Meeroken buren

Discussie in 'De lounge' gestart door Anne2019, 20 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.035
    17.046
    113
    Vrouw
    Maar je stelt ze al bloot door naar buiten te gaan.. ik hou er verder over op want zullen daarover niet eens worden en dat is prima. ;)
    Overigens verafschuw ik ook mensen die tijdens hun zwangerschap door blijven roken.
    Maar derdehands rook vind ik hetzelfde als in de buitenlucht lopen.
     
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Het is niet hetzelfde, genoeg informatie over derdehandsrook te vinden.
     
    Zara75, Marbloempje, Champetter en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Het is geen kwestie van meningen. Dit zijn bewezen feiten. Ja vervuilde lucht is ook schadelijk, maar niet zo schadelijk als 3e hands roken. En daarnaast kan ik de buitenlucht moeilijk vermijden, jouw rooklucht kan je wel wat aan doen.

    Ik hou mijn kind niet weg bij mijn rokende zusje, zo fanatiek ben ik niet.(vraag haar wel om niet in de buurt te roken) Maar je kan gewoon niet lachen en zeggen dat het wel meevalt als het tegendeel bewezen is.
     
    Zara75, Marbloempje, nizzie86 en 10 anderen vinden dit leuk.
  4. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.035
    17.046
    113
    Vrouw
    Maar het is toch ook een bewezen feit dat Co2 uitstoot schadelijk is. Waar staat dat derdehands rook van een sigaret nóg schadelijker is.
    Ieder mag z'n mening erover hebben.
    Ik vind het enkel wat overdreven.

    Nu moet ik zeggen dat ik zelf alweer een tijd gestopt ben met roken, mijn man rookt nog wel. En ja als er wat rook naar binnen wordt geblazen door het raam vind ik dat ook vies. Ik wil een fris en schoon huis. Dusja snap ts wel een beetje als ze er echt zo'n last van heeft.

    Maar om nu te beweren dat m'n man schadelijk is voor m'n zoontje omdat hij buiten heeft staan roken vind ik ietwat overdreven.
    Dagelijks rijden er stinkende diesel auto's door de straat, is precies hetzelfde.

    Nu hou ik erover op :)
     
    DQueen vindt dit leuk.
  5. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    Ik begrijp je wel.
    Wij hebben buren gehad die ook roken,
    zij rookten voor het huis en hadden daar ook een bakje staan voor de peuken en je rook het daar altijd ook als ze er niet stonden.
    We moesten ook het ventilatie rooster dicht doen als ze er stonden.

    We hebben gevraagd of ze het bakje daar weg wilden halen.

    Ik vind sommige reacties wel stom als niet roker moet je dus maar je ramen en ventilatieroosters dicht doen.
    Je kunt als roker ook verder bij het raam vandaan gaan staan.
     
    Zara75 en soovi vinden dit leuk.
  6. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    CO2 uitstoot is niet direct schadelijk voor de gezondheid, maar wel voor het milieu. Dat is het verschil. Roken is wel direct schadelijk en CO2 alleen indirect.
    http://www.gezondheidenmilieu.be/nl/subthemas/koolstofdioxide-533.html

    Niet om de discussie voort te zetten, maar ik dacht dat dit misschien wel interessant was om te lezen.
     
  7. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.828
    164
    63
    Whahahahhaa, want je gaat je partner ook echt iets verbieden . En die partner gaat daar dan ook echt naar luisteren zeker.

    Ik rook, mijn man niet. Hij moet het eens proberen om mij te verbieden te roken. Net als dat ik hem dan niet langer zou toestaan om bier of koffie te drinken, want dat stinkt ook en is ook niet gezond

    Ot: raam dicht doen als je er last van hebt. Of verhuizen en dan maar hopen dat de buren niet roken. Of een hutje op de hei, maar dan heb je weer kans dat je last hebt van een gierlucht.
     
    lovewinnie, Anna009 en DQueen vinden dit leuk.
  8. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    #68 suus1983, 20 sep 2019
    Laatst bewerkt: 20 sep 2019
    Oh bij mij was het wel duidelijk hoor, ik ben heel erg astmatisch en heb gewoon gezegd dat ik geen kinderen wilde of samenwonen met hem als hij zou blijven roken. Niks verbieden, maar zoiets stoms als roken, nee dank je.

    Edit: dat vond hij overigens heel logisch, dus al ruim 13 jaar gestopt.
     
    Gewooniemand, hummeltje5 en maartje84 vinden dit leuk.
  9. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.511
    8.363
    113
    Wat vind ik het heerlijk dat mijn man en ik hier hetzelfde in staan. <3
     
  10. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Helaas is dat dus niet overdreven.
    En ja, ik word ook niet blij van alle fijnstof etc, maar dat is geen argument vóór roken. Eerder tegen juist. Je hebt het over schadelijke, stinkende diesel auto’s, maar roken is dus wel ok want ‘dat is precies hetzelfde’?
     
    Gewooniemand, hummeltje5 en Jessi79 vinden dit leuk.
  11. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier was het vrij duidelijk; als hij had gerookt, was hij mijn partner niet geworden, laat staan de vader van mijn kinderen. En andersom net zo goed, als ik dus de roker was geweest. Mocht hij nú beginnen met roken, dan verwacht ik toch wel dat hij daarmee stopt - met hulp als dat nodig is. Blijven roken is geen optie.
     
    Sherbet, HappyRabbits, Gewooniemand en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Dus als hij begint met roken en niet wil stoppen is scheiden een optie?
     
    lidu1 en Madelie vinden dit leuk.
  13. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ja, absoluut. Als hij ineens roken boven zijn gezin gaat zetten, staan we kennelijk mijlen ver uit elkaar.
    En andersom denkt hij er niet anders over. Betekent dat dat we elkaar in de steek laten? Nee hoor, ik zal hem zeker willen steunen, maar dus in het stoppen met roken, niet in het voortzetten van een verslaving die ongezond is voor hem, de kinderen en mijzelf.
    (Hij heeft ontzettend gevoelige longen, dus na 1 trekje van een sigaret zou hij al geen lucht meer krijgen zonder medicatie; ik verwacht daarom niet snel dat dit scenario werkelijkheid gaat worden. En vanwege die longen zou ik beginnen met roken dus nóg dommer vinden, en daar ook echt behoorlijk kwaad over zijn.)
     
  14. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.141
    4.360
    113
    Home
    En wat als hij nu weer zou beginnen?

    Echt ik vind het zo stom om je eigen man dingen te verbieden
    Alsof het je kind is ipv je man
     
  15. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Als jij naast mij woonde dan zou ik het juist fijn vinden als je het zou vertellen, kunnen we in overleg ergens anders gaan staan!
     
    Zara75 en Gewooniemand vinden dit leuk.
  16. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Uiteindelijk heeft iedereen grenzen, toch? Ik kan me veel meer dingen voorstellen die voor mij einde relatie zouden betekenen als hij ermee zou beginnen (en er niet meer mee zou stoppen). Ik verbied die dingen niet expliciet, maar het zou dus wel gevolgen hebben. Dan denk ik aan bv harddrugs, maar ook als hij ineens een enorme racist wordt, of ineens iedere zondag in ‘t bos dieren gaat neerknallen, en zo nog wel meer dingen. Roken is er bij mij dus ook eentje van.
     
    Marbloempje, nizzie86, soovi en 14 anderen vinden dit leuk.
  17. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Dan ben ik weg. Roken is een no go voor mij. Maar mijn man begint nooit weer, hij vindt het zelf ook ontzettend stom. En ik zou het dus niet verbieden, maar ik zou niet bij een man blijven die rookt.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  18. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Nou dat dus precies.
     
    Fuddey vindt dit leuk.
  19. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Het is een onderdeel van mijn werk. Helaas is het wel schadelijk.

    Uit onderzoek is zelfs gebleken dat ze uit de urine van baby's van buiten rokende ouders, chemische stoffen uit de sigaretten terug kunnen vinden..

    TS.. Ik zou het ook een lastig probleem vinden.. maar je kan het ook moeilijk verbieden inderdaad..
    Ik heb het probleem gelukkig niet. Ik vind een BBQ van buren helemaal niet erg btw
     
    Sherbet, Zara75, hummeltje5 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Mijn man is nu een echte health-freak met meditatie, superfoods, trainings- en eetschema’s... als hij zou gaan roken zou hij echt volledig door de mand vallen voor mij. Dan zouden we zo ver uit elkaar zijn gegroeid. Dus ik zou het hem niet kunnen verbieden want ik ben zn moeder niet, maar we zouden wel een megaprobleem hebben samen.
     
    LaLaS, hummeltje5, suus1983 en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina