Altijd na 45 minuten wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bibiche, 7 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Mijn dochter slaapt overdag echt weinig. Nou weet ik dat ze na 45 minuten in een andere slaapfase komen maar het is al 1 maand zo dat ze zo weinig slaapt.

Gisteren bijv. 7 uur wakker, ze viel pas om 11 uur in slaap. Na 45 minuten weer wakker.
    Rond 14.30 viel ze weer in slaap voor 45 minuten.
    Rond 17 uur doodmoe maar wat ik ook doe dan wilt ze echt nooit slapen.

Ik vind het wel heel erg weinig vooral omdat ze moe blijft.

Ik hanteer altijd rust en regelmaat al maanden en dat is altijd goed gegaan. Maar ik kan de speen geven, wiegen, laten huilen ze valt gewoon niet meer in slaap na 45 minuten.

's nachts slaapt ze van 19 t/m 6-7 uur.

2. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Heb helaas geen advies voor je, Tijn is nog niet zo oud. Zou het misschien een sprongetje kunnen zijn?

3. novanne

novanne Niet meer actief

Hoi,

Heel herkenbaar. Sara wordt overdag ook echt altijd na 45-60 minuten weer wakker, maar valt toch bijna altijd wel weer in slaap. Soms jengelt ze maar 1 minuutje en soms duurt het 20 minuten. Ik ga dan 1 a 2 keer naar haar toe en geef haar een aai over haar bol, stop haar in en ga weer weg en ik maak niet teveel oogcontact!. Ik haal haar nooit uit bedje want dan wil ze ook echt niet meer slapen terwijl ze wel nog heel moe is.
    Als ze echt niet meer slaapt, ga ik meestal wandelen hoewel het weer er daar ook niet meer voor is.
    Wat wel heeft geholpen (of het is toeval) is een slaapzakje. Die deed ik eerst alleen 's nachts aan maar nu ook overdag en sindsdien slaapt ze wel beter (eerst werd ze wel 4-5 keer per uur wakker). Alsof het toch ook een stukje geborgenheid was die ze miste.

Eerlijk gezegd weet ik ook niet wat je nog meer zou kunnen doen. Slaapt ze 's nachts wel aan een stuk door? Sara wordt nl 's nachts ook 1-3 keer wakker.

4. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik haal haar pas uit bed als ze echt keihard huilt, soms jengelt ze wel. Ik ga pas na 10 minuten naar boven (ze huilt dan niet). Ik geef haar speen en maak ook geen oogkontakt maar ze blijft gewoon wakker. Gisteren 1 uur laten liggen en toen ging ze wel huilen.

Ik ga eens proberen slaapzak overdag.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    @bibiche: hier hetzelfde. Het is bij ons idd wel al verbeterd sinds we een slaapzak gebruiken, maar vaak zijn het nog maar slaapjes van 3 kwartier. En als hij nu niet moe zou zijn dan haalde ik hem er gewoon uit, maar hij is dan nog wel steeds moe. Lastig he! Succes ermee.

6. maaike4

maaike4 Actief lid

14 sep 2007
    141
    0
    0
    Hoi,
    Hier is dat ook vaak het geval niet altijd. Vaak ga ik na het flesje van 11.00 uur met haar naar de winkel etc en in de wandelwagen slaapt ze gewoon heel goed. De laatste tijd slaapt ze tussen 5-7 uur 's avonds ook goed, dan huilt ze wel op, maar valt ze toch weer in slaap. Maar 's ochtends is het echt precies 45 minuten. En 's middags als ik niet ga wandelen, dan kun je de klok er ook op gelijk zetten.
    Ga het ook maar eens proberen met het slaapzakje.

's nachts slaapt ze eigenlijk goed. Soms wordt ze vroeg in de ochtend wel eens wakker, maar speentje erin en ze slaapt weer verder.
    Groetjes Maaike

7. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    ik ben er sinds een paar dagen achetr gekomen dat het beste is ze gewoon te laten liggen...Babies LIJKEN dan wakker maar gaan dan juist over in de diepe slaap...Maar vervolgens sta je wel met je neus boven het bedje om je kindje te suujen..Vervolg is kind wordt echt wakker en schreeuwt dan moord in brand...

Zo ging het bij mij en MArit namelijk..Todat ik haar liet liggen, niet eens na haar kamertje ben gegaan en haar zelf heb laten aanklooien en warempel madam viel in slaap!
    WEllicht eens proberen?

8. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik laat haar ook liggen, gisteren wel 1 uur maar na 1 uur was echt blerren dus ik neem aan dat ze anders wel weer in slaap was gevallen. Ik ga pas naar haar toe als ze huilt dan speentje erin en aaien soms is dat na 10 min en andere keer pas na 30 min. Maar ik haal haar ook nooit zo snel eruit.

9. maaike4

maaike4 Actief lid

14 sep 2007
    141
    0
    0
    Ik probeer haar ook altijd te laten liggen en meestal ga ik er ook niet naar toe. Ik heb ook het idee dat als de ogen zelfs wat open zijn, dat ze toch half slapen. Pas als ze echt huilt, geef ik haar haar speentje. En soms laat ik haar ook wat huilen en valt ze toch weer in slaap.
    Ik merk ook dat als ze me gezien heeft, dan wil ze er juist helemaal uit. Maar vind het soms zo zielig als ze huilt...

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Ik probeer het ook altijd. De ene keer werkt het wel en de andere keer zet hij het echt op een krijsen. Gewoon totaal onvoorspelbaar.

11. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ok ik leg haar net in bed, ze slaapt weer. Ik heb slaapzak aangedaan zonder mouwen. Ik ga pas na haar toe als echt huilt. Maar ja dat deed ik altijd al maar ze blijft wakker haha.

12. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    het ene kind is natuurlijk wakkerder dan de andere..Marit is overdag ook gewoon erg wakker,...Ze is dan gewoon niet moe...Vervolgens is ze dan van 17.00 tot half 8 de volgende dag compleet vertrokkken...Liever zo dan snachts spoken natuurlijk :D

13. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    ik vind het ook niet erg als ze wakker is maar wel dat ik zie dat ze moe is. Dus vaak jengelen enz nou ze slaapt al 35 min. ben benieuwd over 10 min haha

Edit: ik hoor haar alweer wakker worden :( kijk het ff aan weer. Precies 45 min geslapen ahah heeft ze een klokje of zo haha

14. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Moeilijk zeg ik hoor haar huilen maar ook continu gapen tegelijk. Als ik haar nu weer eruithaal is ze niet te genieten.

Ik ben al langsgeweest en even rustig gekregen maar ze blijft nu huilen :cry:

15. Jeej

Jeej Lid

4 nov 2007
    84
    0
    0
    Dat ging hier net zo rond de 6 maanden. Nu is mijn dochter bijna 10 maanden en gaat het stukken beter. Ze slaapt soms overdag wel 2-3 uur achter elkaar. Maar dan slaapt ze vaak wel maar 1 keertje. Dus bijv van 11-2 en dan pas weer om 7 uur naar bed. Als ik haar 2 keer laat slapen krijgen we haar 's avonds om 7 uur niet in bed, dan krijst ze tot 10 uur de hele boel bij mekaar omdat ze niet moe genoeg is.

16. Cindy1975

Cindy1975 Bekend lid

8 okt 2006
    551
    0
    0
    Jep, same here. Ook Dewi kan al vroeg klokkijken.......precies na 45 minuten is ze wakker. De ene keer goed gehumeurd en de andere keer absoluut niet.....Net ook weer, gelukkig heb ik haar weer in slaap kunnen wiegen (ze lag in de kinderwagenbak in de huiskamer). Ze slaapt nu dus weer. Meestal als ze dit punt voorbij is, slaapt ze ook wel 2 uur bij elkaar.....en terwijl ik dit typ zie ik haar knuffelkonijn bewegen, dus volgens mij is ze wakker.....succes! Ik blijf meelezen, mss staat dé goudentip er nog wel tussen.

Groetjes Cindy

17. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ppff inmiddels al bijna 1 uur wakker in bed en gewoon niet verder slapen he maar wel continu gapen. Zelfs zo erg gapen dat ze niet eens kan huilen dan.

Ik weet het ook echt niet meer pff vermoeiend hoor, vroeger sliep ze goed :(

18. Cindy1975

Cindy1975 Bekend lid

8 okt 2006
    551
    0
    0
    Persoonlijk zou ik haar er nu dan gewoon uithalen, spelen en als ze weer in de oogjes gaat wrijven etc. haar dan opnieuw wegleggen.

Groetjes Cindy

19. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    ja ik heb haar ook uitgehaald want ik kan haar gewoon niet laten huilen. Jengelen kan ik wel goed tegen maar als ze echt gaat huilen dan haal ik haar eruit. Nou ja morgen weer een dag want mevrouw gaat nu niet eens meer slapen dat weet ik, ze heeft bijna nooit in de late middag een dutje gedaan.

20. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Die 45 minuten is typisch voor baby's. Dat is een gewoon slaapritme
    Hier zijn het ook altijd slaapjes van 45 of 90 minuten. En als hij 's avonds dieper slaapt hoor ik ook om de 45 minuten wat gemurmel, maar daarna is het weer stil.

Als C niet meer wil slapen overdag, dan haal ik hem soms even uit bed om te spelen, zodra hij weer gaapt dan gaat hij weer terug naar bed. Soms is het dan wel even huilen, maar uiteindelijk slaapt hij nog eens 45 minuten. Terwijl als ik hem laat liggen hij na een half uur en een hoop gehuil quasi voor zich uit loopt te staren, maar echt niet in slaap valt. En dat gehuil en staren vind ik ook niet echt gezellig..

Deel Deze Pagina