Meerwaarde GGD?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Nieuwjasje, 15 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nieuwjasje

12 feb 2022
    13
    7
    3
    Zie ik ook niet meer zitten, ook geen booster gehad. QR is geldig tot half april. Herstelbewijs is een half jaar, zitten we in september. Ik verwacht eigenlijk niet dat komende zomer regels aangescherpt worden. Is dit volgende winter wel het geval, wat betreft QR, heb ik er toch niks meer aan als ik naar de GGD ga nu. Ben er wel uit dus, ik sla over. ;)

Milou94 vindt dit leuk.
  2. Milou94

Milou94 Fanatiek lid

2 sep 2021
    1.310
    1.113
    113
    Vrouw
    Eens!

Nieuwjasje vindt dit leuk.
  3. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Is ook weer zo. Hier ook geen booster gehad. Hopelijk hoeven we ons hier serieus in het najaar niet meer druk om te maken.

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.231
    16.599
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Die is natuurlijk ook maar een half jaar geldig dat herstelbewijs. Is het straks winter heb je er alsnog niks aan.

5. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Nee dat is ook zo, nouja kleine moeite even langs de GGD. Bij de kinderen alleen een zelftest gedaan, die laten we niet bij de GGD testen.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  6. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Ik had vandaag een positieve zelftest. Ik werk in de zorg, dus laat hem met pcr bevestigen, maar heb de verkouden kinderen met negatieve zelftest meegenomen. Reden? We gaan over een paar weken naar Kreta en als ze een herstelbewijs hebben hoeven ze niet dagelijks een sneltest te doen. Dan wilden ze zelf ook graag nu testen. Ik hoop eigenlijk dat ze positief zijn. Ander moeten ze alsnog hun 2e vaccinatie halen (om andere reden dan de vakantie, die reden mocht ook getest vandaag en bij positief 2 weken in isolatie en infuus met immuunglobulinen of nationale krijgen).

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  7. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.509
    8.437
    113
    Hier ook de kinderen bij de GGD laten testen, mochten we nog wel naar t buitenland willen dit zomer, is het wellicht nog handig.
    En als we oudste wel willen laten vaccineren, dan staat ook zwart op wit wanneer ze t gehad heeft. Tot nu toe nog niet laten doen, wouden in elk geval vaccin afwachten dat ook op omikron is gericht.

8. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij gingen wel naar GGD. Bleven negatief testen op zelftesten en met 2 positieve kids in huis en zelf lichte klachten leek het bijna onmogelijk dat we negatief waren. Inderdaad bij PCR test ik en man alsnog positief. Bij mijn ouders en een collega hetzelfde gebeurd. Ik vertrouw die zelftesten niet meer.

9. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.281
    1.443
    113
    Ik had woensdag een positieve test. Ik ga in september op vakantie en vind het wel handig om dat herstelbewijs te hebben. Ik heb gewoon mijn vaccinaties en booster maar je weet maar nooit of je tegen die tijd een nieuwe nodig hebt en die nog niet kan krijgen op tijd. Ik wil me pas as woensdag laten testen omdat mijn herstelbewijs dan mijn hele vakantie geldig is. Enige risico is dat ik dan niet meer.positief test maar dat lijkt me wel sterk na 1 week :eek:.

10. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Wij waren in de voorjaarsvakantie de pineut. Van 4 gezinsleden duidelijke positieve thuistesten. Die zijn niet bij de ggd geweest. De andere wel omdat de thuistesten negatief bleven en toch klachten. Bij de ggd positief.
    Als de thuistest positief was geweest dan ook geen ggd.

Deel Deze Pagina