Meerlingen groepje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Trassi, 18 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het vandaag met de baby’s? Enig idee wanneer ze naar huis mogen?
    Hoe gaat het jou en je keizersnedewond? Lig jij ook in het ziekenhuis?

2. Mamavandrie34

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Klopt, ik had sinds de 20 weken al alle controles hier om de hoek in het RKZ. Groeiecho’s krijg ik bij elke controle, om de 4 weken (en nu dus tussendoor in Leiden, mat ze ook de groei), volgende is op 8 maart hier.
    Het is de bedoeling dat ze hier geboren worden, dat kan vanaf 32 weken.
    De verloskundige zei hier dat ze je tot 40 weken laten doorlopen mits alles goed gaat. Ik moest heel hard lachen, ja joh. Gaan we niet doen. Nu roep ik dat, maar als dat beter is is dat beter, we zullen zien.
    Wel heb ik nu zwangerschapsdiabetes, en de diabetesverpleegkundige zei dat ze je meestal dan niet zo lang laten doorlopen.
    De jongens groeien tot nu toe als eenlingen, echt best groot voor tweelingen.

3. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Ja, man is hersteld en dochter en ik zijn tot nu toe klachtenvrij. Dus als dat nog 24 uur zo blijft zitten we goed!

(Hoezo "dodged a bullet"??!)

Mamavandrie34 en Gliss vinden dit leuk.
  4. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Nee bij de 12 weken controle hebben ze hb geprikt en toen was t goed, daarna is t niet meer gecontroleerd. Slik nu dus geen ijzer (wel zwanger- multi vit, ascal, omeprazol en eigen schildkliermedicatie).
    Ga wel vragen of ze t nog even controleren bij volgende controle

5. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    40 weken! Dat is redelijk uniek denk ik inmiddels. Complicatierisico loopt flink op na 38 weken en in de meeste ziekenhuizen wordt je dan ook voor de 40 weken ingeleid/gepland voor sectio.
    In mijn ziekenhuis ook bij di-di tweeling zwangerschap zonder complicaties max 38 weken.

6. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Hier ook. Daarom gaan ze mij morgen inleiden met 37+4. Gyn hier zei dat dit de ideale termijn is voor mijn type tweelingen. Op zich kan ik nog wel doorlopen lichamelijk gezien. Nouja, "lopen". Adem blijven halen. :roflmao::p

Mamavandrie34 en Danie1989 vinden dit leuk.
  7. Danie1989

Danie1989 Fanatiek lid

22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Helaas nog geen idee wanneer ze naar huis mogen. Ligt volledig aan of ze zelfstandig willen drinken en wanneer Thijmen zonder ondersteuning kan bij het ademhalen. Elke voedingsronde gaan ze het opnieuw proberen. Vanochtend hebben ze 10 van de 50 zelf gedronken, vanmiddag koste het weer teveel energie en vallen ze tijdens het voeden meteen in slaap.

ze zijn verder heel tevreden over hoe ze het doen. Thijmen krijgt vanmiddag nog wat extra controles om te kijken of ze een andere reden dan prematuur kunnen ontdekken waarom hij nog ondersteuning nodig heeft bij z’n ademhaling.
    Met mij gaat het redelijk. Heb nog best last van de wond. Verder redelijk fit. Wond ziet er gelukkig wel heel goed uit. Volgens de verloskundige een wond die er uitziet als een geplande keizersnede en niet als een spoed keizersnede :roflmao:

Fennec vindt dit leuk.
  8. Mamavandrie34

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Ik heb nu, en bij mijn vorige tweelingzwangerschap, standaard ijzersupplementen op recept. Ik dacht dat het standaard was (4 ziekenhuizen gezien, allemaal vonden ze dat). Ijzer is geprikt aan het beginn vd zwangerschap (10-12 weken) en werd een tweede keer rond 28 weken geprikt (volgens de gyn zit je dan op je laagst dus als het te laag is moeten ze nog bijgeven ofzo?) omdat ik van ziekenhuis geswitcht ben ben ik met 21 weken een extra keer geprikt. Toen had ik 7, en de laatste keer met 28 weken 7,5. Het was dus zelfs gestegen wat gewoon heel goed is. De score van @Danie1989 ga ik niet halen denk ik, dat is echt superhoog voor een zwangere denk ik!

Gliss vindt dit leuk.
  9. Mamavandrie34

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Volgens mij kan het met die kleintjes heel snel beter gaan :) en dan sta je opeens op de stoep, haha! Dat hoop ik voor jullie!

Danie1989 vindt dit leuk.
  10. Danie1989

Danie1989 Fanatiek lid

22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Is toch ook weer iets wat ze overal anders doen hè. Ik kreeg gelijk bij het eerste gesprek met de gynaecoloog te horen dat ivm een tweeling zwangerschap ik extra ijzer en foliumzuur moest. Was bij 9 weken dus nog voor het bloedprikken. Ik heb dat dan ook de hele zwangerschap gedaan :roflmao: daarnaast inderdaad ook mama dag en nacht vitamines. Na de bevalling moest ik het ijzer en foliumzuur overigens meteen stoppen.

wat ze blijkbaar ook in Leiden anders doen…na de keizersnede 6 weken lang trombose prikjes/spuitjes. Die moet ik elke avond zelf prikken. Bij de meeste ziekenhuizen doen ze dat alleen de eerste dagen dat je daar nog ligt. Althans, dat gaf de verloskundige in Leiden aan.

11. Danie1989

Danie1989 Fanatiek lid

22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Ja vraag me ook niet hoe ik daaraan kom haha vonden ze in Leiden ook. Zeker voor een tweelingzwangerschap. Maar ben ook wel benieuwd wat mijn hb nu gaat doen. Hij was gelijk na de operatie gedaald naar 7.0 en advies was wel stoppen met extra ijzertabletten, dus ben benieuwd of hij nu weer gaat stijgen.

12. Danie1989

Danie1989 Fanatiek lid

22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Ja zou heel fijn zijn. Maar gingen net niet met een heel lekker gevoel weg uit het ziekenhuis. Ze hadden Thijmen z’n zuurstof van 30 naar 21% ondersteuning gezet omdat hij vrij stabiel een saturatie van 98-100 bleef houden, maar na een half uur bleef hij weer dippen onder de 90, bijna standaard. Dus anderhalf uur later zuurstof weer naar 30.

En Jesper was constant super relaxt, oogt nog steeds zo. Ze slapen eigenlijk alleen maar. Maar z’n hartslag steeg continu boven de 187, waardoor alarmpjes weer af bleven gaan. Geen idee wat dat betekent maar ik hou niet zo van die monitoren die steeds piepen haha hij leek ook gewoon rustig te slapen dus waarom dat steeds gebeurde.

Gliss vindt dit leuk.
  13. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    He bah kan me voorstellen dat het onrust geeft. Sterkte meis en hopelijk zijn ze snel sterk genoeg ♡

14. Mamavandrie34

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Oh die piepjes, vreselijk… ik zal duimen dat ze het snel goed genoeg doen om naar huis te mogen!

Danie1989 vindt dit leuk.
  15. Danie1989

Danie1989 Fanatiek lid

22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Ben ik de enige die met regelmaat hier kijkt of er al nieuws is van @Fennec ?:D

Fennec, Gliss en Mamavandrie34 vinden dit leuk.
  16. Mamavandrie34

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Ik vroeg me ook af, de inleiding was gisteren toch?

17. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Jaaaa... gisteren middag zijn ze geboren! O.wain en B.randon

Het is allemaal goed gegaan en de bevalling was heel fijn.

Enige is dat de bloedsuikers wat laag zijn, dus helaas alleen borstvoeding gaat niet. Krijgen bijvoeding. Hopelijk morgen naar huis toe.

Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  18. Danie1989

Danie1989 Fanatiek lid

22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Jeeej wat goed! Van harte gefeliciteerd!! Leuke namen!
    Hoe reageerde grote zus?

Fijn dat de bevalling goed is gegaan. Heeft het lang geduurd na de inleiding?
    Zou inderdaad fijn zijn als je morgen al lekker samen naar huis kan. Geniet er lekker van met elkaar :D

Fennec vindt dit leuk.
  19. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Grote zus heeft ze nog niet gezien. Hopelijk morgen.

We begonnen rond 11.00 en om 17.00 zijn ze geboren.

Helaas drinken ze niet zo goed aan de borst, dus waarschijnlijk nog iets langer blijven helaas.

20. SweetBlossom

25 apr 2021
    92
    129
    33
    Vrouw
    Wauw @Fennec van harte gefeliciteerd! En wat is het snel gegaan. Hopelijk mogen jullie gauw naar huis.

Fennec vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina