Ervaring gezocht herstel kaakchirurg

Discussie in 'De lounge' gestart door s82, 14 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. s82

    s82 Actief lid

    10 mei 2011
    451
    18
    18
    :cry::cry:Hoi allemaal, uit wanhoop ben ik toch even benieuwd naar jullie ervaringen. Vorige week maandagochtend is een platliggende verstandskies onder verwijderd bij de kaakchirurg. Afgelopen zomer was aan de andere kant een platliggende verstandskies verwijderd, omdat deze ging ontsteken. Daarna wel even last gehad maar vooral heel veel opluchting dat hij uit was. Vorige week maandag dus preventief de andere kant ook laten verwijderen. Dit keer loopt het herstel anders. Na de behandeling heb ik gelijk goed gekoeld maar het is ruim een week bont en blauw geweest dat uiteindelijk zakte en geel werd. Dat is nu weg, alleen heb ik nog heel erg last van nekpijn en hoofdpijn.Nu ben ik wel bekend met migraine maar daar helpen mijn migraine medicijnen altijd tegen en nu lijkt niets te helpen. Ik gebruik ibuprofen en paracetamol (ook met cafeïne geprobeerd), daarnaast heb ik afgelopen week ook een paar keer triptanen genomen (migraine medicatie). Inmiddels na bijna twee weken ben ik de pijn zo zat en weet ik soms niet meer waar ik het zoeken moet. Ik ben afgelopen week omdat ik nog veel pijn had wel bij de tandarts langs geweest en die zag een lichte ontsteking en die heeft even wat tips gegeven hoe ik het schoon kan spuiten en kan masseren met de tandenborstel. Zoals het er nu uitziet ga ik maandagochtend maar direct kaakchirurgie bellen, want dit heeft nu wel lang genoeg geduurd. Heeft iemand ervaring met nekpijn en hoofdpijn na een ingreep bij de Kaakchirurg? Of misschien tips die nog zouden kunnen helpen?
     
  2. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Ik ben van het slikken van medicatie en dat is niet iedereen maar ik denk toch echt dat je iets sterkers moet gaan krijgen en van daaruit het moet gaan redden met een spiegel van paracetamol / ibuprofen, etc.
    Soms moet je gewoon die enorme piek eraf halen voordat je weer vanaf de basis kunt ‘starten’.
    Zo zei de chirurg het na mijn nekoperaties in ieder geval tegen mij ;) (beter goed gejat dan slecht gestolen).
     
    Ysabella, Mammavantwee en s82 vinden dit leuk.
  3. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.175
    6.709
    113
    Heftig zeg.

    Ik heb helaas geen tips. Wil je wel sterkte wensen. Van pijn ( vooral bij hoofd, nek en tanden) kan je echt heel gefrusteerd raken ( ik heb ook migraine...en op de piek wil ik dat stukje er wel uit trekken...voor mijn gevoel)
     
    s82 vindt dit leuk.
  4. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oef wat vervelend. Kun je niet diclofenac vragen?
     
  5. s82

    s82 Actief lid

    10 mei 2011
    451
    18
    18

    Dank voor je reactie. Ik was vroeger ook tegen pijnstillers enz maar sinds ik regelmatig migraine heb kan ik niet meer zonder. Ik ga morgen ochtend weer bellen wat ik gebruik al de Max dosering

    het gekke is dat ik sinds de behandeling gewoon non stop zware hoofdpijn en stijve nek heb.
     
  6. s82

    s82 Actief lid

    10 mei 2011
    451
    18
    18
    dank je wel. Het is ook niet te doen zo
     
  7. s82

    s82 Actief lid

    10 mei 2011
    451
    18
    18
    Zou dat beter werken dan Ibuprofen bruis 600?
     
  8. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Ja. Maar ik zou er wel een maagbeschermer bij gebruiken!
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  9. s82

    s82 Actief lid

    10 mei 2011
    451
    18
    18
    Toch vind ik het gek dat ik vooral zo’n vreselijke hoofd- en nekpijn heb sinds de behandeling. Iemand daar ervaring mee? Echt niets helpt
     
  10. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.640
    2.106
    113
    Ik zou overleggen met de HAP. zolang nek en hoofdpijn is m.i. Niet normaal. Heb onder ook 2 x laten verwijderen maar dit herken ik niet, niet zo heftig. Een beetje spierpijn OK maar dit klinkt niet normaal.
     
