Meeroken buren

Discussie in 'De lounge' gestart door Anne2019, 20 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Dat jij dit zegt vind ik onbegrijpelijk.

Toe staan, dat vind ik een rare redenering.
    Ik denk dat een volwassen persoon echt wel zelf een keuze kan maken en geen toestemming van een ander hoeft te krijgen.
    Ze is zijn partner, niet zijn baas.
    Het zijn hun kinderen en niet alleen die van haar.

Maar ot, ik zou gewoon het raam dicht doen.

JongetjeM, Celika, NiVa0230 en 8 anderen vinden dit leuk.
  2. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Wij hebben onderburen die de hele nacht door op hun balkon staan te roken en blowen. Dat komt regelrecht ons slaapkamerraam in. Dat raam dicht houden is geen optie, ons huis is zo slecht geventileerd dat ik dan snachts gewoon wakker word van de hoofdpijn omdat het zo benauwd is

3. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Doe ik ook al, alleen roken ze om 6.00 de eerste al..
    En misschien steekt het het meeste omdat ze bij ons van iedere scheet last hebben.
    Zelfs de plantjes die door de schutting groeien. ( heb ik weggehaald )
    Dan denk ik als je weet dat ik er zon hekel aan heb kunnen daar dan geen rekening mee houden..

4. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.272
    25.745
    113
    :eek::confused: Serieus!? Dan zou ik een ventilator voor mijn wasgoed gaan zetten, wat een mafkees!

5. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    En over verhuizen als we wegkijken zijn wij de eerste die gaan, maar dan wel vrijstaand dus dat duurt nog wel even

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dan dus de ramen aan de andere kant van het huis open en de deuren binnen ook.

7. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    #47 pippa26, 20 sep 2019
    Laatst bewerkt: 20 sep 2019
    Ik vind het echt gek dat mensen denken dat roken niet vervelend is voor de buren. Je ruikt het echt heel goed, je eigen huis gaat er van stinken. Ik zou het echt heel vervelend vinden. Mijn moeder rookt (en is niet voor rede vatbaar) en zo bagatelliseert “iedereen”
    die rookt dat ze anderen overlast geven. Tuurlijk, schreeuwende kinderen is ook vervelend maar een geur die overal doorheendringt is erger.

Marbloempje, soovi, Gewooniemand en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Het begrip toestaan hoort bij kinderen, over wie je autoriteit hebt. Niet bij een gelijkwaardige partner. Partners praten met elkaar en proberen zo een manier te vinden om met het oog op onderlinge verschillen hun handelen aan te passen op de wensen van de ander, zonder zichzelf daarbij uit het oog te verliezen. Toestaan en verbieden zijn begrippen die daar niet bij horen.

@TS: wat een nare situatie. Ik begrijp best dat dit niet lekker wonen is. Helaas heb ik geen tips voor je.

Ansel, tasje en Zonnestralen vinden dit leuk.
  9. DQueen

DQueen Niet meer actief

Dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Waterlelies en Maslov vinden dit leuk.
  10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    #50 Damay77, 20 sep 2019
    Laatst bewerkt: 20 sep 2019
    Ik werk in de gezondheidszorg hoor,. ik weet echt wel waar ik het over heb. Jij duidelijk niet.
    Ga maar eens googlen op derde hands roken. Ook rook van buitenrokers blijft in kleding en huid hangen en is schadelijk voor een kind.
    En Kijk, het het geblaat begint alweer. " Weet je hoeveel uitlaatgassen bla bla bla..." Valt onder dezelfde noemer als " mijn opa heeft altijd gerookt en is 100 geworden".. of mijn ouders hebben gerookt en ik heb er nooooit last van gehad." Onnozel geklets en meestal van rokers. Uitlaatgassen en vervuilde lucht kan je niet altijd voorkomen. Ja gedeeltelijk, de reden dat ik dus ook niet in een drukke stad woon maar in een plattelandsgebied. Roken kan je voorkomen. Is een eigen keuze. :thumup:

Blijf het echt onbegrijpelijk vinden dat "ouders" hun kinderen hier aan blootstellen en dat alleen voor hun eigen genot/verslaving. Risico dat kind nu of later long en andere problemen krijgt of die zn ouder moet missen door de gezondheidsproblemen. Geloof me, heb er al genoeg ellende van gezien.

Sherbet, WinterBird, Zara75 en 11 anderen vinden dit leuk.
  11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik ben zo blij dat onze kettingrokende buurman verhuisd is. Het was het eerste wat hij deed als hij wakker werd en het laatste voor hij ging slapen. Rond kwart voor 7 kwam de lucht je slaapkamer al in en rond half 12 nog. Als hij thuis was stak hij elk half uur ongeveer een nieuwe op. Dus ik kon luchten als hij weg was.

Je kunt er weinig aan doen. Fijn dat mensen in de tuin gaan roken, zodat ze binnen niet zo in de rook zitten, maar een beetje jammer dat het weer bij de buren naar binnen komt.
    Het valt denk ik mee qua mate van schadelijkheid, maar ik vond het wel vervelend dat mijn slaapkamer constant stonk.

Helaas geen tips, je kunt er weinig aan doen. En verhuizen naar een vrijstaand huis vind ik altijd zo’n mooie tip, zou ik ook graag willen, maar dat moet je maar net kunnen betalen.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  12. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.655
    27.304
    113
    Vrouw
    Precies, zo doe ik het ook

Ts, wij hebben ook vreselijke buren gehad. T roken was triest genoeg nog het minst storende. De harde muziek op de meeste bizarre tijden, afval dumpen in onze tuin, extreme stankoverlast door dumpen visafval (hebben ze een fikse boete voor gehad, graag gedaan buurtjes hahaha maar we hebben eerst maanden in de rotte vislucht gezeten voordat het werd aangepak) onze planten opzettelijk kapot maken en dan de afgetrokken takken bij ons over de schutting gooien pffff. Tegen de rook kon ik tenminste het raam nog dicht doen...
    Gelukkig konden ze uiteindelijk de hypotheek niet meer opbrengen :p

13. lidu1

lidu1 Fanatiek lid

28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Maar als of dat zonder roken niet gebeurd? Als of het alleen aan het roken ligt dat iemand ziek wordt.
    Je reageert behoorlijk over de top vind ik. Iedereen weet heus wel dat het slecht is maar om dan het woord ouders nog tussen haakjes te zetten siert je niet.

Liselou, maliro, Aszz en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hadden dus ook buren die rookten, zo vies. De reden dat we vaak 's avonds niet buiten zaten. Achterdeur deden we vaak dicht, voordeur open lijkt me niet zo'n strak plan.
    Verder stonk het vaak naar de urine van de honden, want waarom zou je 10 meter lopen om je hond op het gras uit te laten...
    Gelukkig zijn ze verhuisd en hebben we nu hartstikke leuke buren die niet roken :). Wel inmiddels een huisdier, maar dat is een kat die af en toe gezellig bij ons is in de tuin. Ivm allergie is een eigen kat geen optie maar op deze manier gaat het prima :)

15. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat zegt ze dan ook niet. Maar roken heeft risico’s, oa dat jezelf (ernstig) ziek kan worden, dat is wat ze zegt en kun je moeilijk ontkennen.

16. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Nou kan je er natuurlijk om lachen, maar dat is gewoon een bewezen feit. De stoffen die zo prikkelend zijn voor je luchtwegen neem je gewoon in je kleding mee naar binnen. Niet fijn als je kind bijvoorbeeld astma heeft. Het is niet zomaar een uit de lucht gegrepen mening van een anti-roker.
    Ik ben het wel met je eens dat je niet aan je buren kunt vragen om te stoppen met roken in hun eigen tuin, maar je ruikt het wel degelijk.
    Onze vorige buren rookten ook en dat rook je heel goed in ons huis.
    Maar goed, je kunt moeilijk van mensen verwachten om niet in hun eigen tuin te roken.

17. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.837
    18.583
    113
    Vrouw
    Maar buiten op straat lopen is ook bewezen ongezond ;) er zijn zoveel dingen bewezen ongezond (ons voedsel bijv) en toch eten we het.... we blijven vliegen, autorijden etc etc.
    Schadelijk, oké, geloof ik best.
    Punt is meer dat er altijd maar met de vinger wordt gewezen naar de rokers haha.
    Heb al vaker meegemaakt; 'nee je mag m'n kind niet vasthouden want je rookt'
    Uhhh oké , weet je ook dat wanneer je gezellig met je kind buiten gaat wandelen het ook weet ik hoeveel schadelijke stoffen inademt? Of doe je een mondkapje op?

18. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ah ja, je weet dat dit topic over roken gaat? Niet heel vreemd dat dan niemand gaat klagen over bv vrachtwagens. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je helemaal gek wordt van de uitlaatgassen als er dag in dag uit vrachtwagens door je straat rijden en je daarom bv was in je voortuin kan laten drogen. Maar ja, andere discussie.

Gewooniemand en hummeltje5 vinden dit leuk.
  19. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Nou ik vind dat helemaal niet gek. Omdat er meer dingen slecht zijn, moet je alles maar doen?
    Ik irriteer mij mateloos aan mijn buurvrouw die de hele zwangerschap heeft gerookt als een ketter en niet snapt hoe het komt dat haar kind net aan 4,5 pond was en dit wel makkelijk vond voor de bevalling.
    Ik ga niet mijn kinderen onnodige bloot stellen aan schadelijke stoffen.
    Dan kan ik ze ook wel onbeperkt chips geven, want ja er is zoveel slecht.

Zara75, Marbloempje, zwaaistaart en 11 anderen vinden dit leuk.
  20. Deb89

Deb89 Bekend lid

4 jun 2019
    597
    575
    93
    Vrouw
    Dit inderdaad. Mijn man rookt ook, toen hij nog thuis woonde zelfs binnen want tja zijn vader rookte ook. Toen wij samen gingen wonen is hij buiten gaan roken. Ik snap wel dat dit vervelend kan zijn voor buren, maar mijn man gaat inderdaad achterin de tuin zitten. Ook voor onszelf hoor ;) maar dit vind ik nog wel een redelijke vraag. Je kunt mensen niet verbieden in hun eigen tuin te roken.

Zara75 en Gewooniemand vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina