Hi meiden, Mijn zoon heeft me aangestoken met de buikgriep! Erg fijn met 37 weken zwanger naar wc rennen hele dag .... Ik kan helemaal niks binnenhouden. Thee, water, lauw water met citroen, boullion alles komt er helaas uit! Ik heb echt enorme dorst dus maak mijn lippen steeds maar nat met water, maargoed ik zou echt graag wat willen deinken. Had gister al beetje coca cola geprobeerd, ook niks... Iemand een idee??
Ik mik er altijd een schepje suiker in. Heb je ORS? Dat is errug vies (vind ik) maar helpt wel. Daar mag je ook alleen maar kleine slokjes van
Nee geen ORS, maar gelukkig ook geen diarree, alleen overgeven (maargoed alles sinds gisterochtrnd is er al uitgekomen, dus van de ene kant logisch )
ik zou echt hele kleine slokjes nemen per keer poosje wachten en weer een beetje. Kreeg ik een keer als tip van een HA en werkt hier goed. En anders misschien ORS halen maar dat is echt ranzig (vind ik dan )
Ok! Gister heb ik het vrij snel gedronken omdat ik me zo slecht voelde. Zo maar even een glas pakken en rustig drinken (wat heeeeel lastig is als je zo'n dorst hebt!)
Oei, lastig en heel vervelend. Als je meer dan 24 uur geen vocht kunt binnen houden, moet je je VK bellen hoor! Dan raak je uitgedroogd en dat is slecht voor jou en de baby. Je kunt proberen om ieder kwartier wat slokjes te drinken, maar als het er direct weer uitkomt, helpt dat niet veel. Sterkte!! Klassieke drankjes voor tijdens buikgriep: appelsap, vanillevla, thee. Appelsap zou je kunnen verdunnen met water.
Appelsap laat ik manlief even in zijn pauze halen, zitten ook suikers in natuurlijk! Ik ga goed op uitdroging letten... Soms heb ik het idee dat ik wel iets binnenhoud maar uiteindelijk ben ik dan zoveel aan het overgeven dat ik zelfs gal (sorry voor details) overgeef dus dat betekent wel dat al het vocht al weg is...
ORS helpt om vocht vast te houden. Ook bij spugen. Je dorstgevoel wordt dan al snel minder. Neem hele kleine beetjes, als je blijft spugen neemt je lichaam amper vocht op. ORS kan hierbij echt helpen! Vervelend zeg... beterschap!
Het liefst iets lauws te drinken nemen, bijvoorbeeld thee of bouillon en dan om de 5 minuten een klein slokje. Ors kan je evt ook mengen met lauw water, check wel even of je dat mag hebben in je zwangerschap.
Toen ik zwanger was en HG had (extreem misselijk en overgeven, bijna ziekenhuisopname) werd mij door de gynaecoloog aangeraden om elke 10 minuten een slokje water te nemen. Niet meer en niet minder. Dit bleef binnen gelukkig.
Japrobeer ik nu ook. Maar slokjes gaan goed maar over een uur moet ik weer alles overgeven. Zo vervelend!
Als je ook nog eens zwanger bent EN niks binnen kan houden zou ik de HA of de VK bellen en laten testen op ketonen. Als je zwanger bent ben je sowieso binnen no time uitgedroogd.. Ze leggen je dan gewoon aan het infuus met vocht.. Sowieso alles wat je probeert te drinken mengen met ORS, en eventueel ijsblokjes proberen of waterijsjes, of bijv potjes olvarit fruit
Ik zal manlief vragen ook waterijsjes mee te brengen en zal ook zo even gaan bellen met ziekenhuis. Edit: net gebeld met ziekenhuis. Moet om het half uur een theelepel water proberen. Als dat goed gaat is t prima volgens hun... Nouja dat maar doen dan.
Idd elk half uur een lepel water, that's it. Zit dat er na 2 uur nog in, kan je een slokje proberen etc. Vooral niet te snel en teveel willen! Sowieso gaf de huisarts mij een keer de tip om pas een lepeltje water te nemen als je minimaal 2 uur daarvoor niet hebt overgegeven, anders is je maag nog geïrriteerd en blijft geïrriteerd. Beterschap!