Hier zwanger van ons 1ste kindje en wij gaan vernoemen naar de opa's... Maar word dat tegenwoordig nog wel gedaan. Het is bij ons een oud-hollandse naam wat wij onze zoon als 2e naam gaan geven. Zijn jullie van het vernoemen of absoluut niet??
ja hier beide de 2de naam van een van de grootouders (bij ons boyke iets aangepast omdat het anders niet stond)
Ja. maar alleen als de naam goed afleid van de naam die je wilt gebruiken. Of gewoon die naam zoals die is gebruikt. Stel je vader heet Hans en van volledige naam Johannes. kan dit allebei. Ik snap alleen niet als mensen zo gaan puzzelen dat het een hippe naam word maar niets met Hans of Johannes te maken heeft. Vernoemen doe je omdat je trots bent op diegene toch? En als het toch (maar) de tweede naam is..
Mijn schoonmoeder heeft zo'n mooie naam, dat was zonde om die als tweede naam te verstoppen! Jammer genoeg kort ze het zelf af, maar onze dochter gebruikt haar volle naam als roepnaam.
Ja onze dochters zijn allebei vernoemd. Onze eerste dochter heeft een combinaam van de namen van haar 3 oma's (1 stief uiteraard maar voor ons en haar gewoon oma) Onze 2e dochter is vernoemd naar de opa's en heeft dus 3 namen. Maar wel in de vrouwenvorm.
Bij ons heten beide opa's Hendrikus (leuk weetje mijn eigen opa heet ook zo, mijn man heet zo en mijn 2e vader heet zo) Onze kleine Uk word dus vernoemd naar de meest belangrijke mannen in ons leven Ik wil het ook niet afkorten tot een "populaire" naam want dan gaat heel het vernoemen eraan (is mijn mening) Maar blij te lezen dat het nog steeds gebeurt
Ja wij hebben ook vernoemd. Dochter 1 heeft de namen van de oma's als 2e en 3e naam. Dochter 2 zal met de 2e en 3e naam vernoemd worden naar de opa's. Niet precies hetzelfde natuurlijk maar de naam komt wel heel duidelijk naar voren.
Thijmen is ook in zijn tweede naam rechtstreeks vernoemd naar zijn opa en overgrootvader. Ik vind het leuk dat hij zo een familienaam voortzet.
Beide kids met beide namen vernoemd. De oudste na de opa van mijn man en mijn vader. Onze dochter na mijn zusje en na mijn schoonmoeder.
Ik had graag mijn kind als het een meisje is willen vernoemen naar mijn overleden moeder, maar dat is echt een oer Hollandse naam en de kans is groot dat ik een getint kindje krijg dus vind het dan niet echt passen.
ja, niet de roepnaam, maar wel de doopnamen. Fleur is vernoemd naar mijn oma, dit kindje zal vernoemd worden naar onze opa's.
Ik vind vernoemen echt hopeloos ouderwets Mijn zoontje is dus niet vernoemd (mijn ouders hebben ook echt geen mooie namen dus alleen daarom zou ik het niet doen)
jup dochter heet naar beide oma's echter hun 2 de naam dat klonk mooier. roepnaam is een naam die wijzelf mooi vonden. zoonlief,moet nog geboren worden,roepnaam een naam die we zelf mooi vinden en 2 de naam naar mijn schoonzusje mannelijke variant en 3 naam naar mijn vriends opa. We hebben beide geen contact met vaders en ik ook niet met mijn opa vandaar dat we voor schoonzusje hebben gekozen en mijn vriends opa..
Ja, mijn dochtertje is met aar tweede naam vernoemd naar 3 van de 4 grootouders...handig als ze allemaal hetzelfde heten Mijn zoontje met zijn tweede naam naar mijn man. Als we nu een meisje krijgen wordt ze met haar tweede naam vernoemd naar de achtergebleven oma