navel steeds veranderen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door frummeltje31, 24 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Hey!

Ik keek vandaag naar mijn buik en zag dat mijn navel alweer veranderd was. In eerste instantie gewoon een "innie" en nu is hij ineens een streep geworden. Ik weet dat hij er ook uit kan ploppen. Maar die streep, kan dat ook??? :D

2. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Ja hoor! Het hangt er ook vanaf of de baby toevallig onder je navel ligt of niet. Ik heb zelf ook een "innie" en hij is sinds een paar weken weg, plat dus. En heel soms steekt hij een klein stukje uit, zeker de laatste week. Bij sommige vrouwen gaat de navel vrij snel "uit" in de zwangerschap en bij anderen nooit... en alles er tussenin en de ene dag wel en de andere dag niet.

3. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    thanks meis! Ik dacht huh? da's gek, hahaha. Moet zeggen dat die kleine ook aardig beweeglijk is vandaag. Omdat ik een wat dikkere buikwand heb en de placenta ook nog voor ligt (niet voor de uitgang hoor) zou ik de kleine pas laat regelmatig gaan voelen.

Heb de kleine dus vanaf een week of 17 heel af en toe gevoeld. Maar vandaag is het feest, haha....

4. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Een innie?????? Wat is dat?

5. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Bij mij hangt de bovenrand van de navel een beetje naar buiten, maar de rest is plat....

6. jongmam

jongmam Bekend lid

17 jul 2009
    817
    177
    43
    Vrouw
    Verzorgende-IG
    #6 jongmam, 25 dec 2009
    Laatst bewerkt: 25 dec 2009
    ooh daarom ik dacht ook al van huh mijn navel plopte gisteren nog uit en nu is ie zo wat raar
    nu weet ik waarom en beeb is ook lekker actief dus

7. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Ik voel mijn navel al trekken maar ben zo bang dat hij naar buiten gaat ploppen....

8. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Bij mij ligt de placenta ook aan de voorzijde. Maar of dat verder uitmaakt met het naar buiten gaan van de navel??

Een innie is trouwens een navelgat (weet niet hoe ik het anders moet omschrijven). Sommige mensen hebben alleen een gat, anderen hebben een bobbel (oftewel "outie").

Leuk trouwens frummeltje, dat jij de baby nu goed kunt voelen! Ik vind en vond dat altijd één van de meest bijzondere dingen. Nu krijg ik regelmatig een ledemaat die langs mijn buikwand schraapt. Is weer een héél ander gevoel:p

9. Shyness

Shyness Bekend lid

17 aug 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Mijn navel is nog niet aan het veranderen van uitzicht maar hij doet soms wel enorm pijn. hij prikt wat en is precies een beetje ontstoken binnen in... kan dit ook van de zwangerschap zijn?

liefs

10. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63

Ja erg leuk! Vooral omdat de echoscopiste mij vertelde dat het zeker pas vanaf de 20ste week voelbaar ging worden. En ik voel het toch wel regelmatiger (zit soms een aantal dagen tussen) en het wordt ook krachtiger. Soms heb ik het idee dat het zich ook omdraait, haha.

En dat met een wat dikkere buikwand en voorliggende placenta, :D

Deel Deze Pagina