Hier 2 talen, Duits en nederlands....Nu werken we allebei voor een internationaal bedrijf dus er is ook veel engels. Denk dus dat dat ook wel mee gat in de opvoeding! Denk trouwens dat het duits op den duur gaat overheersen maar hoop dat er van het nederlands ook wel iets blijft hangen
Grappig, te vergelijken met het Nederlandse spreekwoord: 'Wiens brood men eet, diens woord men spreekt'.
Ben zelf tweetalig opgevoed (Duits en Nederlands)en heb er alleen maar profijt van gehad. Het is de bedoeling dat de kleine straks ook tweetalig opgevoed gaat worden (Duits en Nederlands) en als extraatje Limburgs natuurlijk...
Mijn zus (ned) en haar man (frans) wonen in frankrijk en hun 2 kindjes zijn ook 2-talig opgevoed. Mijn zus spreekt nederlands tegen ze en haar man frans. Maar omdat mijn zus ook vloeiend frans spreekt moet ze er vaak goed op letten dat als de kindjes iets in het frans aan haar vragen dat ze dan niet antwoord maar zegt dat ze het in het ned . moeten vragen. Wel grappig als ze dan zegt, nee je moet nederlands spreken ik versta het niet, dan zegt de jongste (3) jawel jij verstaat dat wel... Daarnaast krijgen ze vanaf 4 jr er ook engels bij op school en ze hebben een spaanse oppas gehad dus dat komt wel goed met hun Oja ze gingen wel allebei wat later praten en gooiden in het begin 2 talen in 1 zin maar nu gaat het perfect (en wel zo handig voor ons als we weer eens in NL zijn )
Mijn vriend spreekt Frans met Bastian en ik Nederlands. Onderling spreken we Frans. Kan me niet voorstellen dat dat problemen gaat opleveren. Ik heb zelf als kind verschillende talen geleerd en wist heel goed met wie ik in welke taal moest spreken. Kinderen zijn slim. Achterstand in taalontwikkeling heeft vaak andere oorzaken.
hallo, ik zit hier ook heel vaak over naar te denken of het wel goed komt. hier ook tweetalig. duits en nederlands, wij zijn allebei duits en ongeveer 5jaar in nederland we spreken wel goed nederlands maar toch nog met kleine fouten. ik wil onze kleine de nederlandse taal niet fout gaan leren.... dus ik hoop, ze gaat het goed leren door de dagverblijf, vrienden en zo . ik wil zo graag dat ze nederlands en duits perfect kan spreken. of wat vinden jullie, moet een van ons twee, thuis wel nederland spreken? moet zeggen zodra wij visite krijgen of ik ga de deur uit spreek ik automatisch nederlands tegen haar, maar is dat voldoende? groetjes doreen
Ik denk wel dat dat voldoende is! Ik heb een kindje bij mij op de creche waarvan de ouders allebei pools zijn en ook alleen pools spreken. Het kindje woont nu een half jaar in nederland en leert nederlands bij ons op de creche en dat gaat super goed!
ik ben getrouwd met een antiliaan en ik ben zelf marokkaans. Onze dochter is ng twee maanden en we hebben besproken dat we haar dus marokkaans gaan leren en papjaments en natuurlijk ook nederlands, en als ze wat ouder is ook het klassiek arabische taal, zodat ze de koran kan lezen in zijn orginele taal
Hoi Ik had een vraagje. Ik wil morgen graag een t-shirt laten drukken met de tekst papa's prinsesje. Nou wil ik het graag in het turks vertaald hebben wie kan mij helpen? Alvast bedankt! Groetjes Jessica
Volgens de online vertaalsite is het Baba küçük prenses maar er zijn hier vast mensen die beter Turks kunnen dan ik!
Ik spreek Nederlands tegen Sem en mijn man Spaans. Sem is nog maar 6 weken oud, dus hoe het straks gaat als hij gaat praten, kan ik nog niets over zeggen. Ik weet wel dat je heel consequent moet zijn. Voor mij betekent dat dus echt dat ik erop moet letten om Nederlands tegen hem te praten en geen Spaans!
We wilden ons zoontje een Nederlands_Spaanse naam geven, maar uiteindelijk konden we niets vinden dat goed bij Sem paste en we vonden Joao heel leuk. Ach, we zeggen hier (in Peru) het is een 'nombre latino', niet Spaans, maar wel leuk