hoi iedereen, naast mijn full-time baan in de zorg, werk ik ook in de kroeg.. nu heb ik positief getest en denk dat ik mijn werk in de kroeg moet opzeggen, omdat ze daar roken binnen.. mijn vraag is eigenlijk of het schadelijk is voor het ongeboren kind om mee te roken..? anders moet ik mijn 'bijbaantje' zo snel mogelijk opzeggen.. ik hoop dat jullie advies voor mij hebben.. liefs
Hoi, Je leest overal eigenlijk dat meeroken net zo schadelijk is al roken zelf, een keer op een feestje zal vast geen kwaad kunnen , maar dagelijks in een rokerige ruimte zou ik niet willen. Succes met het maken van een beslissing. ( ps: dacht eigenlijk dat je altijd recht zou hebben op een rookvrije werkplek en dat roken op de werkvloer niet meer mag, maar de horeca zal die regels wellicht niet streng overnemen)
Ja meeroken is ook schadelijk. Maar het is tegenwoordig toch verplicht om een rookvrije werkplek te hebben?
Meeroken is even slecht als zelf roken. En je hebt inderdaad recht op een rookvrije werkplek. En in de horeca mag toch niet meer gerookt worden? Ik zou het 'probleem' eerst bij je baas neerleggen vóór je je job zomaar opzegt. Als je er melding/werk van maakt, sta jij in je gelijk (hoewel je verstandhouding met je baas dan ook niet zo goed meer is)
Ik denk dat het zo makkelijk niet ligt. Waar ik woon, wordt overal gewoon gerookt in de kroeg. Knappe meid die dat kan veranderen. Dus ik kom er gewoon niet meer. (ik kwam er toch al eigenlijk niet meer zo vaak dus dat is geen probleem) Daarnaast vraag ik me af: Je kunt het meeroken toch nooit helemaal vermijden? Mijn schoonouders roken, een flink aantal vrienden van ons roken, en je komt soms op plekken waar gerookt wordt. Nu hebben wij wel gezegd dat er bij ons in huis niet meer gerookt mag worden. Maar bij andere mensen thuis of op een andere plek kun je het natuurlijk niet verbieden. Dus probeer ik er zoveel mogelijk rekening mee te houden. Maar moet je dan altijd maar thuis blijven zitten? Dat kan toch niet! Ts: Succes met je beslissing. Als ik zou werken in een kroeg hier bij ons, zou ik mijn baantje opzeggen. (Er tegenin gaan heeft hier geen zin nl.)
Ik ben net gestopt met roken...! Nou en ik vind het heerlijk als de mensen om me heen roken, haha want het ruikt zo lekker! Als onze dochter wakker en beneden is wordt er hier ook niet gerookt, in de avond wel maar zeker niet als ze in de buurt is!!! Brunette ik zal dat baantje opgeven want een beetje rook af en toe kan echt geen kwaad maar zoveel wel! Succes met je beslissing!
hoi iedereen!! bedankt voor de reacties.. ik heb vandaag mijn baantje opgezegd! * snik * omdat ze daar toch weer roken binnen.. ik ga er nog 2x werken, morgen en volgende week.. daarna niet meer (heb de dagen ook niet meer ingepland) ik vind het erg jammer, maar weet wel dat dit de juiste beslissing is.. ik zal het mij niet vergeven als er wel wat met ons kleintje gebeurt.. succes met de zwangerschapjes en met klussen!! liefs..
hoi dames.. toch nog even een vraagje: weten jullie vanaf welke week het kindje de voedingswaarden en afvalstoffen krijgt van mij? ik las dat de placenta aansloot in ong. week6 en pas vanaf week12 zijn gehele functie heeft.. maar, kunnen de rookstoffen vanaf week6 al binnenkomen?? hoe is trouwens de telling? zit ik in week 5 of is dit mijn 6e week in ontwikkeling?.. ik heb trouwens de laatste 2 diensten ook maar opgezegd.. ik voel me er niet goed bij om vrijwillig in de rook te staan.. maar miss. kan het nog geen kwaad? liefs..
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Weet eigenlijk niet of dat het kindje nu al met je meerookt.. Maar ik zat in dezelfde situatie als jij. Ik werkte ook in de kroeg (gewoon voor de lol, soort van bijbaantje) En bij ons rookt ook iedereen nog gewoon in de kroeg. Ik ben daar per direct gestopt met werken, omdat ik me er niet goed bij voelde. Ik was zelf al gestopt met roken, nadat ik mijn laatste pil innam, zodat ik rookvrij was zodra ik zwanger mocht raken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook niet meer aan zo moeten denken dat ik nu nog 's nachts zou moeten werken, ben in het weekend altijd volledig uitgeblust haha.
Mijn verloskundige zei '' bij elke 4 sigaretten die anderen bij jou roken , rook jij er 1 hele van'' Dus dan is het indd wel schadelijk ..
Ja dat kan kwaad als je er elke dag mee in aanraking komt. Off topic, wat grappig dat we dezelfde datum zijn uitgerekend!!! Mooie datum 13 september 2010!
ja haha.. ook toevallig!! ja ik voelde me er eigenlijk ook niet meer goed bij, dus voor de andere diensten heeft mijn baas vervanging gezocht.. ik wil niet riskeren dat er iets fout gaat door mijn schuld.. ik vind het erg jammer, maar had er een keer rekening mee gehouden.. alle sigaretterook die ik kan vermijden doe ik.. maar dat gaat natuurlijk niet altijd.. verjaardagen ofzo.. ik kan niet zeggen dat ze niet in hun eigen huis mogen roken 8) liefs
Wat goed dat je met je baantje bent gestopt! Een heel verantwoordelijke moeder en daar kunnen mensen nog een voorbeeld aan nemen. Maar maak je niet te druk. Meeroken is inderdaad schadelijk maar de kans dat je kindje iets oploopt van die enkele keer dat je in de rook zit, is echt heel klein. Natuurlijk probeer je het te vermijden maar het zal niet altijd lukken. Rookstoffen komen binnen via het bloed van de moeder maar dat is echt heel beperkt als het indirecte rook is. Geen zorgen om maken, jij hebt een goed besluit genomen! Knap hoor. En heel erg gefeliciteerd!