Vernoemen word dat nog wel gedaan??

Discussie in 'Babynamen' gestart door Ukje1, 18 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Zou jij je kindje vernoemen??

1. Ja

2. nee

3. misschien

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Hier zwanger van ons 1ste kindje en wij gaan vernoemen naar de opa's...
    Maar word dat tegenwoordig nog wel gedaan. Het is bij ons een oud-hollandse naam wat wij onze zoon als 2e naam gaan geven.

Zijn jullie van het vernoemen of absoluut niet??

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja, beide kinderen zijn vernoemd, ook hun roepnaam.

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ja hier beide de 2de naam van een van de grootouders (bij ons boyke iets aangepast omdat het anders niet stond)

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

beide kinderen zijn vernoemd naar de grootouders met hun 2e en 3e naam

5. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

Ja. maar alleen als de naam goed afleid van de naam die je wilt gebruiken.
    Of gewoon die naam zoals die is gebruikt. Stel je vader heet Hans en van volledige naam Johannes. kan dit allebei.
    Ik snap alleen niet als mensen zo gaan puzzelen dat het een hippe naam word maar niets met Hans of Johannes te maken heeft.
    Vernoemen doe je omdat je trots bent op diegene toch? En als het toch (maar) de tweede naam is..

6. Meijke

Meijke Niet meer actief

Onze dochter is vernoemd naar haar oma's.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mijn schoonmoeder heeft zo'n mooie naam, dat was zonde om die als tweede naam te verstoppen! Jammer genoeg kort ze het zelf af, maar onze dochter gebruikt haar volle naam als roepnaam.

8. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Ja onze dochters zijn allebei vernoemd.
    Onze eerste dochter heeft een combinaam van de namen van haar 3 oma's (1 stief uiteraard maar voor ons en haar gewoon oma)
    Onze 2e dochter is vernoemd naar de opa's en heeft dus 3 namen. Maar wel in de vrouwenvorm.

9. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Bij ons heten beide opa's Hendrikus (leuk weetje mijn eigen opa heet ook zo, mijn man heet zo en mijn 2e vader heet zo) Onze kleine Uk word dus vernoemd naar de meest belangrijke mannen in ons leven :D

Ik wil het ook niet afkorten tot een "populaire" naam want dan gaat heel het vernoemen eraan (is mijn mening)

Maar blij te lezen dat het nog steeds gebeurt :D

10. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Ja wij hebben ook vernoemd. Dochter 1 heeft de namen van de oma's als 2e en 3e naam. Dochter 2 zal met de 2e en 3e naam vernoemd worden naar de opa's. Niet precies hetzelfde natuurlijk maar de naam komt wel heel duidelijk naar voren.

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Thijmen is ook in zijn tweede naam rechtstreeks vernoemd naar zijn opa en overgrootvader. Ik vind het leuk dat hij zo een familienaam voortzet.

12. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja naar onze opa's wel van leo leon gemaakt en van peterus peter. Eerste naam wordt ook roepnaam.

13. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Beide kids met beide namen vernoemd. De oudste na de opa van mijn man en mijn vader. Onze dochter na mijn zusje en na mijn schoonmoeder.

14. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ik had graag mijn kind als het een meisje is willen vernoemen naar mijn overleden moeder, maar dat is echt een oer Hollandse naam en de kans is groot dat ik een getint kindje krijg dus vind het dan niet echt passen.

15. Maia

Maia Niet meer actief

ja, niet de roepnaam, maar wel de doopnamen. Fleur is vernoemd naar mijn oma, dit kindje zal vernoemd worden naar onze opa's.

16. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    jep hier 2 kinderen die vernoemd zijn naar opa's en oma's en overgrootopa's en oma's

17. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik vind vernoemen echt hopeloos ouderwets :p
    Mijn zoontje is dus niet vernoemd (mijn ouders hebben ook echt geen mooie namen dus alleen daarom zou ik het niet doen)

18. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    jup dochter heet naar beide oma's echter hun 2 de naam dat klonk mooier.
    roepnaam is een naam die wijzelf mooi vonden.
    zoonlief,moet nog geboren worden,roepnaam een naam die we zelf mooi vinden en 2 de naam naar mijn schoonzusje mannelijke variant en 3 naam naar mijn vriends opa.
    We hebben beide geen contact met vaders en ik ook niet met mijn opa vandaar dat we voor schoonzusje hebben gekozen en mijn vriends opa..

19. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    onze dochter is vernoemd naar haar oma's :)

20. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ja, mijn dochtertje is met aar tweede naam vernoemd naar 3 van de 4 grootouders...handig als ze allemaal hetzelfde heten :D Mijn zoontje met zijn tweede naam naar mijn man. Als we nu een meisje krijgen wordt ze met haar tweede naam vernoemd naar de achtergebleven oma ;)

Deel Deze Pagina