meest beschamende klacht bij je huisarts?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nipa18, 11 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    OMG! :D

Ontopic; Ik schaam me eigenlijk niet snel meer ergens voor bij de dokter, vaginale onderzoeken genoeg gehad in de MMM periode dus dat is ook niets nieuws voor.
    Zou het wel redelijk beschamend vinden als ik voor iets als een aambei naar de dokter zou moeten.

2. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ik heb niet echt iets gehad wat ik bij dacht ojee!
    ik heb wel een spiraal laten zetten bij de ha ( vrouwelijke)
    en schimmelinfecties enz,maar nadat ik dat 1 x heb laten zien, hoeft ze nooit meer te kijken,want ze gelooft het wel als ik het zeg
    praten over een vagina probleem enzz.

maar nu heb ik een nieuwe huisarts ( een man) dus daar zal ik misschien wat meer beschaamd zijn met zulke dingen!

3. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    oh ik zit me net te bedenken dat ik toch iets heb
    vorig jaar ben ik met mijn kruis op stalen buizen van een bed gevallen..
    gevolg : een bloedbad en gescheurd van onder.

die avond natuurlijk gelijk naar de spoed dus daar gehecht ( wat een hel)
    15 hechtingen in me ding!

toen voelde ik me niet beschaamd,want ik wilde gewoon zo snel mogelijk geholpen worden..( was ook een man btw)

maar ik moest om de zoveel dagen naar de ha om het te laten contoleren.
    dus toen had ik en een staigere en een mannelijke ha.
    dit vond ik toch minder fijn!

4. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0

och johhh dat heb ik zo 6 keer in t jaar daar schaam ik me totaal niet meer voor hihihihi

5. augustus

augustus Niet meer actief

Ik vond het meest genant dat ik pijn in mn rug had en ik voordat ik naar de fysio moest eerst langs de huisarts moest. Ik dacht even op de bank te gaan liggen en zo weer weg te zijn. Mocht het nu net dat ik een hele sexy string aan had. Meneer vroeg mn broek even uit te doen en allerlei bewegingen te maken, waarmee ook bukken naar voren en hij stond achter me te kijken. Op dat moment had ik liever dat ik kwam voor een inwendig onderzoekje dat had ik iig een hema fuik aan gehad haha

6. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Hier een week of 10 met een schimmelinfectie gelopen, omdat ik dus écht niet met m'n benen wijd wilde bij de huisarts. Gisteren toch maar gebeld, omdat het niet vanzelf weg ging, bleek ik niet eens langs te hoeven komen, het recept zou 's middags voor me klaarliggen :) 10 weken gedoe om niks!

7. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België

Auuuwwww dat klinkt echt zoooo pijnlijk!

@Draak; ja ik had een stagaire die me kwam wassen en die gaf geen krimp, knap.:)

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

:O Herkenbaar! Hier ook zo'n lekkere male nurse gehad, en die zou eigenlijk ook even een aantal dingen ' daar beneden ' controleren. Pffff voelde me al knap ongemakkelijk worden, en hij ook.
    Gelukkig heeft een andere verpleegster het gedaan, hij werd weg geroepen.:)

9. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik was al best wat gewend vanwege endometriose (erg veel onderzoeken gehad, natuurlijk ook inwendig en natuurlijk ook vaak met stagiaires die ook even moesten kijken), maar het aantal mensen dat down under staat te bestuderen tijdens en na je bevalling is echt ongekend.... Het boeide me totaal niet, maar jeminee, lijkt wel of iedereen het rampgebied wil inspecteren!
    Ik schaam me nu echt nergens meer voor.

Ik heb me het meest opgelaten gevoeld toen ik naar de dokter moest omdat ik niet kon plassen. Bleek dat dat spiertje verkrampt was, waardoor mijn plas er niet uit kon. Dat was enigszins genant. Verder... Nou ja, dan moeten ze maar geene huisarts worden, hoor, hahaha!

10. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL

idd...dat heb ik ook eens gemoeten.,..was toen een jaar of 12/13 geloof ik...en de huisarts was de vader van een vriendinnetje...die was natuurlijk gewoon huisarts en als ik voor een afspraak kwam was hij ook echt huisarts en niet persoonlijk ofzo maar toch....voelde echt stom dat ik daar zo zat!

en verder...uhm..nou dat was eigenlijk bj een apother....ik had schimmelinfectie tijdens zwangerschap (heb daarvoor toen gelukkig niet met de benen wijd gezeten bij de ha) ik briefje gegeven..toen riep een man me ..een hele jonge niet onaantrekkelijke man uhm..die ging me dus vertellen hoe ik dat pilletje moest gebruiken...(wat je dus in de vagina inbrengt met zo'n staafje zeg maar)...ik zei al gauw, oh, dat gaat wel lukken hoor..en ben gauw weggegaan haha, ook al zal het voor heel normaal zijn

11. Only me

Only me Niet meer actief

Bij mij was het toen ik een borstverkleining moest ondergaan. Daarvoor ga je eerst naar de huisarts, ik wilde namelijk geopereerd worden in het ziekenhuis. Dan wordt het ten eerste vergoed door de verzekering en ten tweede... tja het gevoel is gewoon beter dan een kliniek...

Affijn, de dokter pakt je ene borst, legt deze letterlijk op zijn hand en 'weegt' hem even :$
    Dan nog de andere even... en dan beide even tegelijk!

Ja, die zijn te groot zegt ie nog!!! Ooohhh... wat erg was dat!

En dan kom je in het ziekenhuis en dan moet je dat nog 3 tot 4 keer doen. Echt erg!

