Gefeliciteerd meid! Ikzelf ben zwanger geweest van een tweeling maar heb in week 10 er 1 tje verloren. Er was niets meer te zien op de echo, twee weken later nog een echo omdat mijn klachten niet afnamen en wat zagen we toen.... Er zat er toch nog 1, had zich waarschijnlijk verstopt! Verder zag je duidelijk 1 baarmoeder met twee kamers, eentje leeg en eentje gevuld. Was een heel apart gevoel als je dan toch nog zwanger blijkt te zijn terwijl je uitging van een miskraam! Hoever ben jij nu Rita? Groetjes, Wendy
Wat leuk. Bij ons hebben ze 3x een echo gemaakt omdat ze dachten dat er 2 in zaten ipv 1. Het is tot nu toe nog niet te zien. Dus wie weet tijdens de bevalling haha haha haha
Nee, wij krijgen een wondertje, maar het lijkt me geweldig, een tweeling ! Wil je gewoon bevallen of een keizersnede of heb je er nog niet over nagedacht ? Groetjes, Nikki F
prachtig zeg 2 van die wondertjes, ik wens je een voorspoedige zwangerschap en bevalling! Groetjes Annemarie
wat super! wij krijgen er ook maar 1, maar mijn man is wel van een tweeling, en zijn broertjes zijn ook tweeling..
Mijn schoonzus krijgt in jan 2007 ook een tweeling, een 1-eiige. Ze zit niet op dit forum, maar op een meerling forum, vind ze erg leuk.
Ik zit nu in week 29, tot nu toe gaat alles heel goed. Ik ben de laatste paar weken wel erg moe, maar ik heb gelukkig geen bandenpijn of andere klachten. Moet wel eerlijk zeggen dat ik het allemaal heel spannend vind. Ik moet in het ziekenhuis bevallen, maar hoe ???????? Dat kan ik me nog niet helemaal voorstellen. Nikki: Ik denk dat we kort van tevoren gaan horen hoe de bevalling zal gaan verlopen. Nu liggen de ukkies beide met de hoofdjes naar beneden. Als dat zo blijft dan kan ik zelfs een geheel natuurlijke bevalling hebben (duimen maar dat ze zich niet meer omdraaien). Noura, Nikki, Wendy: 1 kindje is ook al een wonder, gefeliciteerd allemaal. Wendy: Wat een bijzondere ervaring lijkt me dat; eerst denken dat je een miskraam hebt gehad en toch nog zwanger zijn..... Dit komt trouwens heel veel voor. Veel vrouwen zijn vaak (zonder het zelf te weten) zwanger van een tweeling. Maar de natuur stoot dan (in bijna alle gevallen) het vruchtje af welke geen overlevingskansen heeft. Feitelijk gezien, heb jij van de natuur een dubbele kans gekregen om moeder te worden! Bij mij heeft die dubbele kans zich omgezet in een dubbele zwangerschap. Soms ben ik stiekem wel eens jaloers op vrouwen die van 1 kindje zwanger zijn hoor. Het lijkt me heel leuk 2 kinderen en nu zijn we wel aan het idee gewend, maar het is niet echt heel praktisch. Het is pas praktisch als ze wat groter zijn (haha). Fleur: Dus voor jullie blijft het nog even spannend? Mensi: Van harte gefeliciteerd en veel geluk met Steven!! Nu ook nog straks tante, das leuk om te lezen! Annemarie: Gefeliciteerd met Julien ! Ingrid: Heel veel succes deze dagen, ik zal voor je duimen dat je een positieve test hebt !!! Groetjes Rita
Hoi Rita, Ja, het was idd. een bijzondere ervaring! We waren ook hartstikke gelukkig toen we hoorden en zagen dat er toch nog 1 tje zat! Ik had tegen mijn vriend gezegd in die twee weken dat ik het gevoel had dat ik nog zwnager was. Toen zei hij van je hebt het toch zelf gezien, maak je nu maar niets wijs! Achteraf had ik toch gelijk, heb het schijnbaar op de een of andere manier toch aangevoeld! Ik wens je iig hel veel succes met de verdere verloop van de zwangerschap en zal voor je duimen dat de ukkies zo blijven zitten zodat je een natuurlijke bevalling kunt krijgen! Groetjes, Wendy
Hey Rita, Wij weten sinds een paar uurtjes dat we ook een tweeling krijgen!! Ben nog helemaal beduusd haha, en vind het ook wel erg eng en spannend... maar ben ook ontzettend blij
