aangezien ons kindje heel snel geboren gaat worden moeten we de knoop doorhakken lucas of lukas we kunnen niet kiezen wat vinden jullie mooier en waarom
Met de c,zo hoort het.. Vind het persoonlijk minder dat nu veel ouders wat meer voorkomende namen anders willen maken door de schrijfwijze te veranderen.. De uitspraak is hetzelfde dus Tsja waarom?? Doe wat je wilt meis, maar dit is mijn gedachten..
Ben het er niet mee eens! Ik denk dat Lukas, met een k dus, steeds populairder wordt, omdat de meeste mensen vinden: schrijven hoe je het zegt.. Neem als voorbeeld de naam Mark/ Marc...mannen geboren in de jaren 60 en 70 heetten Marc, werd echt altijd zo geschreven, mannen van mijn leeftijd, onze leeftijd zeg maar, jaren 80 en 90...altijd Mark (9 van de 10) Ik durf te wedden dat die trend met Lucas-Lukas ook zo gaat! Lukas is gewoon veel meer hip en van deze tijd! En de toekomst..
Ik dacht ook direct aan het volgende: - Lucas, zo is de bekendste schrijfwijze van deze naam, denk ik. - Lukas vind ik krachtiger staan! Ik stem daarom op Lukas!
Hmm, moeilijk kiezen, ik vind het allebei mooi. Maar ik ga uiteindelijk toch voor Lucas omdat ik de naam zo "in mijn hoofd zie" als ik 'm hoor.
Ik vind Lucas mooier en bovendien hoef je het er nooit bij te zeggen dat je het zo schrijft omdat iedereen dat automatisch al zo doet, dat heeft ook zo z'n voordelen. Prachtige naam trouwens!!!
Lucas! Super mooie naam. Die had ik ook in gedachten als ik nog een zoontje mag krijgen in de toekomst!