Meerlingen groepje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Trassi, 18 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danie1989

    Danie1989 Fanatiek lid

    22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Hier hetzelfde hoor :roflmao: Eet ook te slecht. Zit geen structuur in het eten van mezelf. Ligt echt aan of de jongens mij het makkelijk of moeilijk maken :| ik ben niet verder aangekomen maar krijg er niet meer dan 11 van de 20 kilo af o_O Kan je mij uitnodigen voor die facebookgroep :rolleyes:
     
  2. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Facebookgroep heet Tweelingmama's 2021 en 2022
     
    Trassi vindt dit leuk.
  3. Areca

    Areca Bekend lid

    20 mrt 2020
    807
    1.338
    93
    Vrouw
    Hoe gaat het nu met jou @Gliss
     
  4. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Erg zware laatste loodjes fysiek gezien. Lig nu ook weer wakker met harde buiken.
    Maar nog 2 weken tot de datum inleiding (37 wkn) dus het einde is in zicht -en wie weet komen ze spontaan nog eerder natuurlijk- :)
     
    Annie82 en Mamavandrie34 vinden dit leuk.
  5. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Oeps en dat ging over in weeënactiviteit, ik dacht echt nu ga ik bevallen (35 wkn). Tegen de ochtend (gister dus) naar t ziekenhuis, ook weeën op ctg. Maar geen ontsluiting en nog lange baarmoedermond. Uiteindelijk bleek het een fikse blaasontsteking die de weeën heeft opgewekt (verder geen klachten van blaasontsteking). Met antibiotica in t infuus en pijnstillers is het nu weer een stuk rustiger. Nog wat lichte contracties, maar verder geen aanwijzingen voor bevalling pfieuw. Mag hopelijk vandaag naar huis, ze moeten nog oplossing bedenken voor AB via infuus (mag niet alles hebben).
    Morgen staat al groeiecho en flowmeting gepland, omdat groei en flow begint af te nemen. Ze houden goed in de gaten of inleidingsdatum (rond 37 wkn) kan blijven staan of dat t toch eerder moet. Tenzij ze alsnog spontaan komen natuurlijk.
     
  6. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Wat spannend, en vervelend van de blaasontsteking!
     
  7. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ben inmiddels thuis onder strikte voorwaarden, echo kon worden vervroegd gelukkig en bij eigen gyn.
    Kindje 1 lijkt verder af te buigen in groei (p9) en flow, maar is lastig te meten want is op haar diepst ingedaald. Kindje 2 onze dwarsligger bovenin buigt ook wat af, maar doet t iets beter en is ietsje groter. Vanaf nu elke dag ctg, morgen en woe in zkh vannaf donderdag via thuismonitoring. Mocht ook opgenomen blijven (tot bevalling) maar in overleg gaan we t zo doen.
    Geen weeën meer inmiddels, wel veel buikpijn, hopelijk gaat de AB (omgezet naar oraal, morgen uitslag kweek) snel werken.
    Als er ook maar iets is, bellen of als ik me thuis niet veilig voel dan weer opname.
    Inleiding staat gepland rond 37 weken, maar t is dus erg afwachten pf we dat wel gaan halen. Ze willen kindjes nu liever nog even laten zitten omdat ze pas net 2kg aantikken en ze niet in nood zijn (mooie hartjes, genoeg vruchtwater, goede bewegingen, placenta flows nog wel voldoende).
    Spannende tijden dus!
     
  8. Melv93

    Melv93 Lid

    28 mrt 2022
    49
    30
    18
    Vrouw
    Hoi allemaal,
    Ik ben nu 10 weken zwanger van een tweeling (eerste kindjes).
    Momenteel heb ik zo weinig symptomen, dat ik hier wat onzeker van wordt. Met 9 weken nog een goede echo gehad en volgende week eerste afspraak in het ziekenhuis. Op internet lees je voornamelijk verhalen van vrouwen die heel misselijk enzo zijn, dus ben benieuwd of er hier ook vrouwen zijn die weinig symptomen hadden in het begin van de zwangersschap? Ik zag dat deze club al een tijdje bestaat, dus als er geen reactie komt geen probleem! Ik dacht kan het altijd even proberen:) liefs!
     
  9. SweetBlossom

    25 apr 2021
    92
    129
    33
    Vrouw
    Van harte gefeliciteerd! Ik had in het begin ook amper kwaaltjes, maar nu toch al 22 weken zwanger en alles gaat goed. Wel of geen kwaaltjes hoeft niets te betekenen. Succes met je zwangerschap!
     
  10. Melv93

    Melv93 Lid

    28 mrt 2022
    49
    30
    18
    Vrouw
    Lief, dankjewel! En inderdaad, het zegt ook niks. Alleen hiervoor heb ik 2 miskramen gehad, waardoor die onzekerheid dan zo snel weer om de hoek komt kijken! Maar fijn om even van iemand te horen dat het met weinig symptomen ook gewoon goed gaat! Ik wens je nog een hele fijne zwangersschap :)
     
  11. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Ik ben twee keer zwanger geweest van een tweeling (en drie keer van een eenling), en van de eerste tweeling zei ik dat het minder erg was dan de drie keren ervoor. Zeker misselijk maar minder erg dus. De tweede tweeling was een ander verhaal, vreselijk misselijk :roflmao:
     
  12. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    En gefeliciteerd natuurlijk! @Melv93
     
    Melv93 vindt dit leuk.
  13. Melv93

    Melv93 Lid

    28 mrt 2022
    49
    30
    18
    Vrouw
    Ja kun je nagaan hoe verschillend iedere zwangersschap dan ook weer is he! :D
    Ik ben nu een paar keer savonds even misselijk geweest, maar verder ook niet. En moet er ook gewoon van proberen te genieten dat het tot nu toe allemaal zo makkelijk gaat! Het zal straks wel een stukje zwaarder worden denk ik.
     
    Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  14. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Allereerst gefeliciteerd!
    Spannend! Hier ook de eerste kindjes :)

    Ik kan je helaas weinig vertellen want hier al de gehele zwangerschap enorm misselijk/overgeven. Maar iedere zwangerschap is anders! De een wordt heel misselijk, dan ander helemaal niet. Dus hopelijk hoor je gewoon bij t groepje geluksvogels :) al snap ik dat je er ook onzeker van kan worden! De eerste 12 weken vond ik mega spannend!
     
    Melv93 vindt dit leuk.
  15. Melv93

    Melv93 Lid

    28 mrt 2022
    49
    30
    18
    Vrouw
    Wat spannend dat het voor jullie ook de eerste kindjes zijn! En bij jullie komen ze ook al bijna! Benieuwd hoe jullie het gaan ervaren, meteen 2 baby's. Vinden jullie het spannend of valt het mee?
    Ja ik vind deze weken ook echt mega spannend. Er kan nog zoveel mis gaan dan he. Ik heb volgende week de eerste echo in het ziekenhuis, als dat allemaal goed is dan ben ik hopelijk genoeg gerust gesteld en kan het genieten beginnen! :D
     
  16. Danie1989

    Danie1989 Fanatiek lid

    22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Heyhey!
    Gefeliciteerd met de zwangerschap :D
    Ik heb helemaal geen last van misselijkheid gehad tijdens mijn zwangerschap, dus dat hoeft echt niet perse. Ik had wel veel last van een opgeblazen buik in de eerste weken, maar dat was wel één van de weinige symptomen. Zoals de anderen ook zeggen, elke zwangerschap is anders:) komt vast goed! Al weet ik ook nog heel goed hoe spannend ik die eerste weken vond. En heel eerlijk ik denk dat niet alleen die eerste echo spannend is, maar elke echo/mijlpaal daarna ook:) en je zal het misschien nu nog niet geloven maar de tijd gaat echt mega snel! Mijn jongens zijn inmiddels alweer 3 maanden :roflmao:
     
    Gliss, Melv93 en Mamavandrie34 vinden dit leuk.
  17. Melv93

    Melv93 Lid

    28 mrt 2022
    49
    30
    18
    Vrouw
    Heee! Dankjewel:D wat leuk en lief al jullie reacties! En fijn om ook van jou even te horen dat het niet zo hoeft te zijn. Ja ik denk ook dat je weer naar iedere echo toe leeft! Maar die tijd gaat nu nog tergend langzaam haha:roflmao:
    Wat leuk dat jou jongens alweer 3 maanden zijn zeg. Hoe heb je de eerste maanden ervaren?? Ik ben zo benieuwd hoe dat zal gaan met 2! Heb ook niemand in mijn nabije omgeving met een tweeling, dus we moeten het maar een beetje op ons af laten komen allemaal!
     
  18. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    T is zeker spannend, maar wel leuk spannend!

    Ik moet je eerlijk bekennen dat mijn eerste 12 weken niet zo leuk waren omdat ik heel erg angstig was dat t weer mis was. Door t hele traject en 2 miskramen die eraan vooraf gingen; de ergste reactie van die ellende kwam er bij mij pas uit uit toen t goed ging. Pas na ongeveer 12 weken (termijnecho) durfde ik er een beetje in te geloven en heb ik ondanks de misselijkheid ook echt wel genoten! Nu ben ik nog steeds blij en dankbaar maar de zwangerschap valt fysiek nu wel zwaar en is niet onbezorgd. Dus kijk erg uit naar de bevalling en natuurlijk om onze kindjes eindelijk te ontmoeten ♡♡

    Hoop dat jij snel in de geniet modus kan want het is gewoon superleuk en bijzonder twee mensjes in je buik. Ik vond t tweede trimester echt fijn (zeg week 18-26) :)
    Misschien wel goed om te weten dat t er in t ziekenhuis soms wat zakelijk aan toe kan gaan en je veel te horen krijgt over de risico's / complicaties enz. Ik heb hele lieve betrokken gynaecologen, maar t is niet zo over ditjes/datjes/kwaaltjes als bij de verloskundige
     
  19. Melv93

    Melv93 Lid

    28 mrt 2022
    49
    30
    18
    Vrouw
    Ja snap ik echt heel goed die angst! Wij gelukkig geen traject, maar vooraf die miskramen haalt zoveel vertrouwen bij je weg, dat is echt jammer!
    Maar fijn om te horen dat het jou uiteindelijk wel gelukt is om te genieten :)

    Nou dat is inderdaad het enige wat ik hier jammer aan vind, dat ik niet meer naar onze verloskundigenpraktijk kan. Dat zijn zulke lieve en betrokken vrouwen. Wel goed om te weten, dan kan ik me daar wat op voorbereiden. Houd helemaal niet van dat zakelijke, maar heb al wel een beetje zo'n voorstelling bij een ziekenhuis ja haha.
    Wel hebben ze hier op de verloskundigepraktijk een soort "zwangersschapsclubje" wat 1x in de maand is en waar ik wel bij aan mag sluiten, zodat ik nog wel wat andere zwangere vrouwen hier uit de buurt leer kennen. Dat lijkt me wel heel leuk!
    Knap van je hoor hoe je erin staat :D kan me heel goed voorstellen dat je uitkijkt naar de bevalling en dat je ze graag in je armen wil sluiten, zo bijzonder! Succes nog even met de laatste loodjes en ik hoop dat alles goed mag verlopen verder en jullie lekker kunnen genieten als ze er zijn! Liefs
     
  20. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    #820 Gliss, 12 mei 2022
    Laatst bewerkt: 12 mei 2022
    Ja heel leuk om zo'n groepje te hebben, zeker doen. Ik heb een gezellig appgroepje via dit forum ('uitgerekend in... na medisch traject') en via de zwangerschapsyoga ken ik nu wat zwangere dames uit mijn dorp.
    Via de fb-groep tweelingmamma's 2021-2022 (of 2022-2023 is er ook al geloof ik) kun je ook veel ervaringen lezen en vragen stellen.
     

Deel Deze Pagina