Meeroken buren

Discussie in 'De lounge' gestart door Anne2019, 20 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.178
    4.314
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Precies. Mijn dochter is astmatisch. De longarts begon over roken. ‘Maar ik rook buiten’ zei mijn man. Dokter legde uit dat ie dit via kleren en adem (zelfs door de huid) gewoon mee naar binnen neemt. Ander voorbeeld was onze auto: nooit in gerookt, maar als een buitenstaander mee reed met mij (ik rook niet) dan kon die het gelijk ruiken. Sigarettenlucht maakt de longen kwetsbaar. Niet dat je nu acuut longkanker krijgt, maar je raakt vatbaarder voor infecties en andere longaandoeningen. Bij mijn dochter kan het een astma-aanval uitlokken.
     
    Zara75, Gewooniemand en MissFluffy vinden dit leuk.
  2. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.828
    3.473
    113
    Waarom roken ze buiten en niet bij hen binnen? Vinden ze het zelf ook stinken?

    Koop een lampebergerlamp, die haalt de geur weg.
     
  3. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Feit is bijv ook dat kinderen van de arbeiders op de tabaksvelden meer geboorte afwijkingen hebben. Ik wil ermee zeggen dat de chemische rommel die er in gaat dus echt zo schadelijk is dat het zelfs zonder verbranding overal in trekt. Het verbouwingsproces en het afval van sigaretten is ook zeer schadelijk voor ons milieu.. de as moet ook ergens heen, incl alle 7000 chemische stoffen.


    Ik zal er nooit iemand om veroordelen. Heb zelf ook gerookt. Maar een smerige gewoonte is het wel waar helaas iedereen mee te maken heeft. Ook niet rokers.. ongewild
     
    Zara75, Gewooniemand en hummeltje5 vinden dit leuk.
  4. lidu1

    lidu1 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Het is geen gewoonte, het is echt een verslaving.
    Dat gene op geven wat je het meest dierbare is is heel moeilijk.
    Ik persoonlijk vind het lastig en merk dat ik echt wel fel wordt op het moment dat rokers niet meer als mensen behandelt worden maar gezien worden als tokkies.
    Een drug of alcohol verslaafde wordt ook begrepen/geholpen waarom een roker niet terwijl dit ook een verslaving is.
     
    sannever en Spectre vinden dit leuk.
  5. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Doe ik dat?
    Het is zowel een gewoonte als verslaving.

    Ik heb moeite met wat je zegt. Met wat je het meest dierbaar is? Dat is mijn kind. Mijn keuze tussen die 2 zou altijd makkelijk zijn. Sterker nog. Ook zo gegaan. Gestopt toen ik zwanger wilde worden.

    En waarom wordt een roker niet geholpen? Cursussen, pillen.. pleisters.. het wordt vergoed. Misschien eerst even in verdiepen. Wat je zegt klopt niet
     
    Sherbet, Zara75, soovi en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. lidu1

    lidu1 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Zit hem hierin ook niet een stuk?
    Is het voor hun mogelijk om ergens te roken?
    Is het een optie om maar 1 kant van het huis open te zetten en de andere kant op een kier?
    Is het echt zo erg of is het zoals ze zeggen de druppel die de emmer doet over lopen.
     
  7. lidu1

    lidu1 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    O, nee was niet perse op jouw gericht meer als aanvulling op jouw post.

    Al zie ik het als 100 % verslaving en 0% gewoonte
     
  8. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Het is beiden. Echt.
     
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    In de periode dat ik heel ernstig ziek was, hebben we ook gevraagd of hij niet in zijn tuin, maar voor zijn huis kon roken of meer aan de andere kant kon staan want die buurman rookte zelf ook. Met als direct gevolg dat hij demonstratief bij onze schutting in de tuin ging roken. Zoals ik al zei, het roken was nog het minst erge aan hun als buren hebben... En de reden? Ze waren jaloers dat ons huis groter was. (zelfs haar eigen moeder zei tegen ons dat ze geen fijn persoon was in de omgang.... )
     
  10. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Volgens mij is onze maatschappij juist tolerant tegen rokers. Een roker zien roken op straat is niets geks aan. Een drugs of alcohol gebruiker onder invloed op straat wel. Word je zelfs voor opgepakt. Vroeger was roken wel veel normaler, maar ik vind het goed dat we daar nu anders naar gaan kijken. Juist met de kennis en voorlichting van nu kan ik niet begrijpen dat er nog mensen gáán roken.
     
    Zara75, MyMiracle, Poolvos en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Er is juist veel hulp voor stoppen met roken, daarvoor kun je bij de huisarts terecht. En ja, stoppen is heel moeilijk, dat zou ik nooit bagatelliseren, maar ik zou van mijn partner zeker wel verwachten dat hij bv om hulp vraagt en zich daar ook vol voor in zet. Zelfde bij bv overmatig alcoholgebruik, of drugsgebruik, of een gokverslaving etcetc.
     
    Gewooniemand en hummeltje5 vinden dit leuk.
  12. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    :roflmao: die tip had ik eerder moeten hebben . Ik zie het zo voor mij:D.

    Ik loste het op door binnen te drogen :oops:. Was ook niet voor rede vatbaar en twee van onze kinderen hebben longproblemen dus ik wilde het echt vermijden.
     
  13. lidu1

    lidu1 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Er is idd hulp voor rokers maar dit wordt makkelijkere weggemoffeld dan een drugsverslaving. Dan hebben/kunnen mensen begrip op brengen enz. Maar bij rokers niet omdat mensen niet weten dat het een verslaving is.
    En als je je gedachten op een rij hebt is het stoppen an sich nog niet zo heel moeilijk maar het wordt pas moeilijk op de momenten dat je denkt niet zonder die sigaret de situatie aan te kunnen terwijl de situatie niet veranderd met of zonder sigaret.
     
  14. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.846
    16.878
    113
    Vrouw
    Iedere roker weet wel dat het slecht is. Meestal begin je eraan op jongere leeftijd, als je klasgenoten ziet roken en je niet wilt achterblijven. Veel jongeren in de puberteit willen ergens bijhoren, vooral de jongeren die beïnvloedbaar zijn of wat onzeker.
    Het helemaal verbieden werkt toch niet.
     
  15. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Het is maar waar je je op focust. Stoptober is er bijna al weer ;)
     
  16. lidu1

    lidu1 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Dat ervaar ik echt niet zo. Neem alleen al het bericht van Damay (is het volgens mij) Hoe on eerbiedig er over rokers gesproken wordt.
     
  17. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.846
    16.878
    113
    Vrouw
    Het is inderdaad ook de gewoonte.
    Toen ik nog rookte kon ik prima een hele dag zonder op mijn werk. Maar kwam ik thuis dan moest ik na het avondeten echt een sigaretje hebben.
    Het is gewoon een smerige gewoonte wat veranderd in verslaving. Je denkt te 'moeten' roken na het eten?? Maar waarom??
    Heel af en toe rook ik nog wel eens eentje mee met mijn man, maar vaak wanneer ik de drang voel, vraag ik mezelf af: 'waarom moet ik roken? Wat heb ik eraan? Wat is er anders als ik niet rook'.
    En meestal lukt het me dan wel om niet mee te doen haha.
     
    hummeltje5 en RoIn vinden dit leuk.
  18. lidu1

    lidu1 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Haha heb ik niet nodig ;)
     
  19. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ja maar is dat anders bij andere verslavingen die overlast veroorzaken dan? Ik vind zelf niet dat rokers asociale mensen zijn, maar soms vertonen ze wel asociaal rookgedrag. Vaak ook zelfs onbewust, dus daarom vind ik het juist goed dat dit soort dingen meer aangekaart worden. Je hebt er ook andere mensen mee.

    Ik weet overigens niet welke post je bedoeld, dus daar kan ik niets over zeggen. Maar naar mijn idee is het simpelweg: asociaal gedrag = commentaar. Zelfde geldt voor asociale mensen in het verkeer, denk maar aan audisten.
     
    Gewooniemand, Fuddey en suus1983 vinden dit leuk.
  20. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.645
    7.430
    113
    Vrouw
    Sorry maar ik hoef geen partner die zo om gaat met mijn gezondheid en die van m'n kinderen. Want iemand die niet aan de gezondheid van z'n kinderen denkt en stug door blijft roken is gewoon een grote egoïst. En dat is nog zacht uitgedrukt. Als diegene van z'n vrouw en kinderen houd dan stopt hij ermee. ZEKER voor gezondheid van z'n kinderen.. dan stopt hij ermee voordat er überhaupt kinderen komen.
    Zo niet, dan is daar het gat van de deur. En dat roken zal dan vast niet de enige reden zijn want als ze dit al niet inzien en zo koppig zijn dan zie je dit gedrag vaak terug bij andere dingen . Daarbij nog het risico op geZondheidsproblemen bij hemzelf en evt vroegtijdige dood hierdoor waardoor ik en kinderen achter zouden blijven . Alleen door zo'n stommiteit,/verslaving.
    En ziek worden/(kanker, longproblemen enz kan je altijd krijgen maar door roken een zeer vergrote kans.
    Dan stop je gewoon en dan doe je wat dat punt betreft gewoon je best om je kinderen op te zien groeien IPV eigenwijs je eigen zin doordrijven en je lichaam te verkankeren/jezelf ziek te maken
    Tijdens m'n werk genoeg ellende gezien. Ouders met longproblemen door het roken, kunnen bijna niks meer met hun kinderen, aan het zuurstof, kanker, kinderen asmatisch en stug door roken, partner longproblemen en dan zelf stug door roken want " dat maak ik zelf uit en laat het me niet verbieden". Dat is gewoon asociaal.
     
    Sherbet, MyMiracle, Gewooniemand en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina