dysmatuur , borstvoeding , vastvoedsel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door poppy14, 8 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppy14

poppy14 Actief lid

3 feb 2014
    283
    0
    16
    NULL
    NULL
    even mij zorgen met jullie delen , en hopen op advies.

Mijn meisje is 17-10-14 geboren als dysmatuurmeisje.
    ze is verder helemaal gezond en heeft nu een gezond gewicht.

ze krijgt volledig BV , en drinkt op dit moment zo'n 8 voedingen per 24 uur.

vast voedsel wil alleen niet heel erg lukken ,
    ze eet wel goed fruit , nectarine eet ze een hele van op in stukjes ,
    stukjes aarbei , stukjes banaan.

maar als ik hapjes voor der maak , fruit of groente , of stukjes groente aanbied , vind ze het wel interesant , maar ze eet niet veel , 2 hapjes en dan vind ze het wel prima , ze geeft duidelijk aan dat ze niet meer wil.

ik maak me zorgen dat ze nog niet veel vast voedsel binnen krijgt . stukjes alla rapley of hapjes , het maakt niet uit.

iemand die dit herkent ?

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    het heeft bij mijn dochter ook heel lang geduurd voor vast voedsel een beetje aansloeg. fruit wel, maar verder steeds maar een paar hapjes en dan had ze genoeg. nu is ze altijd een kleine eter geweest, ook met de melk dronk ze maar 3/4 van wat gemiddeld is. jij weet natuurlijk niet hoeveel melk ze drinkt omdat je borstvoeding geeft, maar aangezien ze nog 8 voedingen per dag wil zullen het geen grote voedingen zijn. als ze die paar hapjes wel met plezier eet zou ik me geen zorgen maken (in de melk zit in principe alles wat ze nodig heeft), dan is het blijkbaar genoeg. als ze groter wordt krijgt ze vanzelf meer honger en gaat ze meer eten. mijn dochter wel in elk geval.

3. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Onder een jaar is het bijvoeding en geen voeding, dus ze krijgt met borstvoeding nog meer dan genoeg binnen. Als ze met een jaar oud nog steeds slecht eet, dan zou ik eens gaan kijken of je het kunt veranderen. Voor nu kan het prima zo.

Deel Deze Pagina