Meeroken buren

Discussie in 'De lounge' gestart door Anne2019, 20 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Precies, scheelt je ook een hoop ergenis. De oplossing is zo kinderlijk eenvoudig.

    De 1 heeft last van kookluchten van de buren, weer een ander vervloekt de bbq, onze overbuurman heeft een prachtige boom in de tuin maar die bloesem ervan geeft mij elke lente hoofdpijn want ruikt zoooo sterk of dat er een baby huilt of 2 kinderen in de tuin ruzie hebben. Het genot van hutje mutje leven.
     
    Jolna vindt dit leuk.
  2. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Wat een redenering.....
    Als dat voor jou een reden was om het niet te doen dan begrijp ik echt niet dat je het roken van je man toe staat terwijl je kinderen hebt.
    Echt onbegrijpelijk.
    Zelfs als je man alleen buiten rookt, dan nog is het super schadelijk voor je kinderen. Het zit in z'n kleding en in z'n huid getrokken.
    Maar goed, dat is een andere discussie...
    Krijg vast zo de opmerking dat jezelf ook zonder problemen groot geworden bent met een rokende moeder, er overal schadelijke stoffen zijn enz.
    En dat is de reden dat rokers vaak onredelijk genoemd worden . Niet snappen dat een ander er wel last van. Heeft en niet snappen dat het gewoon schadelijk is voor henzelf en anderen. Smoesjes verzinnen enz.
     
    baby90, Marbloempje, Chelsey88 en 11 anderen vinden dit leuk.
  3. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.893
    2.682
    113
    Bedankt voor de reacties! Ik houd inderdaad Mn ramen dicht, maar af en toe luchten zou wel fijn zijn en aangezien er ieder uur minimaal 1 wordt aangestoken wordt dat vrij lastig.
     
  4. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.893
    2.682
    113
    Toch vind ik de dingen die jij noemt heel anders, die zijn namelijk niet schadelijk rook wel!
     
    Paardenbloem en Gewooniemand vinden dit leuk.
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Bbq niet schadelijk? ;) Kookgeuren kunnen bij mij ook een aanval oproepen als mijn longen al geïrriteerd zijn. De boom van de buurman maakt mij zelfs ziek. Zelfs de frisse lucht van buiten bevat voor mij schadelijke stoffen en zijn genoeg dagen dat ik zelfs geen frisse lucht in huis kan hebben.

    Maar dusdanig verdunde rooklucht is niet schadelijk voor een ongeboren kind. Om te moeten meeroken moet je meer dan alleen het ruiken.

    Raam dicht en klaar is buurvrouw ;)
     
  6. Samengeluk

    Samengeluk Actief lid

    29 feb 2016
    119
    84
    28
    De lucht in de stad en uitlaatgassen zijn idd ook niet gezond en zeker wel een bedreiging voor onze gezondheid. Goed dat je die vergelijking maakt. Niet dat het nodig is, want derdehands rook is bewezen schadelijk. (derdehands rook is aanwezig wanneer je het ruikt, kan ook in kleding en meubels e.d. zitten).

    OT ik denk niet dat je hier iets aan kunt doen. Ik zou persoonlijk vragen of ze het een probleem vinden om bijvoorbeeld sochtends achter in de tuin te roken, zodat jij dan kan luchten.

    Ik vind trouwens ook niet dat rokers niet voor rede vatbaar zijn. Sommige rokers wel, daarentegen ken ik ook een hele hoop niet rokers die niet voor rede vatbaar zijn... Heeft meer met de persoon zelf te maken dan met het rookgedrag
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  7. Samengeluk

    Samengeluk Actief lid

    29 feb 2016
    119
    84
    28
  8. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.029
    25.506
    113
    - Raam aan de andere kant van het huis openzetten?
    - Zijn ze de hele dag thuis? Anders wachten totdat ze weg zijn.
     
  9. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Lees jij reacties voor je reageert? :roflmao::roflmao::roflmao:

    :p
     
    Zwitsal vindt dit leuk.
  10. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.029
    17.042
    113
    Vrouw
    Weet je hoeveel uitlaatgassen en andere zooi er in de lucht hangen? Vind het altijd grappig die argumenten van anti rokers.
    Ik ben tegen roken in een huis met kinderen. Maar dat het schadelijk is als je buiten rookt en het zit in de kleding ...hahahaha
     
  11. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.893
    2.682
    113
    Ja doe ik nu inderdaad! Over het algemeen de hele dag thuis.
     
  12. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.029
    17.042
    113
    Vrouw
    Wat voor een huis woon je? Appartement? Staan ze direct onder je raam? Kán me het niet voorstellen dat je rook van de buren in jouw huis ruikt haha.
    Maar als je er last van hebt zou ik de ramen dicht doen.
    Je kunt toch moeilijk je buren gaan verbieden om in hun tuin te roken.
     
  13. Samengeluk

    Samengeluk Actief lid

    29 feb 2016
    119
    84
    28
    Ja maar dat jij je het niet voor kan stellen betekend niet dat het niet zo is. Het kan wel zeker hoor, dat je rook van buiten binnen ruikt..
     
    soovi, Gewooniemand en Athina vinden dit leuk.
  14. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.838
    2.704
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik denk wel degelijk dat het kwaad kan, het is hetzelfde als meeroken. Er bestaat zelfs nog iets als 3e hands rook, wat ook heel schadelijk blijkt te zijn. Dus nee, ik zou er ook absoluut niet blij mee zijn en denk dat mensen hiervan de gevaren ook niet voldoende zien. Ik zou denk ik toch nog een keer het gesprek aangaan en aangeven dat het voor je ongeboren baby (en jouzelf) heel slecht is. Maar denk dan ook vast na over een eventuele oplossing zoals bv achterin de tuin roken of elders waar jij geen overlast ervaart. Want verwijten is 1 ding (ze zullen zich ongetwijfeld aangevallen voelen), maar als je zelf met ideeën aankomt, laat dat wel zien dat je ze ook wil proberen te helpen daarin. Ik heb nog een linkje voor wie meer wil lezen over het 3e hands roken:

    https://rookvrijegeneratie.nl/nieuws/kinderen-beschermen-tabaksrook-helpt-echt-gezondheid/
     
  15. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Fijn dat dat voor jou werkt! (Maar dus niet per definitie voor iedereen.)

    Zoals ik al schreef: onze buren roken ook en hoewel ik het vies vind, heb ik dan dus pech. Of ik moet zelf een ander keus maken (= hutje op de hei).
     
    Spectre vindt dit leuk.
  16. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Aah, daar is ‘ie al! De ‘maar uitlaatgassen zijn ook niet goed!’. Wat is je punt? Omdat er auto’s rondrijden mag je geen last hebben van sigarettenrook? Zelfs al was het volledig onschadelijk, dan nog kan je de geur gewoon al smerig vinden.

    Overigens is derdehandsrook (dus die rook die bv in kleding trekt) bewezen zeer ongezond, maar lach maar lekker verder :)
     
    Dana1989, Sherbet, Chelsey88 en 16 anderen vinden dit leuk.
  17. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier gaan de ramen en deuren dicht als ik rook ruik (of dat nu van sigaretten, houtkachels of bbq’s is). En als ik overdag weg ben, dan staan de ramen boven op kiepstand en trekt ‘t meestal wel zo door dat het bij thuiskomst niet stinkt, of in ieder geval snel weg is.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  18. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ik vind het geen aanstelleritis van ts. Iedereen die ontkent dat meeroken of derdehandsroken onschadelijk is is naïef en heeft zich duidelijk niet onderwezen over de gevolgen.

    Het is heel lastig om je omgeving echt rookvrij te houden. Ik erger me aan mensen die midden in een drukke winkelstraat roken, of nog erger, op terrasjes bij speelplekken. Zo midden op straat kan ik er niet aan ontkomen, en bij speelplekken worden kinderen er onnodig aan blootgesteld.

    Je buren verbieden te roken is niet mogelijk, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je er last van hebt. Ieder uur vind ik ook wel héél veel. Ik zou inderdaad vragen of ze vóór het huis of achterin de tuin willen roken. Proberen kan altijd.
     
    Sherbet, Paardenbloem, Gewooniemand en 7 anderen vinden dit leuk.
  19. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.496
    24.372
    113
    Ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat het vervelend is als er ieder uur rooklucht richting je huis komt. Ik ben weer even heel blij met mijn niet-rokende buren.
    En helaas kan je er niet zoveel tegen doen. Hooguit bespreekbaar maken en kijken hoe ze er rekening mee zouden kunnen houden. Maar als ze dat niet willen, heb je gewoon pech. En het dubbele is, dat ik me ergens ook wel weer kan voorstellen dat ze hun rookgedrag niet gaan aanpassen, want dat hoort dan weer bij hun eigen woongenot (blijkbaar)...

    Edit: misschien zo’n kattenverjaagapparaatje kopen. Dat geluid schijnt voor buren ook heel irritant te zijn. Misschien gaan ze dan wel aan de andere kant van het huis roken ;):roflmao:
     
    Paardenbloem, soovi, Gewooniemand en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    En in de nacht het raam open? Wij slapen altijd met open raam.

    Ik begrijp je wel hoor TO.
    Onze vorige buurman stond altijd demonstratief zn sigaarrook in mn wasgoed te blazen. En daar was ik niet bijzonder van gecharmeerd.
     

Deel Deze Pagina