Hahaha Dat ik 3 kids heb maar dat dat geen reden is om zo dik te worden. Tja... Wie een bal kaatst... Snap gewoon niet waar mensen het lef vandaan halen.
Ik had een hartstilstand gehad En na reanimatie etc lag ik in het ziekenhuis aan de hartbewaking. Uiteraard ziek gemeld op het werk, belt mijn leidinggevende terug. Ik vertel haar wat er gebeurd is, dat ik wordt ingesteld op medicatie en nog een operatie krijg. Reageert ze: dus dan kan ik je vanaf volgende week weer inroosteren?
In het kader van het hart; Mijn man kreeg ‘s morgens een hartinfarct en werd met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Ik reed iets later aan omdat ik moest wachten tot er iemand in huis was voor de kindjes. Onderweg in de auto ging de telefoon, een klant om te vragen waar ... bleef. Ja sorry mijn man is net naar het ziekenhuis gebracht ivm hartinfarct en ik weet nog niks hoe het met hem gaat. Nog geen vervelend of wat dan ook maar de vraag; ja maar ze komen hier morgen een keuken plaatsen en zijn werk moet daarvoor af zijn hoe gaan we dat oplossen? Echt
Mijn schoonmoeder kan er ook wat van. We zijn op verjaardagsvisite geweest, maar in het kader van 'iets te goede vakantie gehad' hoef ik even geen gebak. Zij: wil je een stukje vlaai? Ik: nee dankje. Ik wil wat afvallen. Zij: slagroomtaart dan... Daar zit toch niks in. Nee hoor... Zit echt niks in Vervolgens tegen mijn man (had wel vlaai op). " Jij mag ook wel wat afvallen" "Hier, neem nog een spekje"
Ik was vorige week met 30 graden en strak blauwe lucht in een waterspeeltuin. Hoor ik een moeder tegen een andere moeder die met haar mee was zeggen: ooh, helemaal zonnebrand vergeten voor de kinderen. Zegt die andere moeder: aaah joh, maakt niet uit, dr is best veel wind. Ik ben echt niet zon perfecte moeder maar vond dit toch wel zo'n domme opmerking.
Onder een artikel over België dat veroordeeld wordt door de VN omdat ze kinderen opsluiten. ‘De VN zou beter eerst eens naar z’n eigen land kijken, ze sluiten zelf kinderen op en scheiden ze van hun familie’ Ik denk dat ze de VN en de VS door elkaar haalde...
Tijdens mijn bijbaantje in de supermarkt in mijn studententijd: Een klant die vroeg of ze een onsje rookvlees kon bestellen. Een klant die vroeg hoe ze bij het zout kon komen. Lijken heel normale vragen, behalve dan dat het valse plafond in de halve winkel was ingestort en de brandweer bezig was de winkel te evacueren...
Mijn dochter was tot drie praktisch kaal en al zag ze eruit als een zuurstok, zoveel (oude) mensen zeiden 'wat een leuk zoontje'. Als ik dan zei 'Het is een meisje', zeiden ze allemaal 'maar ze heeft geen haar!'. Ik antwoordde standaard 'nee klopt, dat moet groeien he, ik kan het er moeilijk opplakken'. Mijn man vond dat ik me er niet zo druk om moest maken maar hoe meer ik het hoorde, hoe rozer ik haar ging kleden, hoe bozer het mij maakte. Mensen zijn toch niet achterlijk. Een kind volledig in het roze is toch geen jongen? Als ik zelf twijfel vraag ik het gewoon of zeg 'wat een mooi kindje'. En wat was ik blij dat na jaren eindelijk haar haar ging groeien! (al is het nog geen vetpot en kan ik stiekem wel eens jaloers zijn op veel kleinere meisjes met dik lang haar).
Bij mijn eerste miskraam heb ik me ziek gemeld omdat ik echt te veel bloed verloor om te gaan werken. Ik belde mijn leidinggevende en hij vroeg of hij me niet ziek kon melden met zwangerschapsklachten, want dan kregen ze een vergoeding voor mijn ziekteverlof. Ehhh, nee want ik ben niet zwanger meer. Dan doen we toch nog even alsof zei hij toen, de mafkees.
Volgens mij is een miskraam wel reden om in die categorie ziek gemeld te worden. Bij de middelste had ik in het ziekenhuis te horen gekregen dat het een missed abortion was en toen werd ik ziek gemeld met dat als reden. Ik ben toen nog gebeld door het UWV en ook daar zijn ze uitgegaan van de regeling omtrent zwangerschap en ziekte.
Ik ben zelf Nederlands en moslima, bewuste keuze. Krijg echt regelmatig de vraag waarom ik nog een hoofddoek draag aangezien ik gescheiden ben.. Ik begrijp dat het voorkomt dat vrouwen dit voor een man doen, maar de meeste geloven gewoon echt niet dat ik het puur voor mezelf draag. Komt deze vraag van een onbekende prima, maar veel mensen die mij goed kennen vroegen dit ook, nou ja ze kennen me blijkbaar niet want als ze me konden zouden ze weten dat ik zoiets nooit voor een man of iemand anders zou doen..
Dit mag helaas wel. Ik kreeg na de laatste miskraam een brief van het uwv dat ze me gingen bellen over mijn ziekmelding met zwangerschapsklachten. Ik was niet beter gemeld en die kwam even binnen
Nee wat een gevoelloze zak. Volgens mij valt dat trouwens wel onder ziekte door zwangerschap (was bij mij ook zo, heb meerdere keren een week gemist).