Meerlingen groepje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Trassi, 18 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Ik heb best wel veel pijn. Ga ook naar de fysio ook vanaf t begin, maar het blijft best pijnlijk allemaal. Voor snachts idd. Ik heb niet echt tips. Ik denk ergens ook dat t erbij hoort en t gewoon nog een beetje afzien is..

    Ik wil heel graag vaginaal bevallen, en dat is ook het dringende advies vanuit het ziekenhuis, als baby 1 met hoofd omlaag ligt. Ik weet ook niet of je n keizersnee krijgt als je dat perse wilt ivm tweeling?
    Mij lijkt t herstel van een keizersnede echt heel pittig en gewoon t hele proces van een operatie lijkt me vreselijk
     
  2. Teapot

    Teapot Actief lid

    3 sep 2014
    166
    40
    28
    NULL
    NULL
    @Danie1989 prachtige buik inderdaad! Ik snap dat het pijnlijk is. Ik heb hetzelfde, ook lang fysio gehad bij een bekkentherapeut, maar op een gegeven moment deed het ook teveel pijn om voor die sessies uit huis te gaan. Ze had zelf ook wel aan dat ze aan sommige klachten niks kon doen en dat het een kwestie van veel rusten was en uitzitten.

    Wat betreft de bevalling, mij is ook vertelt dat als de eerste baby goed ligt dat je ‘gewoon’ vaginaal gaat bevallen, wellicht als er achterliggende redenen zijn dat je dit niet wilt/kunt dat een keizersnede mogelijk is. Bij mij is dit nooit een optie geweest wat betreft de gynaecoloog.

    Bij mij liggen nu beide baby’s met hun hoofd naar beneden en baby 1 ligt ook ingedaald. Ik heb vrijdag inwendig onderzoek gehad en er was nog maar een vingertopje ontsluiting. We hebben afgesproken vrijdag a.s. met de inleiding te beginnen, middels een ballonnetje. We hopen wel dat er in de tussentijd nog wat gebeurd en het ballonnetje hopelijk niet nodig is. Nou ben ik vannacht wel de slijmprop verloren! :D Ik heb ook veel harde buiken gehad. Nu is alles weer rustig.
     
    Trassi vindt dit leuk.
  3. Teapot

    Teapot Actief lid

    3 sep 2014
    166
    40
    28
    NULL
    NULL
  4. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    wat spannend! Het is echt bijna zover :D. Lijkt me echt heel fijn om na zo’n pittige zwangerschap eindelijk het eindpunt te kunnen zien.
    Wat je zegt heb ik ook, als ik weer naar die bekkenfysio moet rijden enz. Vind ik dat ook n hele opgave. En dat t nou echt heel goed werkt kan ik niet zeggen.. op het begin wel!

    bij mij ligt baby 1 ook al continu met zijn hoofdje omlaag, dus hij moet vooral lekker zo blijven liggen :roflmao:
     
  5. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    #65 Trassi, 25 jul 2021
    Laatst bewerkt: 25 jul 2021
    Keizersnede 1000% Ik ben al 2x bijna dood gegaan tijdens een natuurlijke bevalling en dat wil ik nooit meer meemaken. Geen idee wat het ziekenhuis hierover gaat zeggen maar als ze het er niet mee eens zijn ga ik naar een andere.. Mijn bevallingen beginnen altijd uit het niets, ik beval binnen een uur (laatste keer sterrekijker dus hij bleef vasthangen anders was hij dr al geweest toen ik de vk belde dat ik de eerste wee had gevoeld). Daarna altijd gezeik met de placenta die niet wil komen of mega stolsels (laatste keer bijna 3 liter bloed verloren) dus nee. Doe mij maar een relaxte vooraf ingeplande keizersnede met voor de zekerheid ervoor nog een opname van een week of 2 voor de zekerheid dat ze toch eerder uit zichzelf willen komen..
     
    MamavanHayden vindt dit leuk.
  6. Teapot

    Teapot Actief lid

    3 sep 2014
    166
    40
    28
    NULL
    NULL
    In het begin hielp het bij mij ook, later veel minder. Het hielp mij vooral dat ik even een paar dagen weer beter kon slapen. Het ziekenhuis heeft nu ook aangeboden dat ik daar een nachtje met medicatie mag slapen, als ik nog wat extra energie op wil doen. Ik denk dat ik er geen gebruik van ga maken, ik blijf graag thuis bij de kinderen. Ik moet zeggen dat ik me ondanks dat ik niet goed slaap me niet heel vermoeid voel overdag. Ik doe ook bijna niks meer overdag. Dus veel energie kost het niet.

    ik voel me opeens wel heel onvoorbereid op de bevalling! Ik heb geen cursus gedaan ofzo. Ik zat naar wat podcasts te zoeken, maar heb nog niet gevonden wat me aanspreekt.
     
  7. Teapot

    Teapot Actief lid

    3 sep 2014
    166
    40
    28
    NULL
    NULL

    Oh joh, dat klinkt heftig! Ik hoop dat deze bevalling een andere ervaring voor je gaat zijn! Heb je dit al besproken met iemand (verloskundige of gynaecoloog)?
     
    Trassi vindt dit leuk.
  8. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Ik heb ook wel eens gehoord dat je in het ziekenhuis kan slapen, of dat je temazepam krijgt voro thuis (Max 2 keer per week). Maar dat spreekt mij ook niet echt aan. Ik denk al 10 keer na over een pcm, dus dat soort drogerende middelen wil ik niet :roflmao:.
    ik doe overdag ook steeds minder en ik probeer soms ook wel te gaan slapen voor een uurtje smiddags. Dat helpt ook.
     
    Teapot vindt dit leuk.
  9. Teapot

    Teapot Actief lid

    3 sep 2014
    166
    40
    28
    NULL
    NULL
    Tijdens de inleiding van mijn vorige bevalling heb ik een spuit met het een of ander gehad, ik had toen al weeën maar ze wilden eigenlijk nog niet dat de bevalling door zou zetten omdat het laat op de avond was en doordat mijn zoontje nog niet ingedaald was zou dat voor complicaties kunnen zorgen. Ik had niet verwacht te kunnen slapen maar dat was echt top spul :D Verder gebruik ik ook echt nooit iets. Ik heb nu wel een paar keer paracetamol gebruikt om iets minder bekkenpijn te hebben zodat ik kon slapen. Dat hielp ook.

    ik merk dat ik nu ook minder slaap nodig heb ofzo. Normaal gesproken slaap ik elke nacht probleemloos van 22.00 tot 6.00. Sinds de laatste weken slaap ik bijna nooit meer voor 01.00. Ik denk dat m’n lijf zich voorbereid op de slapeloze nachten :)
     
  10. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Ja de vk is ervan op de hoogte maar de vraag is nog of het ziekenhuis ook zo meedenkend gaat zijn
     
  11. Teapot

    Teapot Actief lid

    3 sep 2014
    166
    40
    28
    NULL
    NULL
    Ik ben heel erg benieuwd naar de houding van het ziekenhuis inderdaad!

    Ik was gisternacht in het ziekenhuis omdat ik voorweeën had (heeft niet doorgezet) en toen vroeg de arts-assistent hoe ik wilde bevallen. En toen dacht ik: ‘ik heb toch niet echt een keuze?’ :)

    Ik heb wel het gevoel dat mijn ziekenhuis meedenkt met dingen. In ieder geval mijn hoofdbehandelaar. Dus als je iemand treft met wie het niet klikt kun je misschien kijken voor een andere gynaecoloog in het ziekenhuis.
     
    Clueless01 en Trassi vinden dit leuk.
  12. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Hebben jullie er ook zo'n last van dat de tijd heeeeeel langzaam gaat? Of is dat alleen in het begin :roflmao:
     
    Fennec vindt dit leuk.
  13. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Nee, het gaat zooooo traag. 8 weken pas morgen. Heb het gevoel dat ik al halverwege moet zijn.

    Vandaag 1e vaccinatie gehad met Pfizer. Voel me gelukkig prima. Geen koorts of iets.
     
    Trassi vindt dit leuk.
  14. Teapot

    Teapot Actief lid

    3 sep 2014
    166
    40
    28
    NULL
    NULL
    @Ritoy nee dat blijft zo ;)

    Nu ik aan het einde zit denk ik nog steeds niet dat het voorbij gevlogen is. Hoewel ik me de eerste echo nog wel goed kan herinneren :)

    Nog 3 nachtjes slapen en dan eindelijk de inleiding! Ik kijk eens naar uit om fysiek weer iets te kunnen, ik hoop zo dat de baby’s en ik goed de bevalling doorkom en snel met alle vier kinderen een wandelingetje naar de speeltuin kan maken!
     
    Clueless01, Trassi en Fennec vinden dit leuk.
  15. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Ik vind de tijd ook echt kruipen. Hoewel als ik nu denk dat ik alweer bijna 26 weken ben klinkt dat wel als ver, maar de gedachte dat ik nog een week of 11 moet vind ik dan weer enorm lang :roflmao:.

    Ik vond de eerste weken echt hels. Vanwege verhoogde kans op miskramen en down syndroom die ik heb kon ik pas n beetje opgelucht ademhalen na de NIPT. En de 20 weken echo vond ik ook echt n ding. In die zin is t nu wel beter, maar nu heb ik weer lichamelijk enorm veel ingeleverd :roflmao:.
     
    Trassi vindt dit leuk.
  16. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Spannend! Bijnaaaaaa
     
  17. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    In nederland doen ze geen nipt bij tweeling geloof ik he? Morgen de officiele 1e afspraak bij de vk dus dan zal ik het wel horen denk ik..
     
  18. Teapot

    Teapot Actief lid

    3 sep 2014
    166
    40
    28
    NULL
    NULL
    Ja dat kan tegenwoordig wel! Wij hebben de nipt met nevenbevindingen laten doen voor onze tweeling. Gelukkig was de uitslag goed.
     
    Trassi vindt dit leuk.
  19. Teapot

    Teapot Actief lid

    3 sep 2014
    166
    40
    28
    NULL
    NULL
    Ik vraag me overigens af of je het bij de vk gaat horen. Onze afspraak was alleen maar: het zijn er twee, ik ga je nu doorverwijzen naar het ziekenhuis. Maar misschien zijn niet alle verloskundigen zo snel/kort door de bocht :) Met 10 weken kon ik toen in het ziekenhuis terecht en daar kregen we rond 11 weken een consult om de opties voor prenatale screening te bespreken.
     
    Trassi vindt dit leuk.
  20. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Mijn vk is mijn nicht dus ik verwacht geen kort consult ;) Ze had al gezegd dat de termijnecho daar zou zijn en ik daarna wordt overgedragen aan de gyn. Persoonlijk wordt ik morgen graag al doorverwezen zodat ik hopelijk rond de 9 weken ook nog een echo krijg anders zit er 4 weken tussen en dat trek ik echt niet hoor :roflmao:
     

Deel Deze Pagina