Hallo allemaal, We hebben een puberzoon van 12 jaar en een babydochter van 9 maanden. Wij willen graag een kleintje erbij (en daar werken we ook aan ) we hebben alleen een kamer te weinig dus ons idee is om de twee jongsten bij elkaar te laten slapen. Die kamer is groot genoeg. Maar hoe gaat dat nu in de praktijk. Daar zie ik namelijk een beetje tegenop. Houden ze elkaar wakker of gaat dit gewoon goed. Ik wil graag de ervaringen van anderen horen. Groetjes,
ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me geen goed idee,bijv: je zoon wil wel eens op zijn kamer "hangen" met vrienden, en dat zou dan niet kunnen omdat de kleine er dan ligt. ieder zijn eigen natuurlijk, maar ik zou het niet doen.... misschien verbouwen een optie, van 1 kamer dan 2 kamertjes maken???
@Djara, volgens mij gaat het om de jongste twee. Dus de nieuwe baby en de baby die nu 9 maanden is. @CarDani, ik heb er zelf geen ervaring mee. Ik heb wel eens de twee kleintjes van vrienden hier te slapen gehad, op 1 kamer. Zij zijn 5 en 7 maanden. Dat ging eigenlijk heel goed.
kan goed kan fout gaan ik denk dat de toekomst dat zal vertellen een vroeger beneden buurtje deed het ook maar haar oudste was 5 en dat ging prima maar tja een kleintje van ruim een jaar en een baby moeilijk hoor,kan je de baby niet beter op je eigen slaapkamer nemen? of is die niet groot genoeg dit hebben wij ook gedaan in het begin omdat we ook kamers te kort hadden een andere optie hadden wij niet aangezien wij 2 pubers hebben en die kon ik niet bij elkaar laten slapen meid van 11 en knul van 12 dat ging niet ik denk dat je het gewoon moet proberen andere manier zal er niet zijn om erachter te komen hoe het gaat suk-6
Ja, moelijk hoor. Onze puberzoon blijft gewoon zijn eigen kamer houden natuurlijk. In de toekomst is er wel een mogelijkheid om een extra ruimte te realiseren, maar daar moeten we eerst voor sparen Ik denk dat we de baby dan maar eerst op onze eigen kamer laten slapen. Misschien dat dat de beste optie is. Alleen ben ik dan bang dat ik geen oog dicht doe. In ieder geval bedankt alvast voor jullie reacties. Meer reacties zijn altijd welkom.
ik weet natuurlijk niet hoe groot jullie slaapkamers zijn. wij zijn vanaf januari met de pil gestopt, en in februarie hebben we een nieuwe inboedel gekocht, nu zijn we ook gelijk boven aan de gang gegaan omdat we graag een 3e willen, maar we maar 3 slaapkamers hebben. wij zijn nu van onze grote slaapkamer naar de slaapkamer van de oudste (8)verhuisd. en de 2 kids in de grote van ons, en de slaapkamer van de kleine meid, wordt tzt dus (hopelijk) de babykamer. de zolder gaan we tzt verbouwen tot grote speelkamer voor ze, zodat ze vanuit de slaapkamer op zolder ook kunnen. mischien is het een idee (mogelijk) om van de grootste slaapkamer 2 slaapkamers te maken dmv een wand ertussen??? en dan tegen de tijd dat de 3e zich aandiend dit te realiseren (je weet tenslotte niet hoelang het nog duurt) het is nu nog afwachten hoelang het duurt voor je in verwachting bent, en voor de kleine er eenmaal is ben je ook weer 9 mnd verder, tot die tijd kun je ze dan toch zo houden zoals het nu is??? de baby heeft in het begin niet zo heel veel ruimte nodig toch, dus dan zou je die grootste kamer als de ruimte zich ervoor leent in 2en kunnen delen, en daar de 2 jongste in laten slapen???? succes in ieder geval
Bedankt voor je reactie. Ja, het zal wel goedkomen hoor. De kleine kan voorlopig bij ons op de kamer slapen.
Ofschoon dat we vijf slaapkamers hebben slapen mijn twee zoons bij elkaar op een kamer. Ze zijn bijna drie en vijf jaar.de rede is vooral omdat we twee slaapkamers op zolder hebben, moeten dus de trap af voor de WC, en op de begane grond zou ook kunnen maar lijkt mij onveilig.We slapen met z'n allen op de eerste verdieping. Dat gaat heel goed, ze houden elkaar niet wakker. ze vinden het gezellig. Na het slaaptitueel(tanden poetsen, boekje lezen, slokje water) weten ze dat ze moeten slapen, dat is ze goed aangeleerd, en dat doen ze ook goed.Als er iets is kunnen ze gemakkelijk naar ons komen. En voor de WC hoeven ze geen trap af.De baby gaat straks bij ons op de kamer, dat vinden wij gewoon een prettig idee.Volgend jaar gaan de jongens wsl naar boven, maar ik vrees dat ze dat niet meteen leuk vinden.Het zijn echt maatjes. Groetjes Patricia
dat valt reuze mee hoor dat dacht ik ook maar ik vond het juist heerlijk om naar haar ademhaling te luisteren zo vredig lag ze te slapen dan viel ik vanzelf ook in slaap