    Ysabella en s82 vinden dit leuk.
  11. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.534
    1.885
    113
    Ik heb dit ook gehad na het trekken van een verstandskies onder. Deze was moeilijk te verwijderen en de tandarts heeft flink moeten wrikken en trekken om hem eruit te krijgen. Daarna echt heel veel pijn gehad en dit was niet weg te krijgen met paracetamol oid. Uiteindelijk bleek de pijn te komen van een kneuzing, dit blijkt vaker voor te komen na het verwijderen van een kies uit je onderkaak. Vooral als het nogal wat werk is geweest om 'm eruit te krijgen. Het kan enkele weken duren voor de pijn weg is. Bij mij werkte koelen met ijs heel goed.
     
  12. Kanarie

    Kanarie Fanatiek lid

    14 mrt 2014
    1.513
    1.555
    113
    Zuid-Holland
    Dit was bij mij ook het geval, doordat de chirurg er niet heel goed bij kon (de kies lag plat en nog onder het bot) is mijn kaak toch gekneusd geweest met echt een enorme dikke kaak achteraf. Je ligt dan ook in een vreemde houding, ik heb ook last van mijn nek gehad. Maar je kan altijd overleggen met de Hap of morgen met de tandarts.

    Succes en sterkte in ieder geval!
     
  13. s82

    s82 Actief lid

    10 mei 2011
    451
    18
    18
    Bedankt voor je reactie. Wel “fijn” om herkenning te horen.
    Ik heb vanmorgen naar de kaakchirurgie gebeld.
    In eerste instantie zei de assistent/poli medewerker dat ze dat nooit eerder heeft gehoord. Ze ging toch overleggen met de arts. Daarna zei ze dat het waarschijnlijk een opkomend griepje is.
    Ik ga bijna aan mijzelf twijfelen maar het is echt sinds 2 weken na het verwijderen van mijn verstandskies.
    Dus bij aandringen mag ik toch vanmiddag komen, zucht.
    Koelen werkte dus ook nog de weken erna bij jou? Ik gebruik nu ook Arnica, ik weet het ook niet meer.
     
  14. s82

    s82 Actief lid

    10 mei 2011
    451
    18
    18
    Dank je, ik heb vanmorgen de kaakchirurg gebeld en straks en afspraak.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  15. s82

    s82 Actief lid

    10 mei 2011
    451
    18
    18
    Dank je wel voor je reactie. Heeft dit lang geduurd bij jou? Ik ben nu 2 weken verder.
    Ik heb van kregen gebeld en zo een afspraak bij de kaakchirurg.
     
  16. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.739
    113
    Jeetje... bijzondere reactie, het afschuiven op een griepje (zeker nadat ze zegt het nog nooit te hebben gehoord).
    Ik hoop dat je iets sterkers krijgt oid. Heel veel succes en beterschap!
     
    s82 vindt dit leuk.
  17. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Bijzondere reactie idd. Bij mij werd zelfs gezegd dat je daar last van zou kunnen krijgen (alle vier er tegelijkertijd uit).
    Hier heb ik ook echt wel heel veel pijn gehad, wist op een gegeven niet meer waar ik het moest zoeken, alles in mijn gezicht/mond/hoofd deed pijn en dan is paracetamol met ibo bruis nog lang niet genoeg. Ik zou op maandag naar de ha gaan om wat sterkers te vragen, maar toen was bij mij de pijn ook ineens veel beter, dus niet meer nodig. Dat was wel al na een week, dus vindt het heel slim dat je toch gebeld hebt.
     
    s82 vindt dit leuk.
  18. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.739
    113
    Ja precies, en hier was dat met maar 1tje haha. Ze hebben zo moeten wrikken en krikken dat ik echt een stijve nek had de dagen erna. Maar dit klinkt wel iets anders...
     
  19. s82

    s82 Actief lid

    10 mei 2011
    451
    18
    18
    De kaakchirurg heeft gekeken en de “wond” was al bijna dicht maar er stond spanning op. Open gemaakt en toch pus eruit kennelijk.
    Hij zei dat hij verwacht dat het verlichting zal geven. Ik merk dat nog niet. Hopelijk vanaf morgen wel. Als het vrijdag niet beter gaat dan weer bellen.
     
  20. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Oh wat balen zeg. Hopelijk voel je morgen idd verlichting! Weet het nog heel goed en het was echt niet grappig. Veel sterkte.
     

Deel Deze Pagina