Meest gênante onderzoek / ingreep

Discussie in 'De lounge' gestart door Nienke2, 19 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.148
    1.072
    113
    Ik ben geopereerd terwijl ik net de zwaarste dag van mijn menstruatie had. Voor de narcose lag ik op die koude, smalle operatietafel in zo'n operatiehesje, ik voelde het bloed naar buiten gutsen, maar er was niemand die er aan had gedacht om iets van matje of verband onder mij neer te leggen, dus er drupte zelfs wat op de grond. Ik heb zelf moeten vragen om iets, iedereen was druk met andere dingen. Geen fijne ervaring.
    Na operatie ging het in ziekenhuisbed nog een keer mis omdat weer iemand niet bij had stilgestaan en geen materiaal had neergelegd... :confused:
     
  2. ShineBright

    ShineBright Fanatiek lid

    29 jan 2014
    2.248
    668
    113
    Ik vind het dus totaal niet gênant als zulke onderzoeken moeten gebeuren. Vind het geen probleem om met mijn benen wijd te moeten bij een dokter en te laten onderzoeken.
    Nu heb ik nog geen onderzoek gehad wat via de kont :p moet gebeuren dus misschien dat ik er dan anders over denk maar met echo's, lisexcisie en andere gynaecologische ingrepen heb ik me nog nooit beschaamd gevoeld.
     
  3. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hilarisch deze verhalen! :roflmao:
    Zelf heb ik toen ik 18 was eens een onderhuidse moedervlek laten verwijderen. Niks gênant zou je zeggen... Helaas zat hij ongeveer een centimeter naast mijn anus.
    Eenmaal op de operatie tafel brak er toch wel een soort brainstorm sessie los over hoe ik mij moest positioneren om er goed bij te kunnen voor het snijwerk.

    Oplossing is uiteindelijk een foetushouding geworden met mijn ene bil aan de tafel en mijn enkel vast getaped en de andere aan mijn elleboog. :roflmao:
    Was behoorlijk gênant... Gelukkig waren het drie vrouwen en konden we er allemaal wel om lachen.. :rolleyes:
     
    Leanna3, Gewooniemand, Louise11110 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.324
    810
    113
    Op 1e kerstdag voor een inwendige echo moeten ivm overstimulatie. Weinig personeel, dus een arts io ging de echo doen.
    Hij kreeg alleen de echo"stok" niet ingebracht. Hij werd helemaal rood en ging stotteren.
    Voelde me ook zo opgelaten. Mijn man zat er maar als een deuzige bij haha
     
    Ansel, Leanna3, Nora92 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Simmiee

    Simmiee Actief lid

    15 apr 2015
    396
    222
    43
    Oh my.. maar zelfs bij ervaren echoscopistes gaat dit nog wel eens mis. Bij mij duwde ze en voordat ik wat kon zeggen zei ze: oh je moet beter ontspannen want zo wordt het heel pijnlijk. Ik heb beaamd dat het pijnlijk was aangezien daar ook werkelijk geen ingang was.. ze werd heel rood en daarna deed ze zo haar best het goed te doen dat het wel een heel uitgebreid onderzoek werd voordat ze daadwerkelijk met de echo kop naar binnen ging. Ben blij dat ik haar daarna niet nog keer tegen ben gekomen :o:
     
    Ansel, Emma86, Rizzoli en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Kanarie

    Kanarie Fanatiek lid

    14 mrt 2014
    1.514
    1.559
    113
    Zuid-Holland
    De eerste echo, de vk (man) deed een inwendige echo, terwijl hij met die staaf aan het roeren was wilde de praktijkassistente binnenkomen.
    Daar lag ik, met dat ding in mijn foef en de verloskundige de assistente tegen te houden met zijn voet tegen de deur.

    Ook de dienstdoende vk haar bovenarm ondergeplast toen ik moest persen, best knap al zeg ik het zelf.

    Toen ik later voor een currettage op de OK lag in mijn blote kont, was 3 dagen na mijn verjaardag, door het hele OK team gefeliciteerd, bedankt mensen!
     
  7. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    De middag na de keizersnede (ong 12u later) iedereen even weg zodat ik mn middagdutje kon doen. Was erg naar en suf vd narcose nog en op een gegeven moment voelde ik dat ik bijna moest spugen dus ik op die bel drukken maar kwam niemand. Ik lag plat en kon niet overeind komen met als resultaat dat ik het niet meer houden kon en ik gewoon over mn eigen gezicht heen spuugde het lag overal. Het rook zo vies dus ik schaamde me behoorlijk voor de verpleegkundige die ook niet heel begripvol reageerde..

    Ook dat anaal controleren na het hechten na de bevalling inderdaad of er geen darmen mee gehecht zijn.. Vond ik ook erg gênant..
     
    Leanna3 vindt dit leuk.
  8. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Die eerste vind ik eerder genant voor het personeel. Je drukt toch niet voor niks op die knop?!
     
  9. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    OMG wilde hij hem in je kont stoppen??
     
  10. Simmiee

    Simmiee Actief lid

    15 apr 2015
    396
    222
    43
    Hahahaha :roflmao: Nee precies op het perineum zat ze te duwen :roflmao:
     
    Kanarie vindt dit leuk.
  11. Elsss

    Elsss Fanatiek lid

    26 jul 2013
    1.939
    3.125
    113
    Ik snap echt dat men deze situaties als gênant ervaart, maar onthou alsjeblieft dat het voor artsen en verpleegkundigen allemaal de normaalste zaak van de wereld is, dat het er allemaal gewoon bijhoort!
    Laat deze verhalen je alsjeblieft nooit van weerhouden om met een kwaaltje of een probleem naar de huisarts te gaan.
     
    ButterflyPassion, Ansel, DN2017 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    O nee hahahaha dat is knullig! Daar zit idd geen ingang haha
     
  13. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Het moment dat ik naar de gyn moest voor controle echo 1e zwangerschap.
    Spannend, eerste kindje. Ze zag weinig dus inwendige echo . Dood eng , was 20 jaar en was nog nooit voor inwendig iets bij een dokter geweest .
    Toen ze vraag, mag stagere meekijken ? Uhh ja wrm niet . Hij zou de echo doen en gyn meekijken. Ze ging hem halen terwijl ik je onderkleding uitdeed
    Nou ik kom dat hokje uit , staat daar toch een oud klasgenoot . heb ik weer. En nog net zo knap als jaren geleden. Alsof hij zo van fotoshoot afkwam . Schaamde me kapot en merkte dat hij ook erg ongemakkelijk was haha. Gelukkig was het alsnog een super mooie echo maar was blij dat ik je kleding weer aanhad .
    Wat was dat ongemakkelijk .
     
  14. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    O ja en na operatie 1e hernia wordt je gewassen op bed. Je moet 24 uur plat op je rug .
    1 jongen en meisje van net 20 komen mijn kamer in en ze gingen aan de gang. Die jongen haha echt dat gezicht. Lig ik daar als meisje van toen 24 , poedelnaakt haha. Vooral de voorkant wist hij geen houding te geven . Heb hem uit zijn lijden verlost. De voorkant kan ik zelf wel haha. Gerum. Was vooral voor hem ongemakkelijk hoe hij met zijn washandje om zijn hand boven mijn stond te zwaaien niet wetend waar te beginnen haha. Zag knal roze van de jodium
     
    Leanna3 vindt dit leuk.
  15. anica

    anica Fanatiek lid

    3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik ken totaal geen schaamte... ik heb op mij 18de de diagnose VIN gekregen dit houd in een zeer verhoogde kans op vulva kanker... met ieder bultje of plek moest ik naar het zk... en niet meer naar het streek ziekenhuis maar naar het academische ziekenhuis en dat houd in veel co assistentes... heel veel en tja ze moeten het ook leren... mijn laatste bevalling heeft er overal een stap bovenop gedaan... niets is mooi geheeld... verzakking, littekens... alles zoals het niet is voor de geboorte... ik heb totaal geen schaamte meer... en ik moet zeggen dat ik daar heel blij mee ben... zoals een ex schoonmoeder ooit zei... bedenk je dat er vrouwen zijn die zich niet wassen voor een dokters bezoek hahaha en ondanks dat ik vaginaal niet het lekkerste ruik maak ik mij daar totaal niet druk om!
     
  16. Ninge

    Ninge Bekend lid

    27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Ik had zo’n stuwing dat mijn borsten echt gewoon helemaal vierkant waren en hard onder mijn oksels. Het deed zo’n pijn en hoe meer ik kolfde hoe erger het werd. Ik was de wanhoop nabij. Er kwam gewoon geen drupje melk uit en ze bleven maar groter en strakker worden. Toen er een dienstdoende huisarts langskwam en aan mijn borsten voelde begon de melk er zo uit te stromen. Heel weird!
     
    DN2017 en Gewooniemand vinden dit leuk.
  17. Brejam

    Brejam Lid

    14 dec 2018
    48
    54
    18
    Vrouw
    Door deze verhalen vind ik het juist net ietsje "makkelijker" om met "genante/bijzondere" dingen naar de (huis)arts te gaan. Juist omdat je hierdoor zoiets hebt van "zie je nou wel, we vinden allemaal wel eens iets gênant of het overkomt ons allemaal". :o:
     
    Ansel en DN2017 vinden dit leuk.
  18. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Haha oh oeps dat valt dan weer mee :roflmao:
     
  19. Yellowsun

    Yellowsun Fanatiek lid

    23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Ik moest een röntgen foto laten maken van mijn wier stokken. Werd er eerst een vloeistof bij me naar binnen gespoten. En lag ik daar met een eendenbek in me en zo een groot apparaat boven me . Een gynocoloog , röntgoloog, verpleegster en conassisente erbij en wat denk je ?? Doet dat apparaat het niet . Kreeg ik een lakentje over me heen en werd de technische dienst gebeld . Daar kwamen toen ook 3 mannen even langs om dat apparaat te controleren. Gelukkig was het zo gedaan maar ik voelde me wel heel erg lullig zo .
     
  20. Aries

    Aries Niet meer actief

    Wat een verhaal, haha. Ik ben wel heel nieuwsgierig hoe je achter het bestaan van dat moedervlekje bent gekomen.
     

Deel Deze Pagina