suiker

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door frummeltje31, 14 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Moet even mijn verhaal kwijt hoor. Al vrij voeg had ik een klein beetje verhoogde suiker. Ik heb toen een dagcurve laten maken en heb toen een dieet voorgeschreven gekregen. Daar hou ik mij goed aan.

Vandaag moest ik weer voor een dagcurve, voor checkup. Nuchter was hij goed, maar na mijn ontbijt was hij 11.4, te hoog dus. Ik schrok er heel erg van, ik bedoel je houdt er wel rekening mee natuurlijk, maar dit kwam toch onverwacht.

Vanmiddag moet ik nog een keer prikken en morgen voor de uitslag naar de gyn. Nu weet ik zelf ook wel, dat ik waarschijnlijk moet gaan spuiten. En daar zie ik als een berg tegen op. Ik hou er niet van om mezelf te prikken. In het ziekenhuis mogen ze alles met me doen, dan draai ik gewoon mijn hoofd weg, maar zelf prikken, brrr...

Maar ik zat me net af te vragen, vanochtend heb ik conform mijn dieet 2 bruine boterhammen gegeten, met boter en kaas en jam. En een glas melk. Maar kan het zijn dat ik door de jam ineens zo omhoog schiet? Want vanochtend was hij nog helemaal niet zo hoog toen ik nuchter was, en was hij zelfs bijna goed.

Ik baal er wel van, maar ja, het is niet het einde van de wereld en het zal heus wel allemaal goed komen. Maar moest het gewoon ff kwijt...

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Heb je gewone jam of light. Gewone jam heeft in sommige merken idd veel suiker dus daar kan je suiker van omhoog schieten.
    Je zou kunnen vragen of je nog een keer een curve mag prikken en dan laat je de jam achterwege. Of je pakt de light variant.

Als je tips nodig hebt mag je me altijd pben.

Spuiten is maar een mininaaldje. Gangbaar is 6mm in buik of been (afwisselend) dus daar moet je je geen grote gevallen bij voorstellen.

Hoop dat je t onder controle kunt houden met eten!

3. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    ik heb je een pbtje gestuurd, dank je wel!!!

4. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je vanmiddag nu 2 boterhammen eet zonder zoet beleg, kun je snel genoeg zien hoe hoog je suikers dan zijn.
    Als ie dan niet hoog is, vermeld bij je suiker van na het ontbijt dat je jam gehad hebt.

Jam kan namelijk heel veel suiker inzitten.

5. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    dat zal ik ook zeker doen. Bedankt voor de tip in ieder geval. Begin nu steeds meer te vermoeden dat het de jam is geweest waar ik op gereageerd heb.

Hopelijk is mijn suiker vanmiddag lager en wellicht mag ik nog een nieuwe dagcurve laten maken volgende week. Gelukkig mag ik morgen al naar de gyn, dus zal het ook met hem bespreken.

Voel me alweer een stuk rustiger nu, was gewoon ff schrikken. En mijn kleine meid voelde mijn spanning blijkbaar ook, want nu is ze weer duidelijk aanwezig, :D

6. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    sowieso als je curve prikt kan t behoorlijk schommelen, dat ligt niet alleen aan t eten. Ook hoeveelheid drinken en wat je drinkt. En de beweging.
    Heeft heel veel factoren

je hebt pb terug!

7. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    aan drinken ligt het niet bij mij, en ik sport ook nog steeds. Dus beweging genoeg. Loop ook iedere dag 20 min naar mijn werk heen en 20 min terug.

Heb je pb gezien! Kwam er erachter dat ik dus gisterenavond per ongeluk (zonder er erg in te hebben) chocolademousse gegeten heb en dan ook vanochtend nog jam, tja dan wil het wel he....

Ben blij als ik morgen mijn gyn spreek!

8. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Nou vanmiddag weer geweest en misschien toch een lichtpuntje! Nu was mijn suiker 7.3 en dat is mooi voor in de middag!

Het is dus inderdaad waarschijnlijk de jam geweest. Hopelijk ziet mijn gyn het ook zo en kan ik gewoon met dit dieet volstaan (en beter opletten in dit geval haha), dat zou mooi zijn!

9. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Super!! Ik denk dat idd de jam niet al te goed is geweest.
    Ik moest ook prikken en ben afgelopen vrijdag niet geprikt omdat ik chocolade pasta gegeten had. Maandag ochtend alleen kaas en toen ben ik wel geprikt. Bij mij was het helemaal goed trouwens, gelukkig.
    Hoop dat het voor jou ook mee valt.

10. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Hmmm vandaag ook geprikt (curve) maar heb voordat ik de 2e keer moest prikken pannenkoeken met JAM gegeten :$
    Nu ben ik toch ook wel een beetje benauwd en nieuwsgierig of het daardoor bij mij ook zo om hoog zal schieten (hoop het niet)
    Afwachten dan maar.....

Jij ook veel sterkte!
    Prikken lijkt ook mij niks idd.

Mirre

11. Que

Que Niet meer actief

Hey,

Wat verveelend zeg dat je daar nu al last van hebt. Weet eigenlijk niet of het vroeg is maar in mijn ogen wel.

Ja jam zit idd veel suiker in. Misschien kan je het in de supermarkt verglijken met ligth jam. Misschien dat die veel minder bevat.

Succes in ieder geval met het eten in de gaten houden.

12. brunette85

brunette85 Bekend lid

29 dec 2009
    944
    0
    0
    gelderland west
    hey!!

ja vervelend allemaal..

je kan ook een afspraak met een dietiste maken of een diabetesverpleegkundige.. (ZH poli)
    die kunnen je tips geven over hoe en wat..

groetjes..

13. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    ik loop al bij de dietiste en heb ook een dieet gekregen voor mijn suiker. Maar ben erg blij dat ik vanmiddag zo goed prikte! Misschien kan ik het toch met alleen dit dieet redden.

@mirre, de ene reageert zwaarder op iets als een ander. Maar jam is veel suiker, dus misschien dat je daar op moet letten. Veel succes!!!

Heb nu 3 gaatjes in mijn vinger, :D

Deel Deze Pagina