Meeroken buren

Discussie in 'De lounge' gestart door Anne2019, 20 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.344
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    De buren in dit geval.

    Maar ik bedoelde eigenlijk dat je het roken aan zich mag bekritiseren, maar dat dat niet betekend dat je de roker bekritiseerd. Het gedrag is wat anders dan de persoon.
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Gewoon een normaal gesprek lijkt mij veel effectiever dan gelijk boven op het gedrag duiken. Gedrag in eigen omgeving ook nog waar je dan iemand op aanspreekt, waar je echt wel wat van mag vinden maar je verandering niet kunt afdwingen.
    Als je gelijk gedrag bekritiseerd dan kan dat wel degelijk zorgen voor weerstand. Een open gesprek houden maakt het makkelijker.
     
  3. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Jouw moeder lijkt me echt een tof mens :roflmao:
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  4. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Ze is ook echt een heel tof, maar vooral ook een bijzondere vrouw!

    Als je je ooit slecht voelt, tag mij even met de vraag of ik nog een leuk verhaal over mijn moeder heb. Er zijn er echt honderden. :roflmao:
     
    GroeneBomen, loetje en Iertje81 vinden dit leuk.
  5. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    Anders open je er een topic over en doe je ons elke avond een verhaaltje voor het slapen gaan :D
     
  6. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Haha nee dat ga ik niet doen. :roflmao:
     
  7. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.169
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik woon op dit moment nog in een portiekflat waar we voor en achter een balkon hebben. Mijn beneden buren blowen graag en soms ook midden in de nacht.

    Ben een keer met ze in gesprek gegaan hierover of ze misschien alsjeblieft achter wilde roken ipv de voorkant van het huis waar onze slaapkamers zijn.

    Heb erna nooit meer last gehad.

    Misschien willen de buren achter in de tuin gaan staan? En dat je er zo minder last van hebt?


    Verder snap ik dat dit je woongenot wel beperkt. Het is lastig want bet als alcohol is roken een geaccepteerde vorm van drugs. Het moet in je eigen tuin toch kunnen maar ja de niet rokende buren geeft dit wel overlast.

    Ik ergerde me ook altijd aan mensen die op de fiets roken. Als ik daar dan achter reed met een jong kindje voorop de fiets.
    Of als je lekker in het bos wandelt...
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  8. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.720
    1.647
    113

    Haha ik had ook zoiets in gedachten. Een topic: Elke dag een lach en dan natuurlijk veel verhaaltjes van die bijzondere moeder. :roflmao:
     
    Nellie4 vindt dit leuk.
  9. WinterBird

    WinterBird Fanatiek lid

    28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Ik heb hetzelfde probleem met mijn rokende buren. We hebben een twee onder een kap, en wanneer de buren op het terras roken komt die rook zowel beneden als boven bij ons naar binnen.

    Natuurlijk is het hun tuin en hebben ze het recht om te roken, maar ik vind dat wij ook het recht hebben op schone lucht en een rookvrij huis. Heel lastig dus en heb zelf geen andere oplossing dan ramen en deuren sluiten (moet ook echt omdat ik misselijk word van de lucht).
     
  10. Marbloempje

    Marbloempje Actief lid

    6 okt 2017
    259
    126
    43
    Vrouw
    Je gaf aan in de vorige pagina's dat je weleens nog een peukje rookt. Dus in mjjn ogen benje 'officieel' niet helemaal gestopt en daarnaast rookt je vriend ook. als jij het niet ruikt dan ben je vast wel aan de geur gewend en is het voor jou een 'normale' geur geworden!!
     
    Evanesco vindt dit leuk.
  11. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.018
    17.037
    113
    Vrouw
    Ja ik zal de geur wat minder storend vinden inderdaad
     
    Marbloempje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina