Meeroken buren

Discussie in 'De lounge' gestart door Anne2019, 20 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lidu1

    lidu1 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Snap je dat je met zo'n starre zicht op dit onderwerp je eerder het tegendeel bereikt?
    Ik vraag me dan af waar het starre autoritaire toon vandaan komt, het lijkt als of er geen normaal gesprek mogelijk is.
     
    Bellybell vindt dit leuk.
  2. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.016
    17.034
    113
    Vrouw
    @Damay77 wel eens te maken gehad met iemand die verslaafd is? Of het nu drank/ drugs/ roken is.. wat als jouw kind later gaat roken? Ga je hem dan verbannen uit je leven?

    Ik vind dat je met deze woorden wel degelijk mensen die roken bestempeld als 'egoïst (op z'n zachtst gezegd), die niet houden van hun gezin want; ze blijven roken'.

    Ben benieuwd of jij mensen in je vriendenkring hebt die roken.. of selecteer je ze eerst? Zo van; oh ja ik vind je wel aardig, maar je rookt dis eigenlijk ben je een egoïst en wil ik geen vrienden met je zijn'
     
    Celika, Anna009 en Bellybell vinden dit leuk.
  3. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Nee.. maar het is er!
    Jij zegt er is niets!

    Roken is nog altijd veel maatschappelijker geaccepteerd dan heroïneverslaving hoor
     
  4. lidu1

    lidu1 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Maar serieus, laten we eerlijk zijn en zeggen dat 95 % van de mensen dat niet serieus nemen.

    Klopt, doordat het zo maatschappelijker is hebben mensen niet in de gaten dat een rook verslaving net zo erg is als een drugs verslaving. Dat bedoelde ik er mee te zeggen.
     
  5. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Het is een deel van mijn werk en helaas prive met drank en heroïneverslaving te maken gehad.

    Je moet willen stoppen..
     
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Klopt. En als iemand hier zegt dat diegene het niet wil als haar man een gok/drankverslaving heeft vindt iedereen dat logisch, maar als je aangeeft dat je niet wil dat je man rookt is dat ineens raar en mag je iemand niks verbieden?
    Ik snap zelf niet waarom je zou kiezen om kinderen te krijgen met iemand die een dodelijke verslaving heeft. Alcohol/drugs/sigaretten, is mij om het even.
     
    MyMiracle, Gewooniemand en hummeltje5 vinden dit leuk.
  7. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Nou dit is echt niet waar..
    Elke verslaving is heftig.. roken geeft wrs wel de minste problemen binnen een maatschappij als je kijkt naar normaal kunnen functioneren/gezinsleven.

    Maar niemand ontkent dat het een verslaving is.

    Maar jij moet vooral roken als je dat wil hoor. Je hoeft het niet te verdedigen en dat is prima.
    Maar anderen hoeven er geen hinder van te ondervinden. of zo min mogelijk.
     
    WinterBird, Gewooniemand en hummeltje5 vinden dit leuk.
  8. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Normaal functioneren ja, maar longkanker is wel héél erg dodelijk.
     
    WinterBird en RoIn vinden dit leuk.
  9. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Klopt! Maar dat staat los van wat ik bedoelde :)
     
  10. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Nouja net zo erg zou ik niet zeggen. De geestelijke kant ja, maar lichamelijk is een rookverslaving veel milder.
     
  11. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Ja natuurlijk kan dat! Hier roken de overburen achterin de tuin en ons hele huis stinkt er naar. Dat bij rokers het reukorgaan minder werkt, bij niet rokers werkt die wel!
     
    WinterBird vindt dit leuk.
  12. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Wat bijzonder dat rokers vinden dat niet-rokers hun ramen dicht moeten doen.

    Rook gewoon binnen met de ramen en deuren dicht, je vindt je eigen rook toch zo lekker. Heeft niemand er last van en kan je extra genieten van de niet schadelijke rooklucht.
     
    Marbloempje, Cin85, Champetter en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.016
    17.034
    113
    Vrouw
    Ik geloof niet dat rokers roken om de geur.. Maar goed
     
    lidu1 en Anna009 vinden dit leuk.
  14. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.016
    17.034
    113
    Vrouw
    De overburen roken achterin de tuin en dat ruik jij? Oké het zal dan wel als jij het zegt haha. Ik zou enkel héél verbaasd staan kijken als mijn overbuurvrouw hier aan de deur zou staan: 'ik wil niet meer dat jullie achterin de tuin roken want ons hele huis ruikt ernaar'...
    Ja ik ruik de mest van boer Jaap 3 blokken verderop ook, moet ik hem dan ook maar vragen hiermee te stoppen. :o:
     
    babyhope vindt dit leuk.
  15. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.016
    17.034
    113
    Vrouw
    Alcohol / drugs geeft wel wat meer problemen dan enkel de gezondheid of de dood.
    Denk aan agressiviteit, liegen, stelen etc....
    Niet dat roken dan minder slecht is hoor, maar het geeft over het algemeen minder problemen
     
  16. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Ligt eraan wat je erger vindt. Heb vorig jaar mijn tante zien doodgaan aan longkanker na een lange strijd.
     
  17. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.016
    17.034
    113
    Vrouw
    Dat is heel erg om mee te maken..Zij heeft ook gerookt? Alleen daarvoor ben ik al gestopt met roken. Maar kanker is meestal een gevolg op lange termijn. Daarom denk ik dat de meeste er niet zo bij stil staan. Iedereen weet dat het zeer slecht is, ook de rokers.
    Bij drugs kun je bij wijze van dood neervallen na gebruik bij verkeerde drugs of overdosis. Bij roken niet.
     
  18. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Dat klopt. Ze rookte heel veel, ze was 69 toen ze kanker kreeg.
     
  19. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Besef jij wel hoe verslavend roken is? Mijn moeder heeft oa een hersenbloeding mede door het roken gekregen, ze is zo verslaafd dat stoppen voor haar onmogelijk lijkt. Moet ik dan boos op haar worden dat ze misschien weer een hersenbloeding krijgt? Moet ik boos zijn dat zei misschien eerder overlijd als ze nu niet per direct stopt met roken? Nee. Het is haar leven, haar keuzes en ik steun haar, wat ze ook doet of wat ze ook kiest.

    Mijn man rookt ook, vreselijk vind hij het dat het niet lukt om te stoppen, maakt hem dat een ontaarde vader en een verschrikkelijke partner voor mij? Nee toch?

    Elk wel denkend mens, weet dat roken nou niet bepaald slim is en toch roken er hier in Nederland miljoenen mensen. Jammer joh.

    Blijkbaar houd mijn man niet van mij en van onze zoon. :rolleyes:
     
  20. Samengeluk

    Samengeluk Actief lid

    29 feb 2016
    119
    84
    28
    Hier ben ik het niet mee eens. Mijn schoonmoeder rookt ook, maar speciaal voor haar kinderen en kleinkinderen rookt ze nooit binnen. Zodat wij geen last hebben van het roken als we bij haar zijn.

    Ik denk dat er geen beste oplossing is. Het is een moeilijke verslaving en het is maatschappelijk nog te veel geaccepteerd helaas.
     

Deel Deze Pagina