Rommelen?? weeën??

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Klevkin, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Begeleider van zelfstandig wonende l.v.b.ers (24 u
    Friesland
    #1 Klevkin, 5 feb 2011
    Laatst bewerkt: 5 feb 2011
    Hallo,

Met week 33 heb ik een nachtje in het ziekenhuis gelegen met buikgriep. Vanaf dat moment (daarvoor ook al wel sporadisch) rommelt het met grote regelmaat in mijn buik. Om precies te zijn, mijn onderbuik en schaambeen, ook trekt het door naar mijn liezen. Heel zelden deed dan ook mijn onderrug mee.
    Volgens de gyn geen harde buiken, want dat "hoort" door je hele buik te gaan.
    Ik heb ook aan de CTG gelegen, maar daar werd niks geregistreerd, nu hecht ik daar zelf niet echt waarde aan, want bij mijn dochter werd ook niks geregistreerd omdat ik alleen maar rugweeën had.

Het vervelende is dat de gyn geen uitsluitsel wil geven over wat het is. Wel weet ik dat met week 33 mijn baarmoedermond al week was en open stond (nog geen ontsluiting vertelden ze me).

Omdat ik de griep had van de week moest ik ter voorkoming van longontsteking van mijn huisarts mijn ventolin goed blijven gebruiken, maar dit werkt weeën remmend. Heb het braaf gebruikt en idd is 2 dagen lang het rommelen weg geweest. Nu is het sinds gistermiddag terug, in mijn onderrug dit keer. Het is niet heftig, en na vier uren zakte het af. Op dit moment is het weer terug.

Ik heb zelf het idee dat ik weeën heb, maar dat om de een of andere reden het gewoon niet door wil zetten. Ik weet zelf niet goed wat nou eigenlijk mijn vraag is, maar ik twijfel heel erg. Mijn onderrug heeft een constante zeurende pijn wat om de zoveel tijd heftig wordt, maar niet zo dat ik enorm veel pijn heb zoals bij mijn dochter.....maar toen zat ik ook al op 8 cm toen ze erachter kwamen dat ik al bijna ging bevallen.

En het zakt ook op een gegeven moment weer weg. Maar ook door omstandigheden heb ik er genoeg van en wil ik graag dat het doorzet....zou het kunnen dat mijn lichaam idd al bezig is met echte weeën dat ik al ontsluiting aan het opbouwen ben?? 2 weken terug wilde de verloskundige niet toucheren omdat dit de bevalling op gang kon brengen en ze dit niet wilde, ik wil het dinsdag op controle weer vragen, zouden jullie in zo'n situatie toucheren?? De vorige keer was ik 36 weken, dus technisch gezien nog te vroeg, maar nu 38 weken. Om heel eerlijk te zijn hoop ik dinsdag niet te halen.
    Maar ik zie het ook niet zitten om "plotseling" al veel verder te zijn met bevallen dan we doorhebben, ik wil erg graag in het ziekenhuis bevallen, sta daar ook onder controle en zou niet weten hoe het moet als het in eens thuis zou moeten.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Klevkin,

bij een tweede kindje kun je al heen vroeg beginnen met rommelen zonder dat je gaat bevallen. Dat is vaka heel vermoeiend en teleurstellend, want vaak laat de echte bevalling nog een tijdje op zich wachten. Wij adviseren dan ook om jezelf niet te snel aan het bevallen te praten. Maar ik snap dat je er onzeker van wordt. Het zou bij jou ook kunnen dat het kindje indaalt en er misschien soms ook weer uitwipt, waardoor je onregelmatig maar wel frequent die pijnen hebt. Dat is allemaal niet raar of erg, maar wel vervelend. Je zou inderdaad nog eens kunnen vragen of de vk wil voelen. Dat is nu vpor jou dan gewoon voor de zekerheid zodat je weet waar je aan toe bent. Lijkt mij geen probleem.

groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina