Meeroken buren

Discussie in 'De lounge' gestart door Anne2019, 20 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik heb de mijne altijd verboden om zn baard te laten staan of met een motor thuis te komen, anders zou ik m het huis uitschoppen :roflmao:
    Geluisterd heeft ie maar half ;)

Sorry voor het off-topic gaan.

MissFluffy en Magnolia29 vinden dit leuk.
  2. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Jij denkt dat de hele wereld onder een steen heeft gelegen?

Sherbet, Evanesco, Zonnebloem92 en 6 anderen vinden dit leuk.
  3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik vind dit heel dubbel; als je roken hier zou vervangen door alcohol, zou je er dan hetzelfde in staan? Accepteren dat iemand de keuze maakt om te blijven drinken, ook al heeft het fysieke gevolgen? Of is dat anders omdat je bij alcohol ook vrij snel fysieke gevolgen ziet (aangeschoten, dronken bv)?

En mja, heel eerlijk was ik echt wel boos toen mijn vader longklachten kreeg en gewoon na een afspraak bij de longarts weer z’n pakje shag erbij pakte. Inmiddels is hij al jaren gestopt met roken, gelukkig.

Sherbet, suus1983, Gewooniemand en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Goede vraag, op het moment dat mijn man overdag dronken/aangeschoten zou zijn en dit een dagelijks iets was dan zou ik zeker op wat voor manier dan ook stappen ondernemen. Gelukkig is hij nooit aangeschoten/dronken.

Misschien ben ik wel ontzettend hypocriet, alchohol is net als sigaretten gewoon drugs alleen van de sigaretten heb ik fysiek geen last. Dus vind ik dat zijn probleem. Niemand rookt hier in huis, hij rookt wanneer wij weg gaan met onze zoon niet, hij rookt alleen achterin de tuin. Prima hij kent als geen ander de consequenties van zijn verslaving.

In het begin was ik ook boos op mijn moeder, maar ik weet dat boos zijn vaak niet uitnodigt tot een constructief gesprek. En ik heb gemerkt met de gesprekken die wij over het roken hadden ( mijn moeder en man) dat ik echt wel begrijp dat de verslaving ontzettend groot is en het op dit moment wint van het verstand. Het zij zo.

Overigens rook en drink ik zelf niet.

DQueen vindt dit leuk.
  5. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Bijzonder om te lezen dat wanneer het over partners gaat, een groot gedeelte 'het gewoon zou verbieden, ik wil daar niet mee samenleven, dan verbreek ik de relatie' en meer van dit soort kreten typt...

Maar wat nu als je 16 jarige zoon/dochter thuis komt met de mededeling dat ze roken. Schop je ze dan ook het huis uit? Ga je het ze ook verbieden? Want dat werkt zo goed; dingen verbieden, dan doen mensen het niet meer?

Celika, Iertje81, DQueen en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Dan word er geen rijbewijs door mama en papa betaald.

Poolvos en Magnolia29 vinden dit leuk.
  7. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Wat hebben mensen die doven en slechthorenden discrimineren nu precies te maken met asociale mensen in het verkeer?
    Of bedoel je dan dat ze bijv. gaan lopen toeteren naar mensen die een SH-vlag op hun fiets hebben of iets?

Sorry, even off-topic, maar was benieuwd wat je nu precies bedoelt :)

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik vind een kind wel heel anders dan een partner. Maar hier in huis roken gaat sowieso niet gebeuren, en roken gaat zeker consequenties hebben - dat is niet hetzelfde als het verbieden. Ik ga bv geen zakgeld geven als dat wordt uitgegeven aan sigaretten, dan gaan ze er maar zelf voor werken. En nee, ik schop ze niet uit huis.

Magnolia29 en hummeltje5 vinden dit leuk.
  9. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    M'n partner z'n hersens zijn al volgroeid en hij is volwassen en tevens opgevoed.
    Dat is het verschil met een 16-jarige.

Dus van hem verwacht ik dat hij stappen kan ondernemen en onderneemt als hij ineens zou gaan roken.
    Van m'n kind hoop ik dat, maar kan ik het niet verwachten.

Sherbet, Poolvos, Magnolia29 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Haha nee :roflmao: mensen in een audi die denken dat regels niet voor hen gelden worden hier gekscherend audisten genoemd, maar dan als autisten zeg maar. Ik dacht dat dat algemeen bekend was, sorry

Zara75 vindt dit leuk.
  11. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik ook niet.
    Maar vraag me net als sillies wel af waarom ze niet gewoon in hun eigen huis kunnen roken.
    Als ze buiten roken, komt het op mij over alsof ze zelf ook last hebben van die vieze lucht. En dan snap ik niet dat ze de keus maken om anderen ermee op te zadelen terwijl ze het zelf ook vies vinden.

On-topic @Anne2019 : ik heb ook regelmatig dat ik het in huis ruik terwijl de buren hierachter staan te roken (er zit dan minimaal nog onze tuin van 6 meter diep tussen en de steeg, dus minimaal een meter of 8.. en dan staat er hier verder geen deur, noch raam open, enkel het ventilatierooster). Inmiddels hebben de buren een overkapping gemaakt waaronder ze roken. De dichte kant staat richting ons huis. Ik moet zeggen dat dit wel veel scheelt. In huis ruik ik het sinds die tijd niet meer. Wel nog als ik in de tuin ben.
    Misschien kun je ze zo gek krijgen er ook 1 te laten plaatsen ;)
    Of anders zoethoutstokjes kado doen namens Sinterklaas :p

Zara75 vindt dit leuk.
  12. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hahaha nou, niet bij mij kennelijk :p
    Die noem ik gewoon ''audi-rijders'' (en bedoel daarmee precies wat jij bedoelt met audisten ;))

13. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Die overkapping hebben ze, alleen juist aan onze kant open en de andere kant dicht....

14. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ahhhh bagger zeg :confused:

15. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Nou.. Die tip van die ventilator maar gebruiken dan! Blaas het terug! :p

16. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.657
    27.305
    113
    Vrouw
    Deze niet roker en longpatiënt vind ook gewoon dat raam dicht doen de simpelste oplossing is. Waarom? Omdat ik geen invloed heb op gedrag van anderen als ze niet willen meewerken aan een vraag van mijn kant, maar wel prima invloed heb over wat ik er zelf aan kan doen om de situatie voor mijzelf te verbeteren.

Stress en ergenis is ook slecht voor de gezondheid.

Lexie74 en hummeltje5 vinden dit leuk.
  17. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.657
    27.305
    113
    Vrouw
    Ah jammer, kun je ook niet zorgen voor een zeer plaatselijke regenbui :p

hummeltje5 vindt dit leuk.
  18. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.815
    691
    113
    Vrouw
    Ik heb deze reactie al heel lang geleden in een soort gelijk topic gezet.

Mensen Christus loop niet zo te zeiken, als mensen binnen roken is het niet goed, als mensen in hun tuin roken is het niet goed, als mensen op openbare plekken of op het terras roken is niet goed. Moet dan letterlijk alles afgepakt worden van rokers? Want er is altijd wel gezeik, daar word je toch moe van.

Waarom kunnen wij Nederlanders niet eens een keer ophouden met zeuren, en dat rokers niet voor rede vatbaar zijn komt omdat er altijd en alleen maar commentaar op ze is!

Sandy01 vindt dit leuk.
  19. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.179
    10.724
    113
    Roken is niet goed. Punt. Je bent bewust verslaafd gemaakt door de tabaksindustrie. Je brengt een groot deel van je geld naar gewetenloze kapitalisten die je moedwillig langzaam vermoorden. En je verdedigt jezelf daar nog voor ook. Je verziekt nietvalleen jezelf, van binnen en vsn buiten, maar ook je omgeving.

Wat mij betreft pakken we inderdaad alles van jullie af, want gooien we de hele tabaksindustrie morgen wereldwijd dicht, composteren we hele wereldvoorraad tabaksplanten, en stoppen we met deze waanzin. Degene die dit voor elkaar krijgt, verdient de Nobelprijs voor geneeskunde én voor vrede.

Tot die tijd beginnen we bij de meest kwetsbaren. Roken us letterlijk killing voor het ongeboren kind. Roken? Geen toegang tot medische trajecten om zwanger te worden. Rokende zwangere? Daar mag echt wel flink wat druk op staan om te stoppen. Niet roken is echt wel het eerste en minste wat je voor je kind kan doen. Alle plekken waar kinderen komen rookvrij, als je met kinderen werkt niet roken vlak voor of tijdens het werk inclusief je pauzes. En in dat kader mogen ouders ook een rookvrije achtertuin eisen.

Over 50 jaar kijken we hoofdschuddend terug en vragen we ons af hoe we onszelf die hele sigaretten ooit aan konden doen.

Lafelife, Sherbet, Zara75 en 18 anderen vinden dit leuk.
  20. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Als je meer besef hebt wat roken met je doet, met de meerokers en de derdehands-inhaleerders, dan begreep je het ‘gezeik’. Ik kan er met m’n hoofd niet bij dat je rokers zo in een zielige slachtofferrol stop; ‘ze pakken alles af van rokers!’... oh, boehoe! We hebben het over een gigantisch ongezonde verslaving met gevolgen voor de omgeving, niet over het knagen van een worteltje.

Zara75, Marbloempje, Champetter en 7 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina