Nog maar een polletje want we zijn er nog niet uit... Inmiddels zijn Tijn en Sem afgevallen. Die laatste is hier om de hoek één geboren Wat vinden jullie het leukst voor het broertje van J.urre? Als je voor Sten(n) kiest,dan met één n of dubbel n? En lijkt Stenn niet te veel op Sem (ze komen bij elkaar in de klas, nl)
In de buurt wonen zou mij er niet van weerhouden om de naam niet te gebruiken. Maar goed ik ben bevooroordeeld. Onze zoon heet Tijn en vind het een prachtige naam! We hebben er altijd super leuke reacties op gehad en ondanks dat je de naam nu wat meer hoort ken ik echt niet meer jongens met deze naam.
Sten ! ik hou niet van Mees, doet me denken aan een vogel en vind het te nederlands , en dat is niet zo mijn smaak
Dat heb ik nou net andersom. Denken jullie bij Sten aan een Nederlandse naam? Of meer op z'n engels: Stan (uitgesproken als Sten) Denk dat het misschien meer Nl wordt door de dubbel n, maar ben bang dat ie dan later overal waar ie zich voorstelt (of in elk geval op de plekken waar zn naam opgeschreven wordt) moet zeggen: "Sten...met dubbel n". Lijkt me ook vervelend....
Ik vind niks aan de naam Mees, dus ik kies voor Sten. Maar dan wel met één n, want ik zie het nut niet zo in van al die dubbele n-en op het einde van een naam. Tenzij het een authentieke (dus niet zelf gefabriceerde) Engelse naam is met dubbel n, en dat lijkt me bij Sten(n) niet het geval.
Stenn en ik zou me niet druk maken wat er in de buurt al voorkomt, behalve als het close vrienden zijn. Mensen kunnen trouwens ook weer verhuizen dus je weet niet wie er over vier jaar bij m in de klas zitten.
En ik zou me ook vooral niet druk maken om de namen in de buurt. Mijn oudste twee zitten nu op school en ik verwacht weer een jongen. Als ik met al die namen rekening moet gaan houden....
Sten, met maar 1 n. Als er 2nn in staan dan lezen mensen misschien sneller steen, omdat dat dezelfde hoeveelheid letters zijn. Mees vind ik persoonlijk niet leuk, maar ik hou meer van namen die je af kan korten tot een leuk koosnaampje ofzo. Sem vind ik dan wel weer leuker dan mees of sten, en tenzij je in een dorp woont met 100 inwoners, zou het mij niet storen dat er al iemand in de straat zo heet.