Hoi Caithlin en Rita! Allebei Gefeliciteerd en een fijne zwangerschap ! Wij krijgen ook een tweeling en al heeeeeel binnenkort.... Officieel pas over 5 weken, maar ik denk dat de artsen nog maar 2 of 3 weken willen wachten omdat het een geplande keizersnee wordt. liefs Cherda
Hallo! Ook ik verwacht een tweeling!! Ik werd al even genoemd bovenin het topic... Ik begin langzaam aan het idee te wennen, maar af en toe kan ik het nog niet helemaal beseffen! @Cherda: Spannend hoor! Ik wil je een hele prettige bevalling toewensen, ookal wordt het dan een keizersnede. Groetjes, Marian
Hee Marian, Cherda en Caithlin, Wat leuk dat we al met 4 dames zwanger zijn van een meerling! Bij Cherda wordt het deze dagen dan wel heeel spannend hoor! Laat je het ons wel even weten als je meer weet? Caithlin; aan het idee zelf ben ik nog steeds niet gewend hoor. Ik bedoel dat ik het verstandelijk gezien allemaal wel weet en dat we ook bijna alles al in huis hebben voor 2 kids, maar ik geloof het pas als ze er zijn denk ik Marian, hoe ver ben jij nu? Lieve Wendy, ik zal voor jou ook duimen dat je een prettige zwangerschap en bevalling zal hebben! Sinds een circa een week heb ik onwijs last van jeuk aan handen en voeten. Soms zelf zo erg dat ik na mijn nachtelijke toiletbezoek maar in de huiskamer blijf om mijn mannetje niet wakker te maken met mijn gekrab! Hopelijk hebben jullie daar geen last van! Volgens mijn gynec. is dit een normaal zwangerschapskwaaltje en komt het door de werking van de lever. En hier is volgens haar niets aan te doen. Het gaat pas over als de kids geboren zijn. Om gek van te worden dus Verder weegt baby a al ruim 1500 gram en baby b circa 1300 gram. Nu moet ik baby b in de gaten houden, of ik hem/haar wel elke dag voel bewegen. Tot nu toe doet ie dat voorbeeldig! De kids liggen redelijk hoog waardoor ik snel vol zit of het zuur krijg. S'nachts moet ik wel vaker het bed uit om te plassen. Verder mag ik niet mopperen, zou alleen willen dat de jeuk maar over gaat! Hoe gaat het bij jullie dames? Hebben jullie nog klachten? Elke zwangerschap is tenslotte heel verschillend! Groetjes Rita
Hier een""ervaren" tweelingmama. Onze tweeling is ondertussen alweer 6 jaar. Kan jullie zeggen dat het super is om 2 van die wondertjes te mogen ontvangen. Zijn het trouwens jullie eerste kindjes?
@rita77, Ik ben nu 16 weken (zie banner ) Hoever ben jij? Mijn klachten van misselijkheid zijn aardig over, maar ik ben nogsteeds erg moe! Het zijn voor mij inderdaad mijn eerste twee kindjes, dus extra spannend! Donderdag weer naar de gyn, ik hoop dat ze weer een echo gaan maken! Marian
Hey meiden, Hier gaat het ook steeds beter. De misselijkheid is er nog wel maar wel al een stuk minder gelukkig (heb ook ontdekt dat ik er meer last van heb als ik er op let ) Verder heb ik nu al behoorlijk last van brandend maagzuur, vooral 's avonds. dus dat wordt nog wat! Het zijn voor ons ook de 1e kindjes! Ik heb btw nog een vraagje voor jullie. Volgens de verloskundige moeten we tot week 30 om en om naar haar en naar de gynaecoloog. Terwijl ik altijd heb begrepen dat je met medische indicatie helemaal niet meer naar de VK hoeft en volledig naar de gyn gaat. (vind het ook een beetje onzin namelijk, ga liever standaard naar dezelfde ipv elke keer weer omwisselen) Hoe is dat bij jullie? p.s. Vanmiddag de hartjes weer gehoord bij de VK. leuk!
Alle aanstaande tweelingmoeders, gefeliciteerd! Ik heb zelf ook wel kans, bij mijn man en bij mij komen tweelingen in de familie voor, en ik ben 38, dan schijn je ook meer kans te hebben. Dus wie weet. Dan zou ik dus 4 kinderen hebben, poeh poeh! patricia