Hallo dames, Ik ben vorige week ziek naar huis gestuurd. Ik heb zo'n extreme hoofdpijn en ben continu misselijk. Mijn werk laat het helaas niet toe om rust te nemen wanneer nodig of naar de wc te rennen als het moet. Ik sta namelijk de hele dag door mensen te woord. Ik werk sinds april vorig jaar bij dit bedrijf voor 4 dagen als uitzendkracht. Nu ben ik dus door het uitzendbureau 'ziek uit dienst' gemeld en is het UWV verantwoordelijk voor mijn ZW. Ik moet het UWV dus vertellen dat ik zwanger ben en het daardoor komt. Ik loop nu bij de huisarts en heb wat onderzoeken, maar als ik me zo blijf voelen dan ben ik nog wel even thuis. Ik ben hondsberoerd, ik heb continu steun nodig voor onder mijn hoofd. Wie heeft er ervaring met het UWV? Hoe gaan ze om met ziekte rondom zwangerschap? Wat kan ik ervan verwachten?
Bij mij deden ze heel begrijpend maar weetniet of dat bij jou ook geld als uitzendkracht..? Heb je dan ook een vast dienstverband bij het uitzendbureau?
Er is kans dat een arts van het uwv je wilt zien. Verder is mijn ervaring dat het uwv erg begripvol is, hoewel ze dit jaar veel meer info wilden (+verslag arboarts, misschien in jouw geval huisarts) dan voorgaande jaren.
Mijn ervaring is dat ze erg begripvol zijn en vooral met zwangere vrouwen voorzichtig. Ik ben in augustus ook ziekgemeld door de misselijkheid, kon echt niets meer, spuugde de hele dag door. Heb ik eerst een telefonische afspraak gehad en dit zo iedere 3-4 weken om te kijken hoe het ging. Heb 1 keer langs gemoeten op kantoor zodat de beoordelingsarts me kon zien maar aangezien ik last heb van vroegtijdige weeën heeft hij neits meer gedaan dan een gesprekje en me voor de rest van de zwangerschap ziekgemeld. Hij was ontzettend begripvol.