Wij hebben vaak van die plakkers op bezoek. Straks komen er ook weer. Wil een beetje op tijd naar bed want morgen gaan we weg. Maar hoe zeg je dat zonder mensen voor het hoofd te stoten?
Gewoon hoe het is. Jongens, wij moeten er vroeg uit, we gaan jullie uitzwaaien. Ze moeten wel een heel groot bord voor de kop hebben wil dat niet duidelijk zijn
Dat. De plakkers die wij krijgen snappen de subtiele hints vaak toch niet, Dus kun je maar beter gewoon duidelijk zijn.
Hetzelfde zoals in je OP? Het is toch de waarheid dus ik denk niet dat je iemand voor het hoofd stoot. Desnoods app je vooraf dat je het niet te laat wilt maken om die reden. Dan weten ze dat alvast.
Ik nodig geen visite uit als ik op tijd naar bed moet Nee grapje, gewoon aangeven: we maken het niet te laat.
' ik ga slapen, doen jullie het licht uit als jullie weggaan en wil een van jullie de hond nog even uitlaten, bij de kinderen kijken, achterdeur dichtdoen, kliko buitenzetten, controleren of de auto wel echt op slot zit en de deur goed dicht trekken?'
Wij zeggen het gewoon van te voren. Ik heb vaak ook vroege dienst op zondag dan zeg ik ook gewoon meteen dat we het niet laat maken ivm werk. Of wij gaan dan daarheen. Kan ik weg wanneer ik wil..
Mijn opa ging dan vroeger zijn pyjama aandoen om dat duidelijk te maken Maar ik zou ook gewoon zeggen dat het gezellig was, maar dat je vroeg op moet en naar bed wil.
Gewoon zeggen als ze net binnenkomen... anders misschien aangeven dat jullie naar hun komen? Dan kun je vertrekken wanneer je wilt.
Het zijn aardige mensen hoor maar wel vrij apart. Ze zijn snel boos. Hints snappen ze niet/willen ze niet snappen.
Ze komen met hun hond naar ons. Ze hebben ons met onze kinderen liever niet over de vloer heb ik het idee.
"wij drinken voor het slapen altijd een beker warme melk met anijs. Willen jullie ook een bekertje?" Gekheid, gewoon zeggen dat je niet bent en naar bed gaat
ze nemen hun hond mee? Maar de kinderen zijn niet welkom? Inderdaad apart. Ik zou toch zo duidelijk en letterlijk mogelijk proberen te zijn.
"Ik wil nu niet vervelend zijn, maar wij moeten morgen vroeg op en wij willen graag naar bed" En als dat na 10 minuten niet werkt ga ik altijd gewoon opruimen Dan na nog een keer 10 minuten zeg ik letterlijk "oke en hup naar huis" Doei
Oei dit vind ik ook heel moeilijk. Durf nooit te zeggen dat ze weg moeten. Dus houd ik maar mn mond en baal ik als een stekker de volgende dag!
Mijn vriend zegt altijd: Ik ga jullie de deur uitschoppen, wil naar me nest toe.. Luid en duidelijk en meestal stappen ze dan zelf op.
Het begint altijd met niks meer te drinken aanbieden. Vervolgens wat gaan gapen, dan contactlenzen uitdoen. Maar niks wordt opgepikt Dus denk dat het dan deze keer maar rechtuit moet gaan. Zelf hebben ze geen kinderen, ze snapten vroeger ook nooit dat we echt op tijd naar bed wilden omdat we 's nachts tig keer eruit moesten.