Onze dochter wordt bijna 4 en nou krijgt ze oa een nieuwe tas voor school, broodbakje en een nieuw dekbedovertrek. Ik vind het het leukst als ze die zelf mag kiezen. Maar dat is nog een hele opdracht. Ik laat wat zien, jaaaa die wil ik! Laat ik iets anders zien, jaaa die wil ik en dat is zo ongeveer bij alles wat roze is, frozen, paarden, minniemouse, peppabog, prinsessen, etc etc. Het enige wat vast staat is dat het roze moet zijn. Wie heeft een goede tip? Ze verandert per 5 min...
In de winkel even alleen kijken, dan naar huis en alles laten zakken. Kijken wat ze dan noemt als favoriet, (even bij jezelf checken of je dat herkent), kijken of ze dat ook echt nog een tijd leuk gaat vinden, (peppa is misschien niet zo heel lang leuk meer) en dan kopen zonder haar erbij.
Zelf twee opties kiezen, haar daartussen laten kiezen. Vervolgens nog even verder in de Winkel lopen en over iets anders praten. Dan nog een keertje vragen welke van de twee. Dan kopen. Zo hebben wij het gedaan.
Opties beperken. Heel normaal dat een kind van 4 niet uit 20 dingen kan kiezen Hier op school ook, kan ze op het planbord uit 20 activiteiten kiezen; dat is gewoon te moeilijk. Dus dan wijst juf er 3 aan waaruit ze kan kiezen en lukt het wel.
Wij zijn binnen die 5 minuten bij de kassa! Dl kiest iets uit, dan gaan we daarmee meteen naar de kassa. Heel soms wil ze toch liever een andere, dan gaan we die halen en dat is 'm dan hoor. Dan zeg ik dat we niet nog een keer teruggaan en dat ze het zeker moet weten nu.
Ik liet haar op die leeftijd vanuit een boek of vanaf de computer kiezen, daar mag ze dan zolang over doen als ze wil en als ze de keuze gemaakt had haalde ik dat in de winkel zonder haar.
Bedankt voor de tips! Denk dat we inderdaad even in de winkel gaan kijken, is toch weer anders dan op google. En dan even kijken welke twee of drie er als favoriet uitkomen en dan daaruit laten kiezen. Kopen doe ik sowieso zonder haar, waarschijnlijk bestel ik via internet en ze krijgt het ook pas echt met haar verjaardag.
Of gewoon lekker late snuffelen.. En dan zelf kiezen Ze is er heus blij mee als ze 1 tas mag uitpakken (Willekeurige welke ze het mooist vond.. Die in het kadopapier is het allermooiste )