Meeroken buren

Discussie in 'De lounge' gestart door Anne2019, 20 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.451
    15.007
    113
    Nabij Utrecht
    Nou dat dus.
     
  2. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.034
    15.042
    113
    Ik zei "die blijft doordrinken".
     
  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.451
    15.007
    113
    Nabij Utrecht
    Ja weet ik, maar ik zei wat anders waarop jij dat antwoorde.
     
  4. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Je klinkt als een klein kind dat zeurt omdat zn mes afgepakt wordt
     
    Gewooniemand, soovi, Evanesco en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.242
    5.196
    113
    Qua medische zorg zijn er zeker wel beperkingen. Zo kan een alcoholist pas een levertransplantatie krijgen als hij/zij een half jaar alcoholvrij is. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat iemand geen zorg moet krijgen, maar zinloze behandelingen (zolang de verslaving aanhoudt) kunnen wel geweigerd worden.
    Nu is een transplantatie natuurlijk een heel duidelijk verhaal, er is een wachtlijst en als iemand door blijft drinken, dan zal de nieuwe lever weinig zin hebben.

    Ik ben overigens absoluut tegen andere behandelingen weigeren of duurder maken, een verslaving is zeker een ziekte en dat betekent dat mensen behandeld moeten kunnen worden (voor zowel de verslaving als gevolgen van).
     
    Gewooniemand, Ysabella en DQueen vinden dit leuk.
  6. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.892
    2.671
    113
    Ik ben ook niet voor behandeling weigeren, want er Zijn heel veel dingen eigen schuld.
    En dan kan je aan de gang blijven met heel veel dingen, ongezond eten, drinken, weinig beweging, wel/niet vaccineren etc. Etc.

    Maar ik ben er wel voor om een gezonde levensstijl te promoten en een ongezonde levensstijl zo moeilijk mogelijk te maken.
     
    Strandbal, Gewooniemand, hummeltje5 en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    #167 RoIn, 21 sep 2019
    Laatst bewerkt: 21 sep 2019
    Nou..google even..
    Selectief lezen heet dat
     
  8. xSNDY19x

    xSNDY19x Fanatiek lid

    2 dec 2009
    1.777
    639
    113
    Vrouw
    Hahahhaha naar aanleiding van mijn reactie denk ik eerder dat de niet rokers niet voor rede vatbaar zijn.

    Zorg beperken en of afnemen omdat iemand rookt? Terwijl je nooit met 100 procent kunt vaststellen dat het door het roken komt. Tuurlijk is roken niet goed en tuurlijk kun je er o.a. kanker van krijgen maar er zijn ook genoeg mensen helaas die kanker krijgen en nog nooit een sigaret aangeraakt hebben. Dus het is nooit volledig te bewijzen.

    Stelletje kleine kinderen hier soms.
    Alle niet rokers zijn o zo perfect, ik ben trots op jullie.

    Nogmaals als ik in mijn tuin wil roken dan doe ik dat, het is op mijn eigen terrein ik betaal er huur of hypotheek voor.
     
    Celika, Sandy01, Spectre en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.892
    2.671
    113
    Met deze manier van communiceren kun je toch nooit een redelijke discussie voeren?
     
    Champetter, Gewooniemand, Fuddey en 9 anderen vinden dit leuk.
  10. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.888
    4.387
    113
    Buren die buiten roken: echt onwijs smerig. Mijn vader heeft vroeger jarenlang in de schuur gerookt. Binnen ‘mocht’ niet meer en hij wilde de buren niet tot last zijn. Ook ging hij vaak n blokje om met zn sigaret. Tien jaar geleden is hij gestopt en nu heeft hij copd. Uiteraard weet hij zelf wel dat dit door de zware shag is gekomen en niet door de co2 uitstoot.

    Het hutje op de hei is een ongelooflijke dooddoener. Waar wil je dat vinden in NL? We wonen dicht op elkaar en het zou reuze fijn zijn als mensen rekening met elkaar houden, zoals ook mijn vader dat altijd deed. Hij wist dat het zijn verslaving/slechte gewoonte was en wilde niet dat een ander daar ook maar het minste last van had. Want het ís gewoon vies.
    Sommige vergelijkingen gaan echt helemaal mank in dit topic. Bbq’en? Dat doen de meeste mensen alleen in de zomer in de avond en als het lekker weer is. Buren die buiten roken kunnen dat de hele dag doen, beginnen daar in de ochtend al aan en als ze een beetje kettingroken dan zit je dus al gauw de hele dag in de stank. Moet er niet aan denken!
     
    Gewooniemand, soovi, hummeltje5 en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.888
    4.387
    113
    Ben ik blij dat jij mijn buurvrouw niet bent!
     
  12. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.720
    1.647
    113

    Ik verbaas me soms van plotselinge sterfgevallen of echt ziekten van mensen die enorm gezond leven.
     
  13. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Tja mijn zus gooit ook in de winter de bbq aan. En elke avond vanaf het voorjaar. Tot zeker eind september. Dan zit je best lang in de rook: opstarten, bakken en daarna rustig af laten koelen. Goede vriend van mij heeft bbq als echte hobby. Incl smoker dus heeft elke dag de bbq aan voor zijn gewone avondeten en op vrije dagen gaat de smoker aan en heeft hij rustig 10 uur lang vlees langzaam aan t garen.
    Om maar te zwijgen over mensen met een houtkachel. Daar heb ik vanaf nu tm voorjaar last van. Gaat van houtkachel over naar bbq walhalla. Oftewel, wind verkeerd? Raam dicht. Tja de vloek van in een grote stad wonen, gezellig knus op elkaar. Heb elke ochtend de dampen van de opstartende scooter van buurman in de slaapkamer. En zij zullen onze stationair draaiende auto ook ruiken in de winter als man aan het krabben is (al word ik dan heel boos omdat ik zelf dan ook vol in de dampen zit)

    Net als met rokers, niet elke roker is de hele dag thuis en niet elke roker is een kettingroker. Dus je hebt ook niet van elke buitenroker de hele dag last.
     
  14. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.660
    9.575
    113
    Tsja er is nu eenmaal geen enkel zinnig argument voor roken of iets wat goedpraat dat je niet alleen jezelf, maar ook je omgeving doet stinken. Dus dan ga je maar om je heen meppen.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  15. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.142
    2.230
    113
    Vrouw
    In de miljoenennota werd een accijnsverhoging van ruim 1,25 per pakje aangekondigd voor de komende 1,5 jaar. Voor mijn part maken ze het 20 euro per pakje en alleen verkrijgbaar bij de sigarenhandel (en dus niet meer bij de supermarkt en benzibepomp).
    De extra opbrengsten kunnen dan geinvesteerd worden in het uitbreiden van de verslavingszorg, zodat ook rokers daar terecht kunnen voor hulp bij stoppen. Ik merk in mijn werk dagelijks de gevolgen van roken en vind het ook gewoon vies!
     
    Champetter, Sherbet, Gewooniemand en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. xSNDY19x

    xSNDY19x Fanatiek lid

    2 dec 2009
    1.777
    639
    113
    Vrouw
    Het gaat er om dat er al gezeur is als mensen binnen roken, vooral als ze kinderen hebben. Dat is al niet goed.
    Dan gaan mensen buiten in hun eigen tuin roken en is het ook weer niet goed. Daar is waar het irritatie punt zit.

    Dat roken niet goed voor je is weet iedereen daar is helemaal geen discussie voor nodig. Maar dat er dan nog gezeik is over in je eigen tuin roken vind ik soms ver gaan.

    De hele discussie in dit topic slaat trouwens nergens op, TS zal dit misschien niet bewust gedaan hebben maar er zijn al eerder topics hierover geweest en die liepen net zo hard uit op discussies.
     
  17. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.608
    25.667
    113
    Vrouw
    Op meer plaatsen verbieden en hogere belastingen ben ik het mee eens.

    Medische zorg voor een ernstig ziek persoon mag NOOIT geweigerd worden.

    Ik heb mijn opa, oom en vader verloren aan longkanker. Bij opa speelde asbest mede een rol. Maar alle drie waren ze (ex) rokers. Ik moet er niet aan denken dat er dan gezegd zou worden. 'ja jammer meneer. Eigen schuld dikke bult'.

    Hogere zorgpremie zou een optie kunnen zijn. Maar dan ga je het wel heel ingewikkeld maken. Want moet iemand die dagelijks drinkt dan ook meer premie betalen? Of kan je korting krijgen wanneer je heel gezond eet? En hoe gaan je dat meten? En zo zijn er dan nog talloze dingen te bedenken.
     
    Gewooniemand en Maslov vinden dit leuk.
  18. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Mijn schoonzus was 9 jaar toen ze begon, denk oprecht dat iemand uit een gescheiden gezin komt waarvan beide ouders psychiatrische problemen hebben en zij opdraait voor de zorg van de jongere kinderen niet echt bewust was van de toekomst mbt haar longen....
    Zou wat zijn dat ze nu geen medicatie zou krijgen omdat haar ouders hebben gefaald om een stabiele situatie te creëren.

    Ze is wel gaan minderen gelukkig. Maar goed, vanaf je 9e al aan een verslaving vastzitten is ook niet niets.
     
  19. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.091
    4.265
    113
    Home
    Alcohol verbieden op sommige plaatsen vind ik net zo'n goed idee als roken evenals de belasting omhoog
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  20. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.849
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Het gaat er over dat ts er hinder van heeft dat zij de rokerslucht in huis krijgt en dat lijkt me ook rete irritant net zoals ik het rete irritant zou vinden als mijn buurjongen het hele weekend keiharde muziek zou draaien.
    Dan zie ik van die dooddoeners voorbij komen van dat je dan maar op een hutje op de hei moet gaan wonen, slaat natuurlijk nergens op.
    Je kunt het ook omdraaien, je woont in een woonwijk en dan hou je rekening met elkaar en kun je dat niet dan ga je zelf op een hutje op de hei wonen.
    Dit is overigens niet tegen jou bedoelt maar meer dat ik weleens met verbazing sommige reacties voorbij zie komen die me weleens achter me oren doen krabben ;)
    Samengevat: je moet niet zeiken als je huis naar een asbak ruikt, de hond van de buren de hele dag aan het blaffen is, je buurjongen de hele dag harde muziek draait en de katten van je buren in je achtertuin schijten want tja dat heb je nu eenmaal in een woonwijk en dan moet je maar Oo een hutje op de hei gaan wonen ;)
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina