Hallo dames, Ik ben vorige week ziek naar huis gestuurd. Ik heb zo'n extreme hoofdpijn en ben continu misselijk. Mijn werk laat het helaas niet toe om rust te nemen wanneer nodig of naar de wc te rennen als het moet. Ik sta namelijk de hele dag door mensen te woord. Ik werk sinds april vorig jaar bij dit bedrijf voor 4 dagen als uitzendkracht. Nu ben ik dus door het uitzendbureau 'ziek uit dienst' gemeld en is het UWV verantwoordelijk voor mijn ZW. Ik moet het UWV dus vertellen dat ik zwanger ben en het daardoor komt. Ik loop nu bij de huisarts en heb wat onderzoeken, maar als ik me zo blijf voelen dan ben ik nog wel even thuis. Ik ben hondsberoerd, ik heb continu steun nodig voor onder mijn hoofd. Wie heeft er ervaring met het UWV? Hoe gaan ze om met ziekte rondom zwangerschap? Wat kan ik ervan verwachten?
Bij mij deden ze heel begrijpend maar weetniet of dat bij jou ook geld als uitzendkracht..? Heb je dan ook een vast dienstverband bij het uitzendbureau?
Er is kans dat een arts van het uwv je wilt zien. Verder is mijn ervaring dat het uwv erg begripvol is, hoewel ze dit jaar veel meer info wilden (+verslag arboarts, misschien in jouw geval huisarts) dan voorgaande jaren.
Mijn ervaring is dat ze erg begripvol zijn en vooral met zwangere vrouwen voorzichtig. Ik ben in augustus ook ziekgemeld door de misselijkheid, kon echt niets meer, spuugde de hele dag door. Heb ik eerst een telefonische afspraak gehad en dit zo iedere 3-4 weken om te kijken hoe het ging. Heb 1 keer langs gemoeten op kantoor zodat de beoordelingsarts me kon zien maar aangezien ik last heb van vroegtijdige weeën heeft hij neits meer gedaan dan een gesprekje en me voor de rest van de zwangerschap ziekgemeld. Hij was ontzettend begripvol.
Je kunt merken dat ze echt een stuk strenger zijn geworden (dus de eisen, niet de vriendelijkheid hoor). Ben pas geweest, had een heel strenge arts, die heel veel wilde weten, maar het gesprek voortijdig heeft afgebroken omdat ik ter plaatse een demonstratie zwangerschapsmisselijkheid gaf. Dus ik moet wel weer terugkomen, (daar baal ik van) maar ik vond het wel weer prettig dat hij dus rekening met me hield en mij, ondanks protesten van mijn kant, gewoon naar huis heeft gestuurd!
Ik ben ook uitzendkracht.. En vorig jaar ook in de ziektewet gezeten(2011 in oktober ofzo) Misschien dat ee bij mij dingen mis zijn gegaan.... Maar heb nooooit langs hoeven gaan.. En in al die tijd 2x gebeld ofzo... En ik ging al vanav 22 weken ongeveer minder werken..en met 30 weken helemaal gestopt Ik heb er dus totaal geen last van gehad Maar weet niet of er ondertussen allemaal dingen zijn veranderd ofzo
Ik ben met 6 weken ofzo al gestopt met werken. Ben tussentijds wel overgenomen door het UWV trouwens, omdat mijn werk stopte wegens economische redenen. Dus misschien dat dat verschil maakt, na de overname moest ik langs bij de beoordelingsarts.
Ik heb geen vast dienstverband. Ik zit in fase A, dat betekent ook dat het dienstverband 'eindigt' bij ziekmelding. Ik heb qua ziekte dus eigenlijk niks te maken met het uitzendbureau.
ben met 29 weken zwangerschap moeten stoppen omdat ukje een groeiachterstand had. Uwv belde al na 2 dagen en ziekte werd meteen goedgekeurd tot verlof
Ze zijn heel begrijpend. Ik heb eigenlijk nog nooit een vervelend gesprek gehad daar. Tijdens de zwangerschap werd ik hooguit 1x gebeld. Nu zit ik in de zw na de zwangerschap nu ben ik 2x op gesprek geweest en 1x een belafspraak gehad. Ze vraagt wel wat gegevens op nu bij de arts. Maar ze is wel vriendelijk. Ik zit al vanaf 29 maart thuis
Wij hebben vorig jaar helaas afscheid moeten nemen van ons zoontje Yannick*. Op advies van de bedrijfsarts ben ik al voor de inleiding ziekgemeld. En de dag erna belden ze idd om te horen wat er aan de hand was. Toen ik uitlegde dat ik ziek was gemeld vanwege het aanstaande afscheid, werd er heel begripvol gereageerd en sterkte gewenst etc. Uiteindelijk heb ik bijna een half jaar in de ZW gezeten.