Meeroken even slecht als zelf roken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tugce, 26 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
  2. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    NCRV- Babyboom - FAQ's

Nog een linkje over meeroken tijdens de zwangerschap....Denk echt dat het niet uit maakt of je nu 1 keer meerookt of 10 keer, het is nooit goed. Dat weet toch iedereen..... Je moet wel allemaal zelf weten of je dat wil. Ik persoonlijk wil het niet, maar iedereen moet dat lekker zelf weten.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Natuurlijk kun je niemand verbieden te roken als je daar op bezoek bent. Maar netjes vind ik het niet als je weet dat er kinderen bijzijn of een zwangere! Mijn man let daar in ieder geval altijd op, maar hij rookt sowieso nergens binnen. Maar voor een keertje zal het inderdaad niet veel kwaad kunnen hoor.

4. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland

Ik heb deze zin al een aantal keer voorbij zien komen....ik vind dat zo raar....Tuurlijk is 1 keer net zo schadelijk als 10 keer....Alleen bij 10 keer wordt het alleen maar erger. Maar ik geloof niet dat het wel meevalt.

5. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Wij vragen als we ergens naartoe gaat ook aan de deur nog een keer of er dus inderdaad niet gerookt wordt... anders draaien we om. (ook echt al in praktijk gedaan)

Zoals ik eerder al zei, iedereen mag in zijn huis roken, maar dan wel zonder ons.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja, daar schiet de TS niet echt veel mee op he....Natuurlijk is het beter om helemaal niet in de rook te zitten maar dat weet iedereen neem ik aan wel. ;) Het is toch bijna onvermijdelijk, iedereen ademt weleens sigarettenrook in en daar houdt je kindje heus niet meteen iets aan over, die kans is wel heel miniem, naarmate het meer gebeurt wordt de kans zo groter. Zo goed?

7. Seth

Seth Niet meer actief

Wat moeten we dan schrijven..... tegen iemand die al in de rook zit...

"mens, ben je helemaal bezopen, je maakt je kind kapot elke keer dat je wat rook inademt...."....
    Zou denk ik ook een hoop stress geven..... en nee.. ook niet gezond..(zijn zelfs weer onderzoeken dat dit soms nog schadelijker kan zijn voor de baby).....

Tuurlijk is NIET in de rook zitten gezonder..... maarja... vooral dan ook niet te veel babyshoppen, in een druk centrum... want in autogassen zitten weer ook stoffen die in sigarettenrook voorkomen.... en tja... dus ook niet gezond......

Veel dingen zijn niet gezond, maar ook niet altijd te mijden..... dus tja.. je er OOK nog druk om maken.. is dubbel zo slecht.......

Gewoon beetje nadenken over wat je doet, maar moet ook geen onrust/stress gaan veroorzaken......, omdat alles een obsessie wordt.....

8. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Ik zeg niet dat jullie het zo moeten schrijven, maar je hoeft ook niet te zeggen dat het wel mee valt....Want dat is toch gewoon niet zo.

Dat is iemand een beter gevoel geven over iets wat niet goed is. Ik zeg toch niet dat ze niet goed bij d'r hoofd is dat ze daar zit, maar je hoeft het niet goed te praten....

9. Seth

Seth Niet meer actief

Joh... als een keer in de rook zitten echt schadelijk zou zijn.... zouden de meeste mensen geen gezond kind meer baren.... want dan zouden al onze gezonde genen al verpest zijn in de jaren zeventig..... toen stonden LETTERLIJK... de sigaretten als standaard op tafel... bij de chips en pinda's....

Dat ene regeltje bedoelde ik ironisch.....;)

NEE elke dag in de rook zitten is niet gezond.....(en je hoeft het ook niet op te zoeken) maar kom opzeg... een keertje in de rook....
    Dan kun je beter vooral je kind NIET baren...en gewoon veilig in je buik houden..... of in een glazen bubbel zetten.....

Gewoon leven hoor.....en genieten van je zwangerschap, veel belangrijker.... want dan zit je prettiger in je vel... als dat je constant loopt te stressen... mag dit, mag dat??!!
    Dat voelt je kindje ook......

10. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Ik zeg toch verder niks?!

De vraag was alleen of het kwaad kon....en daar heb ik mijn eigen mening over gegeven. Ze vroeg het omdat ze op dat moment daar zat. Dan kun je er nog voor kiezen of je wilt blijven ja of nee.....

Ik zeg toch verder niks over dat je kind misschien wel of niet ooit in de rook oid terecht komt...Daar gaat dit topic niet over.

En ik vind het dan ook een beetje een belachelijke opmerking dat je dan misschien maar helemaal geen kind moet krijgen....Je kent me verder helemaal niet eens.....

11. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik ga me er verder niet mee bemoeien, maar dit is niet gezegd....
    Er staat "Dan kun je beter vooral je kind NIET baren...en gewoon veilig in je buik houden.....". Dat betekent niet dat je geen kind moet krijgen, maar dat je, om het kind ultieme bescherming te bieden, het kind beter niet uit je buik kunt laten komen. Sarcasrme, dus. Heel iets anders, naar mijn idee. :)

12. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Dan is dit nog steeds een stomme opmerking want daar gaat dit topic niet over....Ik heb nooit gezegd dat je kind nooit in aanmerking zal komen met vervuiling enz....Maar als je het nu kan voorkomen waarom zou je dat dan niet doen?

Ik snap heus wel dat het sarcastisch bedoeld is maar ik vind dat een opmerking die nergens opslaat....

Deel Deze Pagina