Heb talloze inwendige onderzoeken gehad, ingegroeide haren, maar goed! Dat boeide me echt niet vergeleken bij dit toen!! :)

12. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inwendig onderzoek kan mij totaal niet boeien en een stagaire oid mag van mij altijd meekijken of meevoelen want het zijn tenslotte de artsen van de toekomst. Een aambei heb ik gelukkig nog nooit gehad maar ik denk dat ik dan wel even over een denkbeeldige drempel zal moeten.:)
    Het enige wat voor mij wel een beschamend moment was bij de ha.
    Was toen ik een doorverwijzing voor mijn zoontje nodig had om hem te laten onderzoeken op adhd en ppd-nos. Ik had mijn zoontje ook meegenomen die nog net niet de praktijk afbrak.
    Mijn ha zei toen, tja ik denk dat hij gewoon opgevoed moet worden..
    Ik kon wel door de grond zakken en voelde mij zo falen in mijn moederschap. Toen ik uiteindelijk de diagnose kreeg voor mijn zoontje dat hij adhd-odd heeft. Ben ik hier ook nog op terug gekomen met mijn ha.
    Wat ik ook wel een schaam-moment vond, was bij de plastisch chirurg. Ik had van mezelf een d cup maar na 2 zwangerschappen waren het net 2 leeggelopen ballonnetjes die met moeite een b cup opvulden. Dus ik wou graag een borstcorrectie om het weer op te laten vullen tot mijn oorspronkelijke maat. Na een inleidend praatje moest ik mijn bovenlijf ontkleden. (zoals dat zo mooi heet)
    Dus ik kom weer achter het gordijntje vandaan, zegt hij, nou ik kan me voorstellen dat je daar iets aan wil doen!:$
    En dan vooral ook die toon waarop hij dat zei. Ikke was niet blij!:):x

13. Foxter

Foxter Niet meer actief

Voor schimmel schaam ik me dus echt niet, dat heeft elke vrouw wel een keer in haar leven. Ik heb het 2 keer gehad, maar hoefde beide keren niet met mn benen wijd. Steeds als ik een ab kuur krijg krijg ik schimmel.

Ik schaam me eigenlijk nooit echt bij de dokter! Kerel heeft er voor geleerd dus waarom schamen :)

14. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Een aantal jaar geleden ontdekte ik een knobbeltje in mijn borst. Ik werd toen doorverwezen naar het ziekenhuis en kwam bij een arts type slager terecht. Die begon met zijn reuze handen in mijn borsten te voelen en te knijpen alsof het 2 rotte appels waren. Na dit onderzoek kwam de man met de volgende conclusie: " Ja mevrouw dit noemen wij een zak met erwten" :$:$:$

Sta je daar in je blote meisjes tegenover zo'n arts en dan worden ze ook nog eens een zak met erwten genoemd. Dat was wel een beschamend momentje voor mij.

Deze "vakterm" blijkt zoiets in te houden als erg veel onschuldig klierweefsel maar deze man wist het even iets minder tactisch te brengen.

15. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ten eerste vind ik dat ze sowieso woest aantrekkelijke exemplaren moeten verbieden op de opleiding medicijnen.

Wat ik nog het meest genant vond was dat de huisarts (vrouwelijk) een heel gesprek met mij probeerde aan te knopen toen ze m'n spiraal aan het plaatsen was maar dat je kon horen dat ze niet door haar neus ademde:D Logisch natuurlijk, je zit met je hoofd bijna in een vagina, zal wel niet zo lekker ruiken maar ga dan niet tegen me praten:) En dan ook nog een gesprek over niks, ze deed zo haar best om een koetjes en kalfjes gesprek te voeren.
    Ik heb nog wel even genoemd dat ik niet begreep dat ze voor dit beroep had gekozen.
    Maar ach, dat was het enige genante wat ik mee heb gemaakt. Met de benen wijd voor dokters, verloskundigen, gyneacologen.. neuj, geen problemen mee.

Mijn vriendin had een enorme aambei gekregen tijdens haar zwangerschap. Zo erg dat ze geopereerd moest worden..
    En hoe gaat dat in zijn werk? Je krijgt een ruggenprik dus krijgt alles mee, ow god... Dan ga je met je dikke buik half over een tafel hangen/liggen met je benen zo ver mogelijk wijd en je anus richting de artsen en die gaan lekker in je kont peuteren:)

16. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    uhmm ik ga echt nergens voor naar een huisarts..
    je voor me kleintje als die moet..maar voor mezelf neee..
    laatste x was ik 12..
    en ik heb toch echt behoorlijk wat tussendoor gehad.. !

17. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    zorgen jullie als je naar de ha moet dat je geschoren bent van onder?

18. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik ben altijd wel geschoren van onder, ik doe het niet nog extra als ik de boel aan de ha moet laten zien. Ik let er altijd wel op dat ik geen ouwe slip aan heb haha :)

19. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    meest beschamende klacht...een week of 2 geleden ben ik naar de huisarts gegaan omdat ik 6 maanden geleden een spoedKS heb gehad en sindsdien een rare plek in mn buik had die groeide, dit bleek een bacterie te zijn, maar mijn onderbuik was net een soort vulkaan gebied geworden. :$ wat nu gelukkig met medicijnen zo goed als verholpen is, het blijft nog wel te zien, maar na de zwangerschap zou het helemaal weg moeten trekken.

20. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Hier ook een schimmelinfectie, maar toen was ik een jaar of 15. De geschikte leeftijd met dit soort dingen. ;)
    Nu zou me dat niet heel veel meer uitmaken, alhoewel.... mijn dokter is een lekkere vent van 30, ik wordt bij hem al rood als ik alleen al voor hem zit! :$

Deel Deze Pagina