Hier nooit problemen gehad met pindakaas op brood. Geloof dat we dat vanaf een maand of 8 zijn gaan geven (met boter eronder). Als ze iets echt niet weg krijgen merk je dat gauw genoeg. Zo moest ons zoontje eerst niets van rauwe sla en rauwe witlof hebben. Qua smaak lust ie t prima, maar t bleef gewoon plakken tegen zn gehemelte dus dat kreeg ie eerst echt niet weg.
Hier ivm eczeem bij mijn dochtertje advies gekregen van de allergoloog om juist zo snel mogelijk zo veel mogelijk allergenen uit te sluiten. Dus ook pinda's. De 100% pindakaas is idd moeilijk weg te krijgen, heel dun smeren op de boterham met wat boter eronder helpt! Ook kun je de pinda's (ongebrand, ongezout te verkrijgen bij de notenwinkel) iets fijnstampen en door het toetje of yoghurt doen.. OT, hier amper echt advies van CB, vaak eindigt het met "je moet maar even kijken wat je gaat doen en hoe dat gaat" dus we gaan graag meten en wegen, vragen soms dingen maar ik trek mijn eigen plan! Krijgen nu ook een nieuwe verpleegkundige en nieuwe kinderarts dus weet nog niet hoe dat zal gaan..
Op zich vind ik het niet erg om naar het cb te gaan. Maar tijdje terug kregen we wel een vreemd advies. Zoontje is prematuur en dysmatuur geboren en had zeker wat in te halen. Maar hij zat al aan het maximale qua flesvoeding wat hij mocht. Maar meneer is een lekkere vreetjanus en had dan eigenlijk nog niet genoeg. Het advies wat ik kreeg was om hem maar gewoon flesvoeding extra te geven naast wat hij al kreeg. Dus over het maximale gaan was volgens het cb geen probleem want hij moest toch nog veel inhalen. Wat dat voor zijn niertjes enzo deed werd niet over nagedacht. In het ziekenhuis dit besproken met zijn kinderarts en die gaf aan dat we verstandig waren dat we hier niet in mee gingen. Een keer wat extra water was geen probleem.