Goedemorgen allemaal, Ik heb zojuist de stap genomen om mij aan te melden. Al enige tijd volg ik dit forum om informatie te bekijken. Mijn verhaal gaat als volgt 5 Jaar geleden hebben mijn partner en ik besloten dat wij onze kinderwens in vervulling willen laten gaan. Eerste stap was de pil niet meer slikken, en hopen dat het snel raak was! Na 1 jaar tobben was het nog niet gelukt, en zijn wij hiermee naar de huisarts gegaan. Hierna stond onze kinderwens even on hold, omdat ik een auto ongeluk had gehad. Na 2 revalidatie trajecten, 2 operaties, pijnpoli, fysio verder gingen wij weer aan de slag. In 2020 waren wij enorm blij toen wij een positieve zwangerschapstest in onze handen hadden, helaas was dit van korte duur. 9 Weken en het hartje klopte niet meer, en kregen een miskraam met Misoprostol opgewekt. Tussendoor ook nog een bevolkingsonderzoek gehad van de baarmoederhals wat niet goed was en ik een Lis. moest ondergaan, en even de kinderwens on hold moest zetten weer. I.v.m. dat ik wel zwanger ben geworden moesten wij weer 1 jaar proberen voordat wij verder geholpen worden. 2021 Hadden wij weer een positieve zwangerschapstest in handen. Enorm blij maar wel angstig hoe het de vorige keer was afgelopen. Helaas na 12 weken klopte het hartje van onze kleine hier ook niet meer, en moest de zwangerschap worden afgebroken worden met Misoprostol. In 2021 hoorde wij ook dat mijn moeder ernstig ziek was en dat heeft enorme impact gehad op mij. Ze was mijn moeder maar ook mijn beste vriendin. Helaas na 3 maanden te vechten heeft ze de strijd verloren. Ons hoofd stond er niet naar om direct verder te gaan met onze kinderwens. Vorige maand was ik weer bij de gynaecoloog, en eindelijk worden er stappen ondernomen m.b.t. onze kinderwens. Mijn partner is al onderzocht en zijn zwemmers zijn bovengemiddeld goed. Morgen gaan ze een HSG bij mij doen om te kijken of alles goed doorloopt, en je hebt een half jaar meer kans om natuurlijk zwanger te worden. Daarnaast heb ik een zeer onregelmatige cyclus tussen 28 en 43 dagen, ze willen dit gaan behandelen met OI met Letrozol. In Juli hebben wij het intakegesprek. Van alle ellende afgelopen jaren ben ik aardig wat aangekomen, en willen mijn partner en ik ook weer sporten en normaal eten aanpakken. Ik ben best zenuwachtig dat wij nu eindelijk gaan beginnen, en hopen uiteraard dat alles goed verloopt. Ik wil alle dames veel succes wensen!
Ik ben zelf geen ‘actieve’ schrijver, maar meer een lezer. Je verhaal raakt me en ik moest even reageren met: Succes!
En dat is nog de helft niet wat er is gebeurd haha. Maar op naar een positieve toekomst hopelijk met een mooie kinderwens wat in vervulling gaat. Dank je wel ♥
Ik ben normaliter ook geen schrijver, maar nu het traject voor ons begint wilde ik het even van mij af schrijven Heb al 5 jaar mee gelezen met alle dames hier. Super lief dank je wel!
Wat hebben jullie veel meegemaakt de afgelopen 5 jaar. Ook vanuit mij een berichtje om je veel succes te wensen!
Super lief dank je wel. Ik zie dat jij zwanger bent. Wat leuk nieuws! Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap
Goedemorgen dames, Gisteren het HSG onderzoek gehad, ik was enorm zenuwachtig hiervoor door de verhalen wat ik had gelezen. Het inbrengen van met de ballon was erg gevoelig, inderdaad soort van menstruatie pijn. Het inbrengen van de olie was niet pijnlijk. De rechter eileider ging direct goed, links moest nog worden bij gespoten maar liep toen ook goed. Dus positief nieuws geen verklevingen e.d. Er kwam wel na de behandeling een bloedprop naar buiten met plassen. Wellicht dat deze aan de linkerkant zat waar ze extra moesten bijspuiten. De gehele dag wel last van mijn buik gehad, maar dat is nu gelukkig over. Mijn gynaecoloog zegt dat wij nu 6 maanden meer vruchtbaarder zijn dus ik ben benieuwd. In juli een afspraak staan bij het fertiliteit centrum en willen ze mijn hormoon tabletten geven I.v.m. Onregelmatig cyclus. Hopelijk werken de tabletten en kunnen wij beter gaan plannen. Ik ben zeer positief dat wij eindelijk in het traject mogen om onze wens hopelijk in vervulling te laten gaan.