Ja, dat is mij ook eens gezegd maar dan door iemand die zelf geen kinderen kon krijgen. “Ja, wíj wilden wel écht ouders worden" was haar verklaring.
Ja, ik snap de voor- en nadelen wel, maar vind het gewoon zo'n onzin om het daarover te hebben als buitenstaander. Ik vertel iets over mijn dochter en dan gaan ze dit soort dingen zeggen. Op zich niet per se een domme opmerking hoor, meer als reactie op jouw berichtje.
Ik snap je helemaal. Mensen willen graag iets positiefs zeggen denk ik, maar soms is het gewoon beter om maar helemaal niks te zeggen .
Was met een toenmalige vriendin op een meeting. Komt een kennis van me voorbij die even dag komt zeggen. Geeft mn vriendin een hand en zegt; jij bent zeker haar moeder.. (We schelden nog geen jaar) Vanaf toen is de vriendschap ook downhill gegaan.. snap er niks van
Toen ik klein was en met mijn vader en stiefmoeder op vakantie was, was er een dame op de camping die zei: “Wat lijkt zij op haar moeder zeg.” Dat zei ze dus over mij en mijn stiefmoeder. En wij lijken helemaal niet op elkaar...
Ik heel uitzonderlijke gevallen kunnen vrouwen borstvoeding opwekken dmv stimulatie van de melkklieren. Dit lukt echter niet heel vaak. Ik ken het vanuit een adoptie situatie.
Ik ging een keer met mijn stiefvader mee naar een klant. Zegt die klant doodleuk: 'wow, jullie lijken wel veel op elkaar. Duidelijk vader en dochter..' Stiefvader en ik keken elkaar aan en begonnen te lachen
Onze tweede was niet helemaal gepland, maar uiteraard wel heel welkom, toen kreeg ik te horen dat ik misschien maar beter abortus kon laten doen. Onze jongste had een sonde en daar kwamen toch veel opmerkingen over.. ‘Lekker makkelijk wel, zo’n slangetje’, ‘Nee wil haar niet vasthouden, vind dat slangetje vies’. En zelf heb ik ooit gezegd dat ik alleen eieren uit de fabriek wil en niet de eieren uit de kip, want die zijn vies
Yup nog eentje schuldig hier... zit nu gewoon de kalender te checken en zie t nu pas voor t eerst whoepsssss
Herkenbaar, mijn jongste heeft ook tijdelijk een sonde gehad. De opmerking die mij het meest is bijgebleven was van de verpleegkundige van het consultatiebureau. Ik zat daar met mijn zoontje met sonde (hij kon niet goed drinken vanwege slechte coördinatie van zuig/slik/adem) en ze keek naar de groeilijn. Die uiteraard afweek, vandaar de sonde. Je moet hem wel vaker de fles geven en laten drinken, het lijntje wijkt af. Ik was allang blij dat hij eindelijk was aangekomen....
Kapster: ik doe liever niet de haren van buitenlanders Ik: waar slaat dat op? Ik ben toch een buitenlander Kapster: nee maar jij bent Indisch dat is anders ik bedoel ***** (ivm herkenbaarheid) Ik: nee ik ben niet Indisch, ik ben een ***** Kapster: ook ja maar toch is dat anders
Echt vreselijk dat mensen doen alsof het niks is Ze doen nu ook of er helemaal niks gebeurt is Zo stom
Erg hè. Voor iedereen gaat t leven ook gewoon door (wat logisch is) terwijl ik er nog 24/7 mee bezig ben. En dat mensen dan vragen: wanneer gaan jullie weer proberen? En dat wij dan heel fijn kunnen antwoorden dat we alweer 3 maanden bezig zijn zonder resultaat
Een vrouw die wist dat wij er geen kindje meer bij konden krijgen vertelde dat ze zwanger was van haar tweede kindje. Ze zei “wij krijgen er een kindje bij, dan worden we eindelijk een écht gezin!” Oké, wij zijn met 1 kind geen echt gezin dus?
En dat komt van een vrouw die gescheiden is. En vanwege haar beroep kennis van medische zaken zou moeten hebben.....
Dat het wellicht een geluk bij een ongeluk was dat ik een miskraam had gekregen. Nu scheelden onze kinderen als ik weer zwanger werd wat meer in leeftijd. En bedankt.......
Mag ik dan een geheimpje vertellen? Als je doortelt op je knokkels van je ene hand naar je andere hand zou je wel geweten hebben dat juli én augustus 31 dagen hebben . Juli eindigt namelijk op een knokkel, dus 31 dagen. Op je andere hand begin je weer op een knokkel, dus weer 31. Ik telde vroeger ook gewoon knokkels om te weten of die maand 30 of 31 dagen heeft, maar telde wel door , dus wist dat juli en augustus beide 31 dagen hebben. Ik heb het altijd briljant gevonden dat dat klopt met je knokkels (met uitzondering van februari dan).
Vrienden van ons waren de tuin van de buren met BLAUWE slingers en ballonnen aan het versieren omdat het nieuwe buurjongetje was geboren die dag. Komt er iemand langsgefietst van een straat verderop en zegt 'wat leuk is ze bevallen? Wat is het geworden?' ....zegt die vriend heel droog 'euh een konijntje?!'
In de categorie kwetsende domme opmerkingen. Een of andere domme doos hier op het forum heeft mij ooit een pb gestuurd nadat ik net mijn vierde miskraam had gehad. Ze vond dat ik te weinig respect had voor mijn lichaam en dat ik moest accepteren dat ik geen kinderen kon krijgen.