Meeroken en zwanger

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Corinne348, 24 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corinne348

Corinne348 Actief lid

9 mei 2008
    268
    0
    0
    Ik ben net zwanger maar op mijn werk word er gerookt (ik niet) al verschillende keren gevraagd om te stoppen maar niks lukt. ( arbo bel ik niet omdat ze dan gelijk weten dat ik het was).

Ik heb het wel een aan de ha gevraagt en hij zegt dat vroeger ook gezonde kinderen geboren werden.

2. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Pardon? :confused: Fijne huisarts heb jij zeg!

Ik zou NIET meer naar mijn werk gaan zolang ze daar roken! NO WAY! Meeroken is net zo slecht als 'gewoon' roken en misschien zelfs wel slechter!
    Jammer voor je collega's maar jouw kind gaat voor ALLES!

3. Corinne348

Corinne348 Actief lid

9 mei 2008
    268
    0
    0
    reactie is wel erg makkelijk.

Ik ben pas 4 weken dus op mijn werk weten ze het nog niet.

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

je mag tegenwoordig helemaal niet meer roken op je werk, iedereen heeft recht op een rookvrije werkplek, zwanger of niet, dat is je recht dus je hoeft het nog niet eens te zeggen dat je zwanger bent, een simpele: het mag niet meer en ik wordt er naar van, voldoet prima, ik had allang de arbo-arts gebeld, dit mag gewoon niet meer qua wet!

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Corinne; zwanger of niet: er mag niet meer op de werkplek gerookt worden, dus aankaarten bij je baas of de ondernemingsraad, vakbond, zoiets.

Rookvrij werken
    Sinds 1 januari 2004 heeft iedereen recht op een rookvrije werkplek. Dit betekent dat iedereen zijn werk moet kunnen doen zonder meeroken.

Succes ermee!

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

dit heb ik dus ook gedaan bekijk het snel.het is mischien een makelijke reactie maar google eens op roken tijdens de zwangerschap.
    en die huisarts van jou is een mooie tuurlijk werden er ook gezonde baby's geboren. maar er was ook een veel hoger sterfte cijfer onder kinderen wiegedood/tevroeg geboren zijn al 2 voorbeelden

7. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Niet pikken, hoor!
    Roken op de werkplek mag sowieso niet meer!
    Dus je staat hartstikke sterk.

Ik had hetzelfde probleem...
    Ik ben ambtenaar en tot mijn schrik rookten mijn collega's doodleuk op kantoor... Een klein kantoortje waar 4 of 5 sigaretten tegelijk werden opgestoken.. En het zijn echte stevige rokers dus ga maar na..
    Ik kwam elke dag stinkend en met keelpijn thuis...was het gewoon ZAT!
    Alsof ik elke dag in een kroeg had gezeten :S

IK heb dit toen WEL aangekaart bij mijn leidinggevende (die rookte zelfs op ons kantoortje, dus moet je nagaan)
    Maar ik heb aangegeven: Het is verboden van de wet...hoe zit het dus met mijn rookvrije werkplek?!

Ze zei toen: je hebt helemaal gelijk, je staat helemaal in je recht.

Het is toen officieel verboden..
    Toen was ik nog niet zwanger.

Maar toen ik net zwanger was hadden mijn collega's toch weer het lef om te roken op kantoor... 'Ja, dat hebben we wel verdiend na zo een zware dag'... ppfffff. Terwijl er beneden een rookhok is gecreeerd. he!
    Ik ben echt boos weggelopen..
    Hoop dat het hierna niet meer gebeurt! Want dan kunnen ze het krijgen van me! :)

8. mymiracle

goed zo!

9. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Tja, als het om de gezondheid van mijn kind gaat, dan worden bepaalde dingen nou eenmaal een stuk makkelijker

10. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

yup bij mij op het werk wordt er ook nog steeds gerookt (er is niet eens een rookruimte voor het personeel)..mag natuurlijk niet maar ik begrijp corinne348 ook werl dat ze het lastig vindt om de arbo te bellen dat vind ik ook wel moeilijk maar ja aan de andere kant ..het gaat wel om de gezondheid van je baby. Ik zit meestal heel ergens anders als ze zitten te roken maar als we gaan eten heb je wel weer dat gezeik dat ze moeten gaan roken en dan wordt ik wel pissig vooral als ik zit te eten.

11. mymiracle

maar gaan ze dan roken bij je aan tafel als je zit te eten lennylenn? dat hoop ik toch niet?

12. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Lekkere collega's! Bij mij op het werk is er een rookruimte voor de patiënten (psychiatrie, daar wordt nu eenmaal veel gerookt) en collega's die willen roken maken daar ook gebruik van. Er zijn in de nachtdienst wel eens collega's die op kantoor roken, maar altijd bij het open raam, en ze overleggen ook altijd met de anderen. Ik houd er niet van, dus als ik in dienst ben vragen ze het al niet eens meer, dan gaan ze gewoon in het rookhok zitten. Wel zo sociaal voor de niet-rokers, lijkt mij.

13. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ronduit associaal! Roken op het werk mag al jaren niet meer. Bij ons is er ook geen rookruimte gecreëerd, ja een soort bushok buiten, meer niet. Iedereen die wil roken gaat gewoon naar buiten, zoals het hoort, zoals het nu bij de wet geregeld is! Ik rook zelf ook en er is geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om binnen te roken, ookal is het soms erg nat of koud buiten. Het màg gewoon niet meer, klaar, daar heeft iedereen zich aan te houden..

Maarja, ik heb het al vaker gezegd; er is geen egoïsischer soort op aarde dan de roker..Zolang ze hun sjaffie maar krijgen kan het ze niet zoveel schelen hoe anderen rondom hun zich denken of voelen....

En nogmaals, ik ben zelf een roker, maar kan me enorm ergeren aan de meeste rokers die zich nu zo zielig voelen met de anti-rook wetten van tegenwoordig....

Ts, bespreekbaar maken! Je hoeft helemaal niet te zeggen dat je zwanger bent, je mag gewoon verlangen van je collega's dat ze niet op de werkplek roken, daarmee sta je in je recht..

14. Flipper2288

Flipper2288 Actief lid

21 nov 2008
    155
    0
    0
    Voorhout
    wat zouden jullie doen als er alleen maar op de vrijdagmiddagborrel gerookt werd?
    Rookte ook tot een paar weken geleden maar ik kan er nu helemaal niet meer tegen, wordt echt misselijk.

15. mymiracle

als je er niet meer tegen kunt en er misselijk van wordt dan zou ik ff niet meer borrelen, heel ongezellig maar mijn gezondheid en me lekker voelen gaat voor ;)

16. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    zou voor mij ook 'lekker makkelijk' zijn: het is slecht voor je kindje en daarbij bij wet verboden. gewoon aankaarten. als je dit bij de arbo aangeeft gaat dit anoniem en laat je collega's maar eens bewijzen dat jij gebeld hebt en het niet een spontane controle is die ook geregeld gedaan wordt. een gezond kindje is voor mij belangrijker dan mijn baan. (daarom ben ik ook werkloos nu, dus ik roep niet zomaar iets!)

17. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Ja het gaat toch om de gezondheid van je kind, zou mij niet veel uit maken of ik net zwanger ben of niet en dan weten ze maar dat ik de arbo heb gebeld. Zelfs vrienden van mij steken gewoon een sigaret op als ik ernaast zit (terwijl ze weten dat ik zwanger ben). Sommige mensen die hebben dat soort dingen echt niet inde gaten. En vroeger werd er inderdaad ook gerookt tijdens zwangerschap, mijn tante deed dat ook. Haar eerste kind was een stuk kleiner dan de andere twee, het heeft dus zeker wel invloed!

18. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ik zou het niet eens pikken als ik niet zwanger was. Ik wil gewoon niet in de rook van anderen zitten. Jammer voor ze, maar dan lopen ze maar gewoon even naar buiten. Ja ik ben daar echt fel in. En nu zeker, je bent zwanger dus ze dienen maar gewoon ergens anders hun sigaret op te steken.

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.077
    3.866
    113
    Zij houden ook geen rekening met jou, dus waarom zou jij met hun rekening houden, gewoon de arbo bellen, dan worden ze maar boos.

20. sillie78

sillie78 Actief lid

13 nov 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    He hallo,

Wat vreemd dat ze bij jou op je werkplek gewoon roken.
    Is het mogelijk om een andere werkplek te creeeren? Of kunnen je collega's uit het raam roken.

Ik ben van mening dat het niet zo veel schade aan kan richten. We lopen immers ook gewoon over straat in Amsterdag, met al die uitlaatgassen en fabrieksgassen. Daar heb ik nog nooit iemand over gehoord.
    Het is inderdaad zo dat mensen vroeger ook vaak bij anderen in de kamer zaten die rookten. Alleen moet het natuurlijk niet blauw staan van de rook.
    Dus probeer je niet te veel zorgen te maken over de schade.

Wat ik wel heel vervelend voor je vind is dat je collega's je niet serieus nemen.
    Als ze straks weten dat je in verwachting bent, reageren ze misschien anders. Als dit niet zo is, is het misschien een idee om je ziek te melden of een andere baan te zoeken. Je collega's zijn dan ook niet echt vriendelijk tegen je.

Succes ermee!

Deel Deze Pagina