinden dit leuk.
  12. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    @Fennec dat klinkt als een goede uitgangssituatie en een goed plan! Goed dat ze zo meedenken. En fijn dat hij veel ervaring heeft met tweelingen, hopelijk krijg je die arts!
    Bij ons is er een team van 4 gynaecologen die het 'meerlingenteam' vormen. Ze proberen je zoveel mogelijk bij 1 gyn te doen voor controles, maar het is iig altijd 1 van die 4. Ook wel fijn om te weten.

Hoop ook dat de bevalling bij mij ook op zo'n manier kan. Zou t liefst ook vaginaal bevallen en kunnen bewegen (in ieder geval in t begin), hoop ook dat dat kan met de CTG. Maar denk dat t nog even duurt eer ik hier info over krijg, wat alle opties zijn in ons zkh. We gaan t zien is nog vroeg. En tegelijk vliegt de tijd enorm deze weken!

Danie1989 en Fennec vinden dit leuk.
  13. Danie1989

Danie1989 Fanatiek lid

22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Deze maand gaan er toch echt een heel aantal baby’s hier geboren worden :D

Trassi, Mamavandrie34, Gliss en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Spannende weken breken aan voor ons dames. Wens iedereen een vlotte bevalling met gezonde mama's en babies!!

Trassi en Mamavandrie34 vinden dit leuk.
  15. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Ik hoop nog tot april te wachten :) maar jullie twee zijn er bijna! @Fennec @Danie1989

Fennec vindt dit leuk.
  16. Danie1989

Danie1989 Fanatiek lid

22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Gaat vast lukken :D @Ritoy en @Ourlittlemiracles89 zullen ook deze maand gaan bevallen als het goed is :rolleyes:

17. Trassi

Trassi Fanatiek lid

7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Yes als het goed is over exact 3 weken :thumup:

Fennec, Mamavandrie34 en Danie1989 vinden dit leuk.
  18. Trassi

Trassi Fanatiek lid

7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Kreeg weer geen meldingen.. dit was mijn buik afgelopen week

Bijgevoegde bestanden:

Fennec, Mamavandrie34 en Danie1989 vinden dit leuk.
  19. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Haha en ik tot mei ♡ fingers crossed.
    Voor @Fennec, @Ritoy en @Danie1989 gaat hard nu

Fennec en Trassi vinden dit leuk.
  20. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Prachtig! ♡
    Maar ik hou ook mn hart vast hoor, vind mn buik nu al zo groot en er komt nog zoveel bij. Omg, moeilijk voor te stellen.

Trassi vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina