Meerlingen groepje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Trassi, 18 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Ik heb het helemaal niet zo ervaren dat de gynaecologen het alleen maar over risico’s hadden! Ik was degene die steeds begon over ‘wat als’ en zij die telkens zeiden ‘oh maar dat is niet zo, alles gaat goed hoor!’
    (Nu weet ik dat er bij @Gliss echt redenen waren tot zorg, dus dat is weer anders natuurlijk, maar het is niet zo dat elk tweelingzwangerschap problematisch is! Al de gynaecologen die ik gezien heb tijdens mijn twee tweelingzwangerschappen waren heel relaxed en geruststellend, drie ziekenhuizen heb ik van binnen gezien.)
     
  2. Melv93

    Melv93 Lid

    28 mrt 2022
    49
    30
    18
    Vrouw
    Nou ook fijn om de goede ervaringen te horen! Ieder ziekenhuis is natuurlijk ook weer anders. We gaan het wel zien:)
     
  3. Danie1989

    Danie1989 Fanatiek lid

    22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Hier ben ik het zeker mee eens! Ik heb ervaring met twee ziekenhuizen en bij beide heb ik dat zakelijke gevoel niet gehad. Wel voelde het voor mij veel vertrouwder bij de gynaecologen in het Lumc dan in het MST (Enschede).
     
    Melv93 en Mamavandrie34 vinden dit leuk.
  4. Danie1989

    Danie1989 Fanatiek lid

    22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Hmm ik denk dat je aan mij niet helemaal een goeie hebt. Wij hebben een moeilijke start gehad omdat in mijn zwangerschap is ontdekt dat ik antistoffen had tegen het bloed van de baby’s. Lang verhaal kort, ze hebben in de baarmoeder 3 bloedtransfusies gehad en na de bevalling 3 weken ziekenhuis (kleine week Nicu) en daarna wekelijks bloedprikken en om de 2/3 weken bloedtransfusies. Nou is dit zeer zeldzaam dus maak je hier please niet druk over in jouw zwangerschap, maar onze eerste maanden met de jongens waren dus best pittig.
    Maar ondanks de zorgen zijn het heerlijke mannetjes die goed drinken en ook best goed slapen. We hebben best een goed vast ritme gevonden waar we allemaal blij van worden:roflmao: Wij hebben wel echt heel veel hulp gehad met flesjes geven, in bad doen etc. Van familie en buren. Ook veel hulp gevraagd. Dat is echt ook wel m’n beste advies wat ik kan geven.

    Voor de dames die al een tijdje in deze groep zitten en ons traject hebben meegekregen.. we hebben dinsdag heel goed nieuws gekregen! Het beenmerg van onze jongens werkt eindelijk zelfstandig en als het goed is zijn er geen bloedtransfusies meer nodig. Het hb kan nu eigenlijk alleen nog maar stijgen :D volgende week laatste keer bloedprikken en afspraak bij de kinderarts en dan kunnen we alles afsluiten.
     
    SAARC, Leraje, Mamavandrie34 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Eindelijk! Eindelijk klaar met prikken! Wat moeten jullie opgelucht zijn! Feestje waard hoor!
     
  6. Melv93

    Melv93 Lid

    28 mrt 2022
    49
    30
    18
    Vrouw
    Jeetje wat een verhaal joh!! Dat moet zeker heftig voor jullie zijn geweest! Maar wat mooi om te lezen dat het nu allemaal de goede kant op lijkt te gaan zeg, wat zal je blij zijn inderdaad :D
    Ga voor jullie duimen dat het allemaal helemaal goed komt!

    Ja dat heb ik inderdaad al wel een beetje gelezen dat het echt belangrijk is om mensen om hulp te vragen. Gelukkig kom ik zelf uit een vrij groot gezin en woont iedereen van onze familie in de buurt. Maargoed op dit moment doe ik alles heel graag zelf dus zal nog wel even een dingetje worden tegen die tijd haha. Voor nu ook eerst maar de zwangersschap goed doorkomen en hopen dat we 2 gezonde kindjes mogen krijgen!
    Weten jullie toevallig ook wanneer ze kunnen zien of het om een 1 of 2 eiige tweeling gaat? Volgende week heb ik dan weer een echo met 11+2, maar geen idee of we dit dan te horen gaan krijgen? We zijn hier heel benieuwd naar namelijk haha
     
  7. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ja, ze gaan dan kijken of ze eigen vliezen en eigen placenta hebben. Dat zou uitsluitsel kunnen bieden. Je kunt even googlen op de verschillende soorten tweelingen die er zijn.
    Ik vind trouwens Het grote tweelingenboek van Coks Feenstra heel leuk en informatief om te lezen, is van ontstaan van tweeling tot volwassenheid. Gekregen van mn moeder toen de termijnecho goed was :)

    Wij weten t nog niet zeker. Ze hebben eigen vliezen en eigen placenta (en t zelfde geslacht) dus de kans is t grootst dat ze 2-eiig zijn, maar 1-eiig is nog niet uitgesloten.
    Zeker omdat er maar 1 embryo is teruggeplaatst bij ivf, maar dan weer wel in mijn eigen cyclus / na eigen eisprong.
     
  8. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Wat @Gliss zegt, als ze eigen vliezen en placenta’s hebben maar toch zelfde geslacht kun je het niet weten. In 1 vlies is wel een eiig, maar dat heb je vast al gehoord toch, of ze een eigen vlies hadden? Dat was bij mij duidelijk te zien met 7 weken al.
     
  9. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw

    Ja nu je het zegt, bij ons was dat bij 8+3 of 9+1 ook al goed zichtbaar. Heel dik tussenschot.
    Hebben ze daar niets over gezegd of kun je dat zelf zien op echo foto bv? @Melv93
     
    Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  10. Melv93

    Melv93 Lid

    28 mrt 2022
    49
    30
    18
    Vrouw
    Ja wij konden zelfs met 6+2 al duidelijk zien dat ze beiden een eigen vlies hebben. En met 9 weken een echo gehad waarbij het tussenschot ook echt goed te zien was en dat zag er volgens de verloskundige goed uit allemaal! Die was in ieder geval heel positief haha. En had inderdaad al gelezen dat het dan beiden kan zijn, maar dacht dat je dat dan al wel definitief te horen kreeg, maar dat is dus niet zo :D
     
  11. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Nee je weet het gewoon niet! Je zou erachter kunnen komen dmv genetisch onderzoek maar dat doet geen ziekenhuis, dat heeft niet echt meerwaarde denk ik
     
  12. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Nee dan weet je idd niet zeker, tenzij het een jongen en een meisje blijken te zijn natuurlijk:)
    Anders is t na de geboorte kijken in hoeverre ze op elkaar lijken. Ook, mocht dat toevallig bepaald worden, kan de bloedgroep uitsluitsel geven (andere bloedgroep = 2 eiig , zelfde bloedgroep weet je t nog niet). En anders blijft alleen een DNA test over. Via de NVOM kun je die met korting laten doen.

    Ons maakt het niet uit, maar wij willen het uiteindelijk graag weten omdat we dan ook weten of ik wel of niet zelf zwanger kan worden. Dus zijn erg benieuwd of het al snel duidelijk wordt ♡
     
    Annie82 vindt dit leuk.
  13. Melv93

    Melv93 Lid

    28 mrt 2022
    49
    30
    18
    Vrouw
    Haha oke, weer wat geleerd! :)
     
  14. Melv93

    Melv93 Lid

    28 mrt 2022
    49
    30
    18
    Vrouw
    O dat is dan inderdaad allemaal spannend voor jullie! Ik hoop dat jullie snel die duidelijkheid krijgen! Bedankt voor de uitgebreide info:)
     
    Gliss vindt dit leuk.
  15. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    @Gliss ben je bevallen misschien? Ik las iets op facebook die erg leek op jouw verhaal, ik was benieuwd of jij het was!
     
    Gliss en Danie1989 vinden dit leuk.
  16. Danie1989

    Danie1989 Fanatiek lid

    22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Ik had @Gliss ook al een berichtje gestuurd met de vraag of zij dit is :roflmao:
     
    Gliss en Mamavandrie34 vinden dit leuk.
  17. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ja dat ben ik! Sorry was er nog niet aan toe gekomen hier ook te typen :) jullie kennen t vast haha.

    Op 18 mei zijn we trotse ouders geworden van R en E ♡♡
    R. is in hoofdligging vaginaal geboren om 7.42 na een lange dag en nacht van rugweeën en E. is middels een gentle sectio geboren om 11.58.
    E. bleef na de geboorte van R. rustig zitten waar ze zat, ook na uitwendige versie van dwars naar stuit. Nog niet ingedaald en in de vliezen, met perfect ctg, alsof ik niet net bevallen was van haar zus.
    De weeën kwamen ondanks liters weeënopwekkers niet meer op gang en ook andere uit- en inwendige manuele tactieken van de gynaecologen werkten niet. Uiteindelijk, na zelfs nog een uur 'golden hour' met z'n drietjes, besloten tot keizersnede.
    Alles is goed gegaan, de kindjes hadden beiden een hele goede start en ik herstel boven mijn verwachting goed van de bevallingen.

    R en E zijn beiden met 36+3 behoorlijk dysmatuur geboren. We wisten dat ze niet groot zouden zijn, maar dit was voor iedereen een verassing. R was 2102 gram en E 2090 gram.
    We verblijven nog met z'n vieren op de neonatologie, 24 uur rooming-in.
    De dames hebben wat extra ondersteuning via sonde en warmtebedje nodig gehad (en extra suiker en bilirubine controles), maar t gaat inmiddels zo goed dat ze morgen in een gewoon wiegje mogen en de sondes gebruiken we al 24 uur niet meer, dus die gaan er binnenkort uit naar verwachting.

    Ze moeten nu gaan laten zien meer ml per voeding te kunnen drinken, warm te kunnen blijven en doorgaand aan te komen voordat we naar huis mogen.
    Vandaag waren ze voor t eerst 14 en 20 gram aangekomen naar 1950 en 1964 gram :)

    We zijn supertrots op onze mini-meisjes!

    En twee-eiig, dus toch zwanger van embryootje van tp IVF en tegelijk spontaan zwanger geraakt na al die jaren. Zo bijzonder!!
     
    nizzie86, Sado, Spectre en 5 anderen vinden dit leuk.
  18. SweetBlossom

    25 apr 2021
    92
    129
    33
    Vrouw
    Wauw @Gliss van harte gefeliciteerd! Klinkt als een pittige bevalling, en hoe bijzonder dat het twee eiig blijkt!
     
    Gliss vindt dit leuk.
  19. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    T viel mee moet ik zeggen.
    Ik denk dat het een vrij gemiddelde natuurlijke bevalling was van R. Zeker omdat het ook mijn eerste bevalling was. Ik zou t zo over doen, ondanks dat ik t ook wel zwaar vond, zeker t laatste kwartier persen omdat ik toen best wel op was qua spierkracht. Ik ben supersnel hersteld ook. Heb geen last van ruptuurtje/hechtingen.
    De periode tussen de bevallingen was onzeker omdat we niet wisten hoe t verder moest, maar ik had helemaal geen pijn omdat ik geen weeën haf(versie was ook prima, alleen proberen hoog inwendig E te voelen was gevoelig) en er was nooit spoed/nood.
    De keizersnede vond ik spannend en 'alleen' voelen, ookal ging alles goed. Je ligt toch koud en rillend (door alle inspanning/moeheid) zonder controle over je lichaam op een tafel en je weet dat ze in je gaan snijden. Na de geboorte heb ik E heel even door scherm gezien, toen met man mee controle kinderarts, toen heel even naast mn hoofd gehad, maar t was zo koud dat ze snel mee moest met mijn man naar de warme afdeling en haar zusje. Dus dan ben je opeens alleen, hechten ze je aan ellaar en lag ik nog 1,5 u op de verkoever. Ik vond dat erg eenzaam voelen ondanks alle goede zorgen. Daarna was ik weer bij mn gezin en was alles weer goed. Ik kijk er niet slecht op terug, t was nou eenmaal zo. Maar zou dus echt liever nog 10x vaginaal bevallen haha.
     
    SweetBlossom vindt dit leuk.
  20. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.011
    7.332
    113
    Vrouw
    Oh wauw vrouw!! Gefeliciteerd ♥️
     
    Gliss